Amiko Doorbell / wifi deurbel configuratie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:08
Na een paar uurtjes zoet te zijn geweest met het doorspitten van het internet lukte het maar niet om de wifi deurbel te installeren cq te koppelen, in dit specifieke geval de AMIKO DOORBELL (van een kameraad)
Bij aanschaf zit er mooi een installatie handleiding bij echter deze kan de prullenbak in, enfin laten we even kijken naar de specificaties:

Ontvang meldingen op uw smartphone als er iemand aanbelt
Intern Geheugen van 16GB (goed voor 2 weken terugkijken)
Oplaadbaar batterijen goed voor 6-8 maanden gebruik (bij gebruik van 10 min per dag).< dit zijn 2x batterijen 18650 cells

Praat op afstand met bezoekers via de ingebouwde intercom
Beveiliging modus met instelbare bewegingsdetectie
Automatische video en foto opname bij bezoeker of bewegingsdetectie
HD beeldweergave met ingebouwde nachtmodus
Zonder abonnement of andere kosten
Open de deur op afstand optioneel < onbekend hoe dit werkt

Belangrijkste kenmerken:
Draadloze video-deurbel inclusief gong
Video-intercom
Realtime video
High-definition video-opname
PIR-bewegingsdetectie
Nachtzicht
Toegang voor meerdere gebruikers
2-weg audio
Push-melding naar mobiel apparaat
Eenvoudige installatie volledig draadloos< kom ik op terug :X
MicroSD-kaart van 16 GB meegeleverd
IP65
Oplaadbare batterijen 18650 cells
Dimensies
132 x 67 33 mm

Connectiviteit:
802.11 b/g/n WiFi-verbinding 2,4 GHz
Camera specificaties
1080p HD, met 166º gezichtsveld.

Inhoud van de Verpakking
Amiko Video Deurbel
Amiko Deurbel GONG
Interngeheugen van 16 GB
Oplaadbare batterijen
Adapterplaat
Handleiding

zoals gezegd de handleiding kan meteen de prullenbak in simpelweg dat het al begint met het feit dat er geen APP bestaat met de naam "AMIKO DOORBELL" in de plaats van hiervan nemen we de ToSee app NIET DOWNLOADEN EN INSTALLEREN VIA WIFI MAAR VIA MOBIELE NETWERK
Waarom?? ik heb geen idee maar dit is wat er 1e instantie gebeurde:

Hebben thuis 3 devices, nexus 5, oneplus 6 en sony xp1 (en een samsung s8 van een kameraad) alle 4 via wifi de app gedownload, het lukt maar niet om de deurbel te koppelen aan het 2.4g wifi netwerk van thuis. Dr is een mogelijkheid om binnen de app de deurbel een QR te laten scannen etc maar lukt allemaal niet. resetten, cache en data wissen, 5g uitzetten etc etc etc, werkt allemaal niet. Nu komt de "truc" met de duif en het juiste stappen plan als je helemaal clean begint (mss zijn aantal stappen overbodig maar uiteindelijk heeft dit voor mij gewerkt)
het is zelfs zo dat de ToSee app anders start wanneer je hem middels wifi voor het eerst opent of via mobiele data

1) op je android gsm controleer of je verbinding kunt maken met je 2.4g wifi netwerk (stel evt in)
2) zet wifi uit ! en mobiele data verkeer aan
3) download en installeer vanuit playstore: ToSee
4) zet alle app machtigingen van de app aan (in android, instellingen, apps en meldingen, app machtigingen, alle apps bekijken,Tosee, machtigingen, alles aanzetten.
5) open nu de app (je bent nog steeds verbonden met je mobiele data en je wifi heb je uit!)
je krijgt nu 4 schermpjes welke je door swiped

6) batterijen in de bel, hij gaat vanzelf aan en knippert rood
7) klik op t plusje rechts boven om device toe te voegen, en klik op QR CODE BRIDGING
8) klik op: THE RED LIGHT IS FLASHING (klik de melding "NOTE" weg
9) Geef nu de naam van je 2.4G wifi netwerk op (hoofdletter gevoelig) en je wachtwoord van je netwerk en hierna op NEXT
10) scan met de camera vd bel de QR code ( de belt zegt nu " joined the network succesfully"
11) klik op NEXT, hierna paar tellen wachten totdat ie klaar is met de melding "in the distribution netwerk, please be patient" In de tussentijd knippert de ring vd bel blauw.
krijg je de foutmelding -13 failed to add device?

zet je wifi aan op je GSM, verbind met je 2.4g wifi netwerk, add device opnieuw vanaf stap 7, sla de QR scan nu over en klik op next

Voila, je bent verbonden en kunt de bel nu voorzien van een admin wachtwoord, hierna klik je op NEXT, en geef de bel nu een naam op bv: WOONHUIS , en klik op CONFIRM

sharing is caring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:49
pielle007 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:01:
Na een paar uurtjes zoet te zijn geweest met het doorspitten van het internet lukte het maar niet om de wifi deurbel te installeren cq te koppelen, in dit specifieke geval de AMIKO DOORBELL (van een kameraad)
Bij aanschaf zit er mooi een installatie handleiding bij echter deze kan de prullenbak in, enfin laten we even kijken naar de specificaties:

Ontvang meldingen op uw smartphone als er iemand aanbelt
Intern Geheugen van 16GB (goed voor 2 weken terugkijken)
Oplaadbaar batterijen goed voor 6-8 maanden gebruik (bij gebruik van 10 min per dag).< dit zijn 2x batterijen 18650 cells

Praat op afstand met bezoekers via de ingebouwde intercom
Beveiliging modus met instelbare bewegingsdetectie
Automatische video en foto opname bij bezoeker of bewegingsdetectie
HD beeldweergave met ingebouwde nachtmodus
Zonder abonnement of andere kosten
Open de deur op afstand optioneel < onbekend hoe dit werkt

Belangrijkste kenmerken:
Draadloze video-deurbel inclusief gong
Video-intercom
Realtime video
High-definition video-opname
PIR-bewegingsdetectie
Nachtzicht
Toegang voor meerdere gebruikers
2-weg audio
Push-melding naar mobiel apparaat
Eenvoudige installatie volledig draadloos< kom ik op terug :X
MicroSD-kaart van 16 GB meegeleverd
IP65
Oplaadbare batterijen 18650 cells
Dimensies
132 x 67 33 mm

Connectiviteit:
802.11 b/g/n WiFi-verbinding 2,4 GHz
Camera specificaties
1080p HD, met 166º gezichtsveld.

Inhoud van de Verpakking
Amiko Video Deurbel
Amiko Deurbel GONG
Interngeheugen van 16 GB
Oplaadbare batterijen
Adapterplaat
Handleiding

zoals gezegd de handleiding kan meteen de prullenbak in simpelweg dat het al begint met het feit dat er geen APP bestaat met de naam "AMIKO DOORBELL" in de plaats van hiervan nemen we de ToSee app NIET DOWNLOADEN EN INSTALLEREN VIA WIFI MAAR VIA MOBIELE NETWERK
Waarom?? ik heb geen idee maar dit is wat er 1e instantie gebeurde:

Hebben thuis 3 devices, nexus 5, oneplus 6 en sony xp1 (en een samsung s8 van een kameraad) alle 4 via wifi de app gedownload, het lukt maar niet om de deurbel te koppelen aan het 2.4g wifi netwerk van thuis. Dr is een mogelijkheid om binnen de app de deurbel een QR te laten scannen etc maar lukt allemaal niet. resetten, cache en data wissen, 5g uitzetten etc etc etc, werkt allemaal niet. Nu komt de "truc" met de duif en het juiste stappen plan als je helemaal clean begint (mss zijn aantal stappen overbodig maar uiteindelijk heeft dit voor mij gewerkt)
het is zelfs zo dat de ToSee app anders start wanneer je hem middels wifi voor het eerst opent of via mobiele data

1) op je android gsm controleer of je verbinding kunt maken met je 2.4g wifi netwerk (stel evt in)
2) zet wifi uit ! en mobiele data verkeer aan
3) download en installeer vanuit playstore: ToSee
4) zet alle app machtigingen van de app aan (in android, instellingen, apps en meldingen, app machtigingen, alle apps bekijken,Tosee, machtigingen, alles aanzetten.
5) open nu de app (je bent nog steeds verbonden met je mobiele data en je wifi heb je uit!)
je krijgt nu 4 schermpjes welke je door swiped

6) batterijen in de bel, hij gaat vanzelf aan en knippert rood
7) klik op t plusje rechts boven om device toe te voegen, en klik op QR CODE BRIDGING
8) klik op: THE RED LIGHT IS FLASHING (klik de melding "NOTE" weg
9) Geef nu de naam van je 2.4G wifi netwerk op (hoofdletter gevoelig) en je wachtwoord van je netwerk en hierna op NEXT
10) scan met de camera vd bel de QR code ( de belt zegt nu " joined the network succesfully"
11) klik op NEXT, hierna paar tellen wachten totdat ie klaar is met de melding "in the distribution netwerk, please be patient" In de tussentijd knippert de ring vd bel blauw.
krijg je de foutmelding -13 failed to add device?

zet je wifi aan op je GSM, verbind met je 2.4g wifi netwerk, add device opnieuw vanaf stap 7, sla de QR scan nu over en klik op next

Voila, je bent verbonden en kunt de bel nu voorzien van een admin wachtwoord, hierna klik je op NEXT, en geef de bel nu een naam op bv: WOONHUIS , en klik op CONFIRM

sharing is caring
Hallo en bedankt voor de info, is me goed van pas gekomen bij de installatie van deze deurbel.

Enig probleem dat ik heb is dat ik maar 1 toestel gekoppeld krijg met de software van tosee. Zou jij enig idee hebben hoe we er een 2de kunnen aan koppelen.
Heb al wat gespeeld met de qr bridging maar dat lijkt me niet te lukken om nog een toestel te koppelen.

[ Voor 85% gewijzigd door Schumi_wk op 22-01-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:08
Schumi_wk schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:26:
[...]

Hallo en bedankt voor de info, is me goed van pas gekomen bij de installatie van deze deurbel.

Enig probleem dat ik heb is dat ik maar 1 toestel gekoppeld krijg met de software van tosee. Zou jij enig idee hebben hoe we er een 2de kunnen aan koppelen.
Heb al wat gespeeld met de qr bridging maar dat lijkt me niet te lukken om nog een toestel te koppelen.
ik heb helaas geen idee hoe je dit zou kunnen oplossen, kan je ook niet verder op weg helpen aangezien de bel bij een kameraad thuis hangt (en die gebruikt de bel alleen) sry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:49
Geen probleem maar na een beetje zoekwerk op youtube uitgekomen waar ze de uitleg geven van hoe een 2de of meerder devices te koppelen aan de bel.
Dit is niet hetzelfde model als hierboven maar de app is ook van ToSee waardoor het exact hetzelfde is dat je moet doen.