Smart tv en homecinama set communiceren niet met elkaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamjam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 17:46
Mijn vraag
Ik heb een smart tv van LG OLED55C7V en een Onkyo: HT-S7705 5.1.2. Dolby Atmos Home Cinema Set. Sinds ik deze nieuwe smart tv willen deze aparaten niet met elkaar comuniceren. Ik heb meerdere nieuwe HDMI kabels gebruikt maar dat helpt niet. De versterker gaat niet altijd automatisch aan met de tv, soms schakelt de versterker niet over naar de juiste functie zodat het geluid aan gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb versterker en tv al geupdate en nieuwe HDMI kabels gebruikt.

Ik weet niet wat kan doen? Ben benieuwd of er leden zijn met dezelfde problemen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Klinkt alsof je ARC etc nog moet instellen op je receiver. Wel minimaal HDMI 1.4 kabels?

Ik sla ook eens de plank finaal mis, zie hieronder :X

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 18-05-2019 07:49 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Outerspace je haalt even een paar dingen door elkaar. Het gaat niet om ARC (wat Audio Return Channel betekent), maar CEC. Op de een of andere manier kunnen die elkaar wel eens dwars zitten, vanwege de rare implementaties door fabrikanten. Voorts bestaan er helemaal geen 1.4 kabels ;)

@Jamjam Kijk bij je OLED en bij de Onkyo even hoe de CEC instellingen staan én of je de juist HDMI-uit- en -ingangen gebruikt op beide apparaten. Dit is puur een probleem met die instellingen en mogelijk een verkeerd gekozen poort en heeft niks met je kabels te maken. V.w.b. de kabels: als je ook UHD-materiaal wil bekijken in HDR, zorg dat in elk geval voor High Speed HDMI-kabels.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
De stereo zit meestal op de Ziggo/TV ontvanger en die op zn beurt weer op de TV. Kan dat bij jou het geval zijn?

Indien je de Ziggo (even een voorbeeld van een provider) niet gebruikt gaat er geen geluid uit de stereo komen inderdaad. Indien je Netflix gebruikt op je smart TV gaat geluid over de speakers van de TV in beginsel.

Je moet de TV dus nog een keer verbinden met de stereo zelf. Ik heb daar een extra optische kabel voor gekocht die van de TV naar de stereo gaat. In de TV heb ik dat ook ingesteld dat die uitgang wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamjam
De enigste HDMI kabel die op de smart tv LG zit, is aangesloten op de poort HDMI in ARC. Deze HDMI kabel gaat direct naar de versterker ONKYO poort HDCP 2.2 ARC OUT MAIN.

Op de Smart LG tv staan de instellingen betreft geluid Audio out (optisch/HDMI ARC)
In deze optie heb ik gekozen verder voor Digitaal geluid 'automatisch' en bij Simplink HDMI-CEC 'Aan'

Bij de instellingen van versterker ONKYO Menu

Rubriek Monitoringang gekozen voor 'Main', Resolutie '4K'

Rubriek HDMI CEC (RIHD) 'Aan'
HDMI through 'Automatisch (Eco)'
Audio return Channel 'Automatisch'
Lip Sync 'Aan'

Dit zijn een aantal instellingen van de versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamjam schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:51:
De versterker gaat niet altijd automatisch aan met de tv, soms schakelt de versterker niet over naar de juiste functie zodat het geluid aan gaat.
Klinkt als een gevalletje "helaas pindakaas", ARC/CEC/AnyNet/etc tussen verschillende merken wil nog wel eens moeilijk doen.

Hier krijg ik het niet goed werkend tussen een Samsung TV en Marantz reciever, terwijl bij een vriend van mij het wel prima werkt tussen beide merken. (welles waar ander model van zowel TV als reciever)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamjam
Heeft niemand een vergelijkbare situatie wat de merken betreft. LG en ONKYO.
Pagina: 1