Toon posts:

2 computers 1x internet.. maar geen netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou wil ik dus weten hoe je 2 computers via 1 internetverbinding (chello, com21 modem) kan internetten etc.. zonder gebruik te maken van netwerk kaarten.
Ik heb namelijk bijna mijn eigen PC bij elkaar gespaard maar geld voor nog eens 2 netwerk kaarten heb ik dan niet..

Kan iemand mij helpen?

(ja.. ik heb de search al gebruikt)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05

qless

...vraag maar...

1) voor com21 modem heb je netwerkkaart nodig
2) met seriele nulmodem kabel kan het, of met parallele kabel, maar die snelheid is :(

3)2 netwerkkaarten + cross cable = ongeveer 100 piek

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

kom kom, 2 netwerkkaartjes en 5m cross-utp kosten nog geen 50 piek samen (zie oa Vraag&Aanbod op t.net), dat is toch maar een dagje werk (als je jong bent), dat is best te doen.

Kan ook via je parallele-, usb- en com-poort, maar dat kost ook geld, en mn par. en com is errug langzaam... vader lief aankijken misschien, of een dagje werken?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je moet sowiso 1 netwerkkaart hebben (20 gulden).
Als je verbinding wil delen moet daar eigenlijk nog een 2e kaart bij.
Sygate ondersteunt ook Single NIC (=netwerkkaart) sharing, maar voor optimaal gebruik werken 2 netwerkkaarten toch lekkerder.
suuk6!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Helaas dat zal niet gaan...
je hebt twee netwerkkaarten nodig.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
http://www.tweakers.net/aanbod/19850 hier heb je netwerkkaarten voor 15 piek per stuk. gewoon even V&A in de gaten houden, dan heb je snel 2 kaartjes gevonden, USB, serieel of parallel, daar wordt je voor ICS niet blijer van.

Verwijderd

Topicstarter
15 piek?!
Ik was ff langs dynabyte geweest toen ik daar langs liep en gevraagd naar 2 netwerkkaarten.. zei zeiden toen dat dat tenminste 300 gulden zou gaan kosten, zonder de bijbehorende kabels...
Wat een rip-offs zeg! :(

Nou dan weet ik genoeg, komt er gewoon een netwertkkaart in mijn comp :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 07:20 schreef jimius het volgende:

15 piek?!

Ik was ff langs dynabyte geweest toen ik daar langs liep en gevraagd naar 2 netwerkkaarten.. zei zeiden toen dat dat tenminste 300 gulden zou gaan kosten, zonder de bijbehorende kabels...

Wat een rip-offs zeg! :(

Nou dan weet ik genoeg, komt er gewoon een netwertkkaart in mijn comp :)
Waarschijnlijk verkoopt Dynabyte gewoon iets van 3com, 3com is opzich aardig duur in de produceten, maar de kwaliteit is aanzienelijk beter, als je een netwerkje met 3com kaartjes wil hebben ben je idd bij 100MBIT al gauw 300 piek kwijt :{

Maar er zijn ook Cheapo kaartjes van Realtek :) , die zijn iets van 30 gulden per stuk (ofzo). :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move.to/ [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1