@
ECP0WERS YouTube: Let's Review - NZXT H200i en meer van die.
De H200 wit/zwart is gewoon erg mooi, pas bij mijn meubels en een van de kleinste Towers.
De Corsair Carbide Air lijkt op een magnetron.
Eigenlijk wilde ik graag een mini ITX of mATX kast die in de IKEA Kallax kast past. (33,5x33,5cm). Maar maak me zorgen over ventilatie. De H200 is met voetjes net ietsje hoger (34,9cm). Kan de voetjes niet verwijderen, want dan block je de PSU ventilatie.
Closed aircooler is beter voor je hele systeem:
YouTube: Ultimate GPU Cooler Guide - Which video card cooler is right for you?
De eisen zijn een klein sys dat >= 3840x2160 (4K/60Hz). Liefst >2GB en 192bit geheugen.
Ik las ergens dat computers die daaronder zitten moeite hebben met afspelen/streamen van 4K/60Hz films waarin veel actie voor komt. Dus vergelijkbaar met games.
Afspelen 4K/60Hz videobestanden of stream met Dolby Atmos via HDMI 2.0b naar Denon X2400H zonder haperen. Mijn oude sys geeft vaak haperingen. Vooral als hij tegelijk met andere dingen bezig is/gaat op de Sata600 of SSD M4 256 HDD's. (W10 3eGen i7 CPU GTX660 16GB DDR3). Daarna loopt het geluid niet synchroon meer. Ik heb al highspeed netwerk FTP kabels gekocht.
Dus nu graag een supersnelle SSD.
Ik had ook ff naar een goedkope GPU met passieve koeler gekeken, maar dat durf ik niet aan.
Ik dacht maar zo, als ie goed is in gamen, is ie zeker goed in UHD video's afspelen.
On board UHD video van de processor is allemaal HDMI 1.4. Dus geen 60Hz.
Bovendien moet de processor dan alles alleen doen. Dat gaat zeker tot haperingen en temperatuur verhoging leiden. Gaat ie ook langzamer lopen.
Opm. 4K/60Hz is 4K@60FPS. 3840×2160 pixels
EDIT:
Klaar met installeren hardware. (zonder GPU, gebruik voorlopig on board).
En dat stinkt! De processor is er trager door en het beeld (Windows) is niet passend op de tv te krijgen.
Ik heb zowel aan de beeldinstellingen van de TV, Denon en Windows zitten rommelen. Niets hielp echt.
Met mijn oude GTX660 is dat nooit een issue geweest.
En een film streamen via lokaal netwerk met Dolby Atmos?
Nou vergeet het maar. Zelfs de Nvidia Shield doet dit perfect, maar de Intel UHD 630 belast de cpu zo erg dat hij elke minuut opnieuw moet loaden. Dan stottert hij even flink, toont nog een stukje en gaat weer loaden. #Waardeloos.
Intel UHD 630 gebruiken om een tv op aan te sluiten? Niet doen!
Ik heb geen optische drive. Windows geïnstalleerd vanaf een 16GB USB stick.
De bestanden van de driver dvd (mobo) op een 2e stick gezet. Gewoon in verkenner alle bestanden vanaf cd naar USB stick kopiëren. Juiste .exe file zoeken en hoppa.
Daarna alle drivers en BIOS geüpdatet via Live Update uit MSI Dragon.
Tip: Maak een foto van je moederbord en GPU serienummer met
CHK!
Deze staat op de ATX voeding aansluiting van je moederbord. Doe dit voordat je begint met installeren!
Registreren bij MSI is best wel een gedoe. Je moet ook een kopie (.JPG) van je factuur meesturen.
En met een systeem waarbij de randen van je Windows beeld niet worden weergegeven is dat best een geklooi.
De casefans hebben een 3 polig stekkertje.
De afzuig fan achter heb ik op sysfan1 gezet, de twee X52 fan's (4 polig) op CPU fan.
En de bovenkant fan op de Pumpfan aansluiting.
Ze draaien dan vol op 12V zonder regeling. Hopelijk geen onderdruk.
Instellen CAM software was ff moeilijk, maar nu ik het eenmaal snap werkt het prima.
Heb 2 Corsair LL120 RGB LED White besteld. (iCUE).
Een verkoper van Paradigit gaf mij het advies om minimaal een GTX1660 voor 4K@60Hz.
Ik neem het advies over uit
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019
En ga voor de MSI GTX1660 Gaming.
Edit2: Nou, dat valt reuze mee. 200W on full load. (Dolby Atmos film) :-) TV+ Monitor
[
Voor 49% gewijzigd door
PCan op 01-06-2019 20:36
. Reden: systeem up and running ]