echt scherm of nep scherm retina 5 k 27 inch i mac 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 22:41
Beste

Wat is nou precies het verschil tussen een retina aftermarket scherm van rond de 600 euro en die van pak um beet 1000 euro
Mijn scherm was kapot, nieuw scherm laten monteren deed ook raar. Reparateur zijn voorstel was dan maar om door apple een origineel scherm te monteren ( meerprijs voor betaald)
Ding terug, doet het prima. Allebei de schermen komen van LG maar waar zit dat prijsverschil hem nou in?
Heb het proberen uit te zoeken op internet. Niet echt veel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Wie zegt dat het paneel identiek is? Ook de kwaliteitscontrole en kalibratie kunnen sterk afwijken.

Bovendien vraag ik me af waarom iemand wel een machine van een paar ruggen koopt maar wel beknibbeld op reparatie. Als je het niet wilt uitgeven ben je beter af door een nieuwe machine aan te schaffen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
Ik ben helaas niet in de positie om een splinternieuwe imac te kopen dus had deze gekocht met garantie. Dus paar ruggen was het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

frenkied schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:55:
Ik ben helaas niet in de positie om een splinternieuwe imac te kopen dus had deze gekocht met garantie.
Maar waarom krijg je onder garantie dan een "goedkoper" paneel, heb je daarna extra betaald en kom je nu hier vragen wat het verschil is?

Of is de machine niet onder garantie gerepareerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frenkied
Ik zal terug gaan naar mijn vraag en het concreet maken:
Wat is het verschil tussen een goedkoop scherm en het duurdere scherm waar zit het hem in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

frenkied schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:07:
Wat is het verschil tussen een goedkoop scherm en het duurdere scherm waar zit het hem in
Welke 2 part-numbers en/of serie-nummers hebben we het nu over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

frenkied schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:07:
De prijs :+

Maar zonder gekheid: het zal me niks verbazen als het 'officiële' apple scherm gewoon identiek is aan de andere, maar dan met een extra chip er op genaaid die een soort acceptatie functie vervult, d.w.z. als die niet aanwezig is wordt het niet door het systeem herkend als apple scherm en wordt niet de juiste aansturing gebruikt, of werkt het gewoon helemaal niet meer.
Correct me if i'm wrong ;)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
Vziw zijn er niet zoveel ( 1 of 2 die apple zelf ook gebruikt) retina 5k 27" lcd's.
Ik vermoed eerder een gerecycled scherm of creatieve manier van een reparateur om, met een foute montage, een kapot onderdeel van een andere of halve reparatie of software setting, de consument een poot uit te draaien....

[ Voor 3% gewijzigd door tweazer op 18-05-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Wintervacht schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:12:
[...]

De prijs :+

Maar zonder gekheid: het zal me niks verbazen als het 'officiële' apple scherm gewoon identiek is aan de andere, maar dan met een extra chip er op genaaid die een soort acceptatie functie vervult, d.w.z. als die niet aanwezig is wordt het niet door het systeem herkend als apple scherm en wordt niet de juiste aansturing gebruikt, of werkt het gewoon helemaal niet meer.
Correct me if i'm wrong ;)
Wat een complottheorieaanname (mooi nieuw scrabblewoord, alsjeblieft).

Ik denk niet dat we de vraag kunnen beantwoorden van TS zonder dat hij of wij weten om exact welke panelen zijn gebruikt. Er zijn zoveel panelen op de markt. Daarbij spelen ook bouwkwaliteit en de kwaliteit van gebruikte materialen mee.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
Kijk daar gaat het me om, ik wist niet dat er officiele en nep panels waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

frenkied schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:04:
Kijk daar gaat het me om, ik wist niet dat er officiele en nep panels waren
Nep panels? Dan zat je nu met een machine die geen beeld meer gaf, waarschijnlijk. Zoals @Geronimous aangeeft, zijn er meerdere panelen te krijgen, allemaal in dezelfde afmetingen / specificaties maar mogelijk (maar niet vastgesteld) met hier en daar een minimaal verschil.

Zoals ik eerder aangaf; als je exact wil weten wat het goedkopere en duurdere panel voor jouw machine qua verschil hebben: zorg voor de part- of serie-nummers.

Pagina: 1