• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Heb al ff gezocht in de het archief maar ik kom er niet helemaal uit. :(

Ga over een paar week op vakantie. Wil eigenlijk nog snel ff een digitale fotocamera kopen om tijdens vakantie foto's te schieten. Heb nog een beetje geld over niet echt superveel. :)

Heb geen echt superhoge eisen. Gewoon redelijke foto's van mijn vakantie nemen. Foto's op feestjes nemen etc... Als ik echt foto's wil nemen van een goede kwaliteit pak ik wel een normale camera (Minolta) die echt goed is.

Gaat mij op dit moment alleen om ff foto's van mijn vakantie te schieten. Kan ik ze aan andere mensen versturen.

Weet alleen niet welke. Budget is ongeveer 750 gulden. Via de search kreeg ik verschillende merken waardoor de keus moeilijk is. Heb geen flauw idee hoeveel foto's je ongeveer kunt maken met zo'n camera. Wie heeft een aanbeveling voor mij???

Verwijderd

hoeveel foto's wil je maken??
want voor 750 piek heb je volgens mij geen camera waar je een redelijk aantal plaatjes op kan opslaan...

dan moet je behoorlijke memory-stick (of iets soortgelijks) voor hebben en die zijn prijzig!!

de goedkoopste goede camera waar ik zelf mee gewerkt heb is een sony mavica! niet binnen jouw budget helaas.

en bij de pricewatch van t.net?? kijk daar eens naar prijzen...

• Radical1980
Op donderdag 26 juli 2001 21:11 schreef Eddo het volgende:
hoeveel foto's wil je maken??
want voor 750 piek heb je volgens mij geen camera waar je een redelijk aantal plaatjes op kan opslaan...

dan moet je behoorlijke memory-stick (of iets soortgelijks) voor hebben en die zijn prijzig!!

de goedkoopste goede camera waar ik zelf mee gewerkt heb is een sony mavica! niet binnen jouw budget helaas.

en bij de pricewatch van t.net?? kijk daar eens naar prijzen...
Neem denk ik wel mijn laptop mee. Maar heb probleem is dat ik verder helemaal niets van die camera's weet. Kwam ineens in mij op toen ik vanavond mij bankafschrift bekeek. :)

Dacht dat het prijsverschil ook erg ligt in de MEMORYSTICK???

Verwijderd

als je je laptop meeneemt dan is opslagcapaciteit van de camera het probleem niet! scheelt hoop centjes :)

heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit digitale camera's onder de 1000 piek gezien
maakt trust niet van die low-budget dingen?

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:23
Ik heb zelf een Kodak DC3800 waar ik erg tevreden over ben. Volgens mij kan je die op dit moment al vanaf zo'n 600 gulden krijgen. Het is een toestel met 2,1 megapixels en standaard een 8 Mb CompactFlash kaart waarop je zo'n 35 a 40 foto's van redelijke kwaliteit mee kan nemen.

Verwijderd

dat klinkt niet onaardig nee!

600 piek... wordt ook steeds goedkoper dat spul :)

kijk ff bij de pricewatch en daar zie ik dat agfa ook wel goedkope camera's heeft, net als fuji

die kodak dc3800 staat voor 699 in de prijslijst

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Veeeerrrplaaatttssstt naaaarrr [forum=gad] :).

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb een Olympus 860L en die kost nu ongeveer 700 gulden d8 ik :)

1,3Mpixel en 8MB zit bij de camera, als je wil kan ik wel wat foto's posten.

Alle proemn in n drek

• Radical1980
Op donderdag 26 juli 2001 21:19 schreef Timmy het volgende:
Ik heb zelf een Kodak DC3800 waar ik erg tevreden over ben. Volgens mij kan je die op dit moment al vanaf zo'n 600 gulden krijgen. Het is een toestel met 2,1 megapixels en standaard een 8 Mb CompactFlash kaart waarop je zo'n 35 a 40 foto's van redelijke kwaliteit mee kan nemen.
Hmm dat klinkt niet verkeerd... :) :)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je echt wat leuks wilt hebben neem je een IXUS van canon kost nu geloof ik iets van 1250,- met 8MB klein en compact koopje er een PCIAMA adapter bij kost iets van 17 piek kan je ze zo op je laptop opslaan anders zo ik voor een Fuij

kijk maar eens op www.opussupplies.nl en dan hardware

FU1300 finepix 1300 - 1.3 milj. 1280x960 721.44

FU2300 finepix 2300 - 2.1 milj. 1600x1200 739.05

En wel inclusief BTW :)

• Radical1980
Kodak DC3800 vs Olympus 860L...

Ja wat is het verschil dan??? Altijd moeilijk die keuzes...

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die olympus heeft maar 1.3Mpixel en die kodac 2.1 :)

• Radical1980
Op donderdag 26 juli 2001 21:42 schreef Thermo het volgende:
Die olympus heeft maar 1.3Mpixel en die kodac 2.1 :)
Okay dat is een duidelijk verschil... :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op donderdag 26 juli 2001 21:27 schreef Padje het volgende:
Als je echt wat leuks wilt hebben neem je een IXUS van canon kost nu geloof ik iets van 1250,- met 8MB klein en compact koopje er een PCIAMA adapter bij kost iets van 17 piek kan je ze zo op je laptop opslaan anders zo ik voor een Fuij

kijk maar eens op www.opussupplies.nl en dan hardware

FU1300 finepix 1300 - 1.3 milj. 1280x960 721.44

FU2300 finepix 2300 - 2.1 milj. 1600x1200 739.05

En wel inclusief BTW :)
Jeetje, zijn die dingen daar zo goedkoop? Komt zeker van de zwarte markt of dergelijke af :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 09:14
Ik heb ook de Kodak DC3800

prima toestel en voor fl 75,- heb je nog een extra 32mb flash kaartje erbij

geen geld !!

*D

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Agfa heeft een paar zeer goedkope toestellen, maar pas op, lage resolutie en heeeel weinig geheugen!
Fuji finepix 1300 is bij alternate 630,-, schijnt ook best te zijn, vergelijkbaar met die kodak.

xMouse

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 21:18

Bluppy2

Hip!

heeft die koda een beetje zoomfunctie of helemaal nix?
En dat was toch die camera met die docking bay???

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Radical1980
Onder de 1000 gulden heb je volgens mij altijd zonder ZOOM zie ik wel... Kan dan beter ineens iets goeds kopen...

Die Canon ziet er wel fraai uit...

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 22:21 schreef Radical1980 het volgende:
Onder de 1000 gulden heb je volgens mij altijd zonder ZOOM zie ik wel... Kan dan beter ineens iets goeds kopen...

Die Canon ziet er wel fraai uit...
jaja Makro niet :P
Ik ga deze halen http://www.hp.nl/products/scanners_en_digitale_beeldverwerking/digitale_fotografie/hp_photosmart_c315/vervolg.html
iemand ervaring ermee :?

Kost F 830,- (incl. btw) heeft er iemand ervaring mee?

Ray

• cbrandts

cbrandts

Het loont de moeite als je creditcard hebt om een zoekopdracht ( b.v. in altavista)te geven als je een bepaalde camera op het oog hebt. In USA zijn de prijzen aanzienlijk lager. Al kost het heel wat zoekwerk om een bedrijf te vinden dat international orders accepteert. Heb zojuist de fuji finepix 1400 besteld voor 258$, reken maar uit.
In Nederland te krijgen voor prijzen tussen de 8 en 1200 piek!3x optische zoom !

Kijk in Nederland eens bij allprice. Die heeft ook veel prijsvergelijkingen.

xMouse

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op zaterdag 28 juli 2001 15:40 schreef xMouse het volgende:
Het loont de moeite als je creditcard hebt om een zoekopdracht ( b.v. in altavista)te geven als je een bepaalde camera op het oog hebt. In USA zijn de prijzen aanzienlijk lager. Al kost het heel wat zoekwerk om een bedrijf te vinden dat international orders accepteert. Heb zojuist de fuji finepix 1400 besteld voor 258$, reken maar uit.
In Nederland te krijgen voor prijzen tussen de 8 en 1200 piek!3x optische zoom !

Kijk in Nederland eens bij allprice. Die heeft ook veel prijsvergelijkingen.
Heb je dit al vaker gedaan?? (kosten verzenden, aantal dagen ontvangs na verzonden order, etc)

En wat is de URL van dit bedrijf??

• cbrandts

cbrandts

Nee, niet in de USA, dus het is en blijft een gok of het allemaal wel goed komt.
De site waar ik de camera besteld heb is
www.cambridgeworld.com
Er zijn sites waar deze camera nog goedkoper was (222$), maar die accepteerde geen international orders.
Ik heb na de ontvangstbevestiging cambridgeworld een mail gestuurd over verdere info over levertijd etc.
De shippingcosts waren 14$ voor de langzaamste optie.

Ben zeer benieuwd of en wanneer ik de camera krijg...erg goede recenties en lage prijs.

xMouse

• Radical1980
Op zaterdag 28 juli 2001 19:23 schreef xMouse het volgende:
Nee, niet in de USA, dus het is en blijft een gok of het allemaal wel goed komt.
De site waar ik de camera besteld heb is
www.cambridgeworld.com
Er zijn sites waar deze camera nog goedkoper was (222$), maar die accepteerde geen international orders.
Ik heb na de ontvangstbevestiging cambridgeworld een mail gestuurd over verdere info over levertijd etc.
De shippingcosts waren 14$ voor de langzaamste optie.

Ben zeer benieuwd of en wanneer ik de camera krijg...erg goede recenties en lage prijs.
Heb je ook rekening gehouden met het voltage??? Het voltage in de VS is 110 en in Europa 220...

• cbrandts

cbrandts

Hoe bedoel je dat? Die dingen lopen op batterijen

xMouse

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 29 juli 2001 10:46 schreef xMouse het volgende:
Hoe bedoel je dat? Die dingen lopen op batterijen
Does the word 'ADAPTER' ring a bell?

• cbrandts

cbrandts

What to do...
Ik zal wel stom zijn , maar de transfer gaat via de USB poort uh...waar mis ik nu iets???

Uh..hellup...

xMouse

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

koboy

Heb een idee voor een icon

Op zondag 29 juli 2001 11:01 schreef wfvn het volgende:

[..]

Does the word 'ADAPTER' ring a bell?
Dat ding wordt toch meestal niet standaard meegeleverd. Koop je dan toch gewoon lekker in NL....
Nu ik er even over nadenk, bij die "reisapparatuur" (denk aan laptops etc) zit vaak een schakelende voeding (alstie er al bijzit), ds dan heb je helemaal geen problemen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 30 juli 2001 17:05 schreef koboy het volgende:

[..]

Dat ding wordt toch meestal niet standaard meegeleverd. Koop je dan toch gewoon lekker in NL....
Nu ik er even over nadenk, bij die "reisapparatuur" (denk aan laptops etc) zit vaak een schakelende voeding (alstie er al bijzit), ds dan heb je helemaal geen problemen.
Van de 3 digitale camera's die ik heb aangeschaft (en 1 ook weer verkocht) zijn er 2 MET adapter en 1 met acculader......

• cbrandts

cbrandts

Nee, heb het al gezien, ding gaat niet per definitie op adapter...en DIE moet je dus inderdaad niet in de USA kopen

xMouse

• Radical1980
Op maandag 30 juli 2001 17:11 schreef xMouse het volgende:
Nee, heb het al gezien, ding gaat niet per definitie op adapter...en DIE moet je dus inderdaad niet in de USA kopen
Hmm... Jammer dus, weet iemand anders nog een plek waar je die camera's goedkoop kunt kopen???
Pagina: 1