Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roni3001
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-11-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

buitenlandse telefoon
Samsung galaxy s10

Op het moment aan het backpacken in Australië. Mijn telefoon is flink veroudert plus het glas aan de voor en achterkant is gebroken waardoor ik mijn camera amper nog kan gebruiken. Daar komt nog bij kijken dat de conectie voor de stoom kabel amper nog werkt. Kortom ik wil een nieuwe toestel hahah.

Ik weet al precies wat ik wil alleen ben ik niet helemaal overtuigt of het slim is om hier een nieuw toestel tekopen.

Ik ben een groot fan van de Tweakers Podcast! Tijdens 1 van de afleveringen kwam ik er achter dat internet over verschillende band breedtes ging (Nooit geweten) toen ik dit op internet op zocht zag ik dat telefoons bandbreedte hebben voor de USA en voor Global. Nou lijkt dit best duidelijk maar ik voel mij zelf toch nog niet helemaal overtuigt.

Mijn vraag is nu: Als ik de Samsung S10 koop in Australië, heeft dit consequenties voor het bereik van internet of het telefoon netwerk in Nederland? Kan dit er voor zorgen dat ik vertraagt internet krijg of misschien minder goed bereik?

Alvast bedankt! Kan niet wachten om een nieuwe telefoon te kopen haha

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Waarom koop je daar niet gewoon een simpel ding welke je gebruikt daar tot je weer terug bent?
Ik neem aan dat je een simkaart/abbo-prepaid neemt in Australië?

https://www.whistleout.co...r-travellers-in-Australia

Als je op Australia - Samsung kijkt : https://www.samsung.com/au/smartphones/galaxy-s10/specs/
Dan moet alles goedkomen.

Overzicht GSM banden.. https://www.worldtimezone.com/gsm.html

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:39
Toestellen van Samsung zijn vaak voorzien van een regiolock. Dit gaat er automatisch af als je vijf minuten belt met een SIM uit de juiste regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De enige consequentie is (en daar zijn ook wat andere topics over): gaat je Australische Samsung kapot, moet je voor garantie naar Australie bellen en niet naar Samsung NL.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Neem een iPhone, dan heb je wereldwijde garantie en dekking. Of doe wat @prutser001 zegt. Of neem een ouder / tweedehands model en verkoopt die weer op de weg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Roni3001 ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Let op dat bij een telefoon kopen in australie en mee terug nemen naar nederland. Je officieel hier nog btw en invoerkosten moet betalen.

Daarna, hoe lang ben je daar nog. Als het om een paar maanden gaat, zou ik gewoon in NL een telefoonhalen. Vooral met het oog op garantie afhandeling.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roni3001
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-11-2024
Sorry voor de wat later reactie. Bedankt in elk geval daar voor. Ik ben hier niet zo lang meer. Maar nog wel lang in de rest van de wereld. Uiteindelijk wil ik wel een telefoon die 2 tot 3 jaar mee gaat.

Bedankt voor de reacties ik denk er nog even over na
Pagina: 1