Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er eigenlijk 'alles' mee kunnen doen. Ik doe veel in lightroom, after effects, premiere en photoshop. Echter klooi ik ook veel met virtual machines en speel ik regelmatig een spelletje. De videokaart heb ik in principe al, die kan mee vanuit mijn huidige machine (Gigabyte GeForce 1080ti OC nogwattes). Mijn monitor is vanuit mijn werkgever onderweg, de nieuwe Lenovo Thinkvision P44W. Verder heb ik geen onboard geluidskaart nodig; ik heb een mooi setje KEF x300a's op mijn bureau staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Binnen het redelijke. Nu is dat natuurlijk relatief. De setup zoals ik zelf al heb gemaakt (zie onder) vind ik redelijk. Het dubbele bv vind ik minder grappig worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, videokaart, monitor, audio en keyboard en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie setup bijgevoegd. 1TB voor OS en apps, 6TB voor lokale data en verdere opslag heb ik al op mijn NAS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, Lenovo (mijn werkgever). Alleen leveren wij geen componenten, dus niet zo relevant lijkt me.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Midi tower vind ik groot zat.. De jaren 'hoe groter hoe beter' liggen achter me
.
Ga je overklokken?
Nee, ook dat ligt achter mij.. (ik word oud). Te weinig tijd. Ding moet gewoon snel en stabiel zijn. Wanneer het tzt te traag wordt, ga ik wel weer nadenken over iets anders..
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie advies mbt de samengestelde componenten, alswel graag antwoord op de volgende vragen:
Ik heb 'vroeger' (1995-2010) meer pc's gebouwd dan mij lief is. Ik schat zonder te overdrijven een stuk of 300-400. De basics gaan dus echt wel lukken; het zijn meer de laatste trends/rages van de laatste paar jaar:
Hoop dat jullie wat met mijn (vele?) vragen kunnen. In ieder geval alvast hartstikke bedankt voor alle moeite!
Ik wil er eigenlijk 'alles' mee kunnen doen. Ik doe veel in lightroom, after effects, premiere en photoshop. Echter klooi ik ook veel met virtual machines en speel ik regelmatig een spelletje. De videokaart heb ik in principe al, die kan mee vanuit mijn huidige machine (Gigabyte GeForce 1080ti OC nogwattes). Mijn monitor is vanuit mijn werkgever onderweg, de nieuwe Lenovo Thinkvision P44W. Verder heb ik geen onboard geluidskaart nodig; ik heb een mooi setje KEF x300a's op mijn bureau staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Binnen het redelijke. Nu is dat natuurlijk relatief. De setup zoals ik zelf al heb gemaakt (zie onder) vind ik redelijk. Het dubbele bv vind ik minder grappig worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, videokaart, monitor, audio en keyboard en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie setup bijgevoegd. 1TB voor OS en apps, 6TB voor lokale data en verdere opslag heb ik al op mijn NAS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, Lenovo (mijn werkgever). Alleen leveren wij geen componenten, dus niet zo relevant lijkt me.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Midi tower vind ik groot zat.. De jaren 'hoe groter hoe beter' liggen achter me
Ga je overklokken?
Nee, ook dat ligt achter mij.. (ik word oud). Te weinig tijd. Ding moet gewoon snel en stabiel zijn. Wanneer het tzt te traag wordt, ga ik wel weer nadenken over iets anders..
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie advies mbt de samengestelde componenten, alswel graag antwoord op de volgende vragen:
Ik heb 'vroeger' (1995-2010) meer pc's gebouwd dan mij lief is. Ik schat zonder te overdrijven een stuk of 300-400. De basics gaan dus echt wel lukken; het zijn meer de laatste trends/rages van de laatste paar jaar:
- Is watercooling aan te raden, of kan ik net zo goed voor air cooling gaan op de i9-9900k wanneer ik niet ga overclocken? De AIO's van tegenwoordig vind ik echter wel geinig; zeker bv de RYUJIN die ik tegen kwam online met een schermpje erop.. (het oog wil ook wat). Wanneer jullie een alternatieve AIO voorstellen, mag dat natuurlijk ook. Heb deze nu gekozen omdat-ie er wel leuk uit zag..
- Overal en nergens zit tegenwoordig RGB op. In mijn build heb ik echter meerdere merken. Gaat dat allemaal een beetje samenwerken middels één stukje software, of ga ik voor ieder merk zijn eigen software moeten installeren? In geval van dat laatste, is de boel dan nog wel synchroon te krijgen? (bord, aio, ram, vga, fans)
- Qua airflow had ik icm de gekozen kast bedacht: AIO bovenin gemount, met de fans naar buiten blazend, door de radiator heen. Verder de drie 120mm fans aan de zijkant die naar binnen zuigen. Is dat een logische setup of gaat dat niet goedkomen? Die drie fans kunnen ook op de bodem, maar dat ziet er een stuk minder uit vind ik persoonlijk.
- De gekozen PSU is modulair qua bekabeling. Welke en waar custom kabelsets adviseren jullie wanneer ik alle kabels bv wit, grijs of rood zou willen hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Tray | € 521,50 | € 521,50 |
| 1 | Moederborden | MSI Mag Z390 Tomahawk | € 138,50 | € 138,50 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 6TB | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic (Wit) | € 118,50 | € 118,50 |
| 1 | Waterkoeling | Asus ROG Ryujin 360 | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED White (Triple Pack), 120mm | € 92,50 | € 92,50 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Dominator Platinum RGB CMT32GX4M2C3200C16 | € 249,- | € 498,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Wit | € 121,13 | € 121,13 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 189,95 | € 189,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2187,08 | ||
Hoop dat jullie wat met mijn (vele?) vragen kunnen. In ieder geval alvast hartstikke bedankt voor alle moeite!
[ Voor 29% gewijzigd door mati1983 op 18-05-2019 00:15 ]