Outlook.com werkt alleen met VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 18:55
Hallo,

Als ik via mijn laptop in wil loggen bij outlook.com
Krijg ik de volgende melding

"Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van uw account. Tik op Volgende om het opnieuw te proberen."

Het rare is als ik de vpn verbinding aanzet (windscribe). Dan kan ik wel gewoon inloggen.
Zonder VPN kom ik met geen mogelijkheid bij mijn mail. Als ik een ander apparaat pak op dezelfde internetverbinding, kan ik wel inloggen zonder gebruik te maken van vpn.

Iemand enig idee?

Het maakt ook niet uit welke browser ik gebruik, het is in elke browser en ook in veilige modes.

[ Voor 18% gewijzigd door Eric-B op 17-05-2019 19:41 ]

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer eens een andere browser en/of Private Mode?

Werkt het wel op dezelfde internlijn met een ander device zoals je smartphone, laptop, console of TV met browser?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Ja het werkt wel op dezelfde internetlijn, dus het ligt ook niet aan mijn IP adres zou je zeggen

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46
Gooi eens al je cookies weg (of alleen voor outlook.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, en welk OS?

Al een keer je Credential Manager leeggegooid (op recente Windows versies)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
cookies heb ik weggegooid, heeft niet geholpen
ik heb geen accounts of wachtwoorden opgeslagen in credential manager

ik gebruik Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is het alleen mail, of is het nog veel meer dan dat wat niet werkt? Goed mogelijk dat je naar een DNS server staat te zoeken die in het VPN netwerk zit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Hero of Time schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:06:
Is het alleen mail, of is het nog veel meer dan dat wat niet werkt? Goed mogelijk dat je naar een DNS server staat te zoeken die in het VPN netwerk zit.
Ik kom er net achter dat mijn dropbox folder in verkenner ook niet meer synchroniseert zonder dat de vpn verbinding aanstaat.
Zodra ik verbinding maak met vpn synchroniseert dropbox en werkt outlook.com

dropbox werkt wel als ik via de website inlog (zonder vpn verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:52

sjaak

un giorno credi

Het lijkt op iets met je DNS instellingen of een proxy.
Kan je eens kijken of je een system proxy hebt ingesteld d.m.v. een elevated command prompt —> netsh winhttp show proxy
Ook in IE11 eens kijken of je daar een proxy ingesteld hebt, Chrome neemt dat volgens mij over.
En met ipconfig even kijken of de verwachte DNS server opgegeven is of dat je um herkent. Misschien is de DNS server opgegeven die achter de vpn zit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
sjaak schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:51:
Het lijkt op iets met je DNS instellingen of een proxy.
Kan je eens kijken of je een system proxy hebt ingesteld d.m.v. een elevated command prompt —> netsh winhttp show proxy
Ook in IE11 eens kijken of je daar een proxy ingesteld hebt, Chrome neemt dat volgens mij over.
En met ipconfig even kijken of de verwachte DNS server opgegeven is of dat je um herkent. Misschien is de DNS server opgegeven die achter de vpn zit oid.
1. resultaat netsh -> Direct access (no proxy server).
2. Geen proxy in chrome browser
3. ipconfig dns server, hoe de ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:52

sjaak

un giorno credi

Eric-B schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:29:
[...]

1. resultaat netsh -> Direct access (no proxy server).
2. Geen proxy in chrome browser
3. ipconfig dns server, hoe de ik dit?
Command prompt —> ipconfig /all en dan ff zoeken naar lan of WiFi adapter en de ingestelde DNS servers.
Als je dan toch in de command prompt zit kan je testen wat je terug krijgt bij een ping zonder VPN.

Bijvoorbeeld:

Ping tweakers.net
Ping outlook.com
Ping Dropbox.com

En dan deze testjes herhalen met de VPN aan en checken op verschillen. Het is basaal en een begin maar het kan een indicatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
DNS server is goed, pingen werkt ook prima zowel met als zonder vpn

Internet doet het ook prima, outlook doet het niet al ik in wil loggen zonder vpn en dropbox folder in verkenner synchroniseert niet zonder vpn.

Pagina: 1