Game PC incl randapparatuur +/- 1700 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Originalandawe
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-03 10:15
Hi allemaal,

Ik heb me de laatsten weken veel ingelezen, maar ik ben nog zeker geen pro! Ik wil graag eerlijke antwoorden, goede of slechte build? Kan je me helpen?

https://pcpartpicker.com/list/BsPnP3

Een paar gedachtes achter de build:
  • Ik heb hem gebaseerd rondom de ryzen CPU en de Samsung monitor (144 hz / 2k);
  • Ik heb de 2600 met after market cooler (samen 160 euro) gekozen over de optie 2600x met stock cooler (190 euro) omdat ie goedkoper is en omdat ik denk (dat ik kan leren) hem over te clocken naar 2600x snelheden;
  • Moederbord is niets speciaals, maar heeft toch nog steeds overclock functionaliteit terwijl ie niet te duur is;
  • Ram is erg duur vind ik, maar ik lees overal dat je ECHT voor de 3200 mhz / 14 cas timings moet gaan; wat denk jij?
  • De SSD is niet de beste, maar hij is goedkoop, sneller dan een sata ssd en gaat waarschijnlijk niet zorgen voor een bottleneck;
  • De videokaart is krachtig, stil, goed gekoeld en zuinig + ik heb een goede deal gevonden!
  • De case is ook niet speciaal, gewoon een mid range met mid range geluid en thermals. Volgens mij gaat ie het prima doen;
  • Het toetsenbord en de muis heb ik gekozen omdat ik de RGB wel leuk vind (mijn MoBo en videokaart hebben toevallig ook RGB, past goed!).
Ik ben niet een FPS game speler (hou wel van Anno!), de samsung monitor is geweldig en op dit moment ben ik aan het overwegen om te beginnen met machine learning. Vandaar de RTX 2060.

Ik hoor graag wat je denkt!

Grtz!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou de M.2 SSD vervangen voor een reguliere SSD. Om de prestaties hoef je het niet te doen, bij de goedkopere NVMe SSD's zijn die namelijk gelijk aan reguliere SSD's, maar voor hetzelfde geld krijg je met een reguliere SSD vaak wel meer ruimte...

Daarnaast; wat is het beschikbare budget? Wat ga je met de PC doen? Als je het template van het juiste subforum had gevolgd, had je die vragen al beantwoord. ;) Ga je de PC overclocken? Zo nee, dan kun je ook met een lichtere voeding denk ik prima af, dus daar kan je ook eventueel op kosten een klein beetje besparen, pak bijvoorbeeld de RM550x als je ruim wilt zitten, lager kan als je niet gaat overclocken, mits je een goede voeding koopt.

Hou er ook rekening mee dat de prijzen bij PCPartPicker.com de US dollar prijzen zijn. Daar komt dus nog BTW bij. Wil je een goede prijsindicatie hebben voor de euro, kun je het beste even in de Pricewatch kijken en daarmee RML laten genereren om in het bericht te zetten. Zie daarvoor ook Handleiding Pricewatch.

En ja, ik heb al aan een modje gevraagd om het topic naar het juiste subforum te verplaatsen.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2019 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar DAA. Ik heb je topic tevens van een informatieve titel voorzien.

Externe linkjes zijn niet toegestaan dus zet aub de boel om met de Handleiding Pricewatch.

Verder inderdaad
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat dit wat voor je is?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 99,-€ 99,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 539,95€ 539,95
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 74,95€ 74,95
1MonitorenSamsung LC27JG50QQU Zilver€ 279,-€ 279,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 62,90€ 62,90
1ToetsenbordenHyperX Alloy FPS Pro (Cherry Red)€ 77,-€ 77,-
1MuizenHyperX Pulsefire FPS Pro€ 44,99€ 44,99
1MuismattenGlorious PC Gaming Race Glorious PC Gaming Race G-E muismat€ 25,49€ 25,49
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 73,-€ 73,-
1Gaming headsetsHyperX Cloud II Gun metal€ 82,99€ 82,99
1Voedingenbe quiet! SFX L Power 500W€ 40,86€ 40,86
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 116,83€ 116,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.647,91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Originalandawe
CH4OS schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 02:07:
Ik zou de M.2 SSD vervangen voor een reguliere SSD. Om de prestaties hoef je het niet te doen, bij de goedkopere NVMe SSD's zijn die namelijk gelijk aan reguliere SSD's, maar voor hetzelfde geld krijg je met een reguliere SSD vaak wel meer ruimte...

Daarnaast; wat is het beschikbare budget? Wat ga je met de PC doen? Als je het template van het juiste subforum had gevolgd, had je die vragen al beantwoord. ;) Ga je de PC overclocken? Zo nee, dan kun je ook met een lichtere voeding denk ik prima af, dus daar kan je ook eventueel op kosten een klein beetje besparen, pak bijvoorbeeld de RM550x als je ruim wilt zitten, lager kan als je niet gaat overclocken, mits je een goede voeding koopt.

Hou er ook rekening mee dat de prijzen bij PCPartPicker.com de US dollar prijzen zijn. Daar komt dus nog BTW bij. Wil je een goede prijsindicatie hebben voor de euro, kun je het beste even in de Pricewatch kijken en daarmee RML laten genereren om in het bericht te zetten. Zie daarvoor ook Handleiding Pricewatch.

En ja, ik heb al aan een modje gevraagd om het topic naar het juiste subforum te verplaatsen.
Top! Eerste keer dat ik hier post. Had het format gezien, maar dacht dat de antwoorden duidelijk naar voren kwamen in mijn post. Zal ze hieronder nog even neerzetten voor de duidelijkheid:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Allereerst genieten van mijn nieuwe (al aangeschafte) Samsung HDR monitor (LC27HG70QQ)
- (zeer) Casual gaming (geen FPS, meer richting Anno 1800)
- Werk (excel, word, internet)
- Werk (begin maken met Machine Learning -> vandaar de RTX)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vaste maximum prijs, maar rond de 1700 incl btw en rand apparatuur vind ik wel genoeg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al aangeschaft:
- Samsung LC27HG70QQ (zie: pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver)
- RTX 2060 (zie: pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro 6G)
- Verder heb ik nog twee HDD's liggen voor de grote opslag

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede monitor, stevige videokaart voor machine learning en die mijn nieuwe monitor aan kan, goed getimede ram voor de Ryzen CPU. Moederbord waarmee je kan overclocken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ryzen, omdat het tijd is om AMD een kans te geven. Van wat ik hoor heeft de 2600 een goede reputatie.
- RTX, op dit moment de betere videokaart (prijs / kwaliteit) + de nieuwe tensor cores schijnen goed te zijn voor deep learning.
- MSI b450 carbon moederbord, omdat het een relatief goedkope optie is waarmee je overclock features hebt.
- De open kast vind ik leuk, vooral omdat het moederbord en de videokaart RGB hebben. Geen specifieke voorkeur voor het merk zelf.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot, niet te luid, redelijk energie zuinig. De middelmaat daarin in fijn. Natuurlijk is stiller, altijd beter, maar niet tegen een veel hogere prijs. Dit geldt ook voor thermals en wattage.

Verder moet het uiterlijk enigszins strak zijn en niet TE flashy.

Ga je overklokken?
Dit moet mijn eerste systeem worden waarmee ik mijn hand wil wagen aan (een beetje) overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Wat vind je ervan? Zie je belangrijke compatibility issues? Zie je componenten die veel goedkoper kunnen tegen dezelfde prestaties? Zie je onderdelen die overkill zijn?

Ik hoor graag van je! Top dat je wilt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Originalandawe
CH4OS schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 02:07:

Met betrekking tot je waarschuwing over de prijzen. Ik heb alle prijzen in de PC part picker lijst aangepast naar de prijzen die ik er voor ga betalen bij de Nederlandse webshops (in euro's en met BTW). Hier aan is gedacht! Dankjewel overigens dat je het even onder de aandacht brengt, kan anders redelijk vervelend uitpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Originalandawe schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:08:
Met betrekking tot je waarschuwing over de prijzen. Ik heb alle prijzen in de PC part picker lijst aangepast naar de prijzen die ik er voor ga betalen bij de Nederlandse webshops (in euro's en met BTW). Hier aan is gedacht! Dankjewel overigens dat je het even onder de aandacht brengt, kan anders redelijk vervelend uitpakken!
Je weet dat je met de Handleiding Pricewatch een lijst kan maken (en eventueel de code laten genereren om hier in het topic te zetten) en je direct de Nederlandse prijzen ziet? Hoef je niet moeilijk te doen met omrekenen. ;)

Aangezien je gaat overclocken, zou ik qua voeding de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart nemen. En een degelijke luchtkoeling, zoals van Noctua, als geluid ook een dingetje is voor je. Nu moet ik bekennen dat ik niet zo heel bekend ben met AMD, dus ik weet niet wat je daarbij het beste kan nemen. Ik weet in elk geval dat de Ryzen 2600 erg populair schijnt te zijn. Ik weet echter niet of die ook voor overclocking interessant en/of geschikt is, evenals het moederbord dat je voor ogen hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2019 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Originalandawe
CH4OS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:09:
[...]
Je weet dat je met de Handleiding Pricewatch een lijst kan maken (en eventueel de code laten genereren om hier in het topic te zetten) en je direct de Nederlandse prijzen ziet? Hoef je niet moeilijk te doen met omrekenen. ;)
Wist ik niet! Had ik zeker wat aan gehad. Nu staat alles in excel met prijzen en informatie. PC part picker is ontstaan door een collega die naar mijn build wilde kijken. Daarna is dit gesnowballed door diverse discussies met Engels sprekende mensen.
Pagina: 1