Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mainetje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-08 21:03
Hallo Allemaal,

Ik zit met een ervaring waarvan ik mij afvraag of dit vaker voorkomt.

Ik liep tegen een probleem aan bij het testen van een moederbord welke was voorzien van een AMD x4 9550.
Bij het testen van het moederbord met 1 stickje RAM (DDR2) gaf dit geen problemen om de bios te starten. Voor de uitgebreide test alle 4 sloten gevuld met stickjes en dit gaf direct een probleem. Bij opstarten bleef hij D4 en D5 problemen geven.

Stickje van slot naar slot gezet en liep al snel tegen het probleem dat slot 2 en 4 niet werken. (indeling is 1&2 samen en 3&4 samen. Maar helaas helemaal niets hielp. eerst dacht ik de RAM maar heb 4 verschillende setjes geprobeerd, zou het dan toch het moederbord zijn? Maar ik kwam op het idee om er een andere CPU in te hangen. En ja hoor geen probleem om alle 4 sloten te vullen.

CPU in een ander moederbord gestoken met twee sloten en eerst met 1 stick op slot 1 geprobeerd, geen enkel probleem. Toen slot 2 gevuld en ja hoor zelfde probleem dat opstarten blijft hangen op D4 D5. Toch nog controle proef gedaan en de CPU die werkte op dit moederbord zetten. En ja hoor geen problemen meer.

Ik bedacht mij achteraf dat toen ik het moederbord kreeg dat de fan op het koelelement soms bleef hangen en destijds ook een slinger had gegeven om te starten. Bij inspectie zag ik dat hij ongelijk liep. Andere fan er op gezet en direct geen probleem meer. Direct de ventilator gesloopt en zag dat hij helemaal vast zat gekoekt.

Nu is mijn vraag is dit een vaker voorkomend probleem? Vaak hoor ik vervang het moederbord maar of het geheugen maar nooit lees ik dat het aan de CPU lag.

Verwijderd

Over welke onderdelen, moederbord, ram, andere cpu hebben wij het hier?
Graag alle gebruikte onderdelen benoemen.
Kortom, je geeft te weinig informatie om iets zinnigs te zeggen over het probleem.