Beste medetweakers,
Voor mijn werk heb ik eigenlijk een goede computer nodig waarmee ik makkelijk en snel foto's en video's mee kan bewerken. Verder maak ik ook veel gebruik van Indesign en Illustrator.
Graag zou ik van jullie een feedback willen hebben op de door mij samengestelde lijst. Jullie weten er allicht meer van dan ik. Snelheid en gemak is voor mij belangrijker dan de kosten. Uiteraard geen overbodige kosten, maar dat lijkt me logisch.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto- en videobewerking en andere zware programma's zoals Illustrator en Indesign.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Lijkt me overbodig xD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Een AMD systeem lijkt me beter voor de taken die ik er mee uit moet voeren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Graag zo stil mogelijk (fans & case)
Ga je overklokken?
nope
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
lijkt me dezelfde vraag als daarboven. Nee, ik houd het standaard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Willen jullie mijn samengestelde lijst nalopen en waar nodig aanpassen? Het gaat niet om de looks. Qua prestaties moet de pc goed genoeg zijn om deze taken makkelijk en snel uit te voeren. Verder ben ik benieuwd of het allemaal past. Een monitor is optioneel. Heb ik een grafische kaart? Advies altijd welkom!
Voor mijn werk heb ik eigenlijk een goede computer nodig waarmee ik makkelijk en snel foto's en video's mee kan bewerken. Verder maak ik ook veel gebruik van Indesign en Illustrator.
Graag zou ik van jullie een feedback willen hebben op de door mij samengestelde lijst. Jullie weten er allicht meer van dan ik. Snelheid en gemak is voor mij belangrijker dan de kosten. Uiteraard geen overbodige kosten, maar dat lijkt me logisch.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Gold Edition Boxed | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 366,- | € 366,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Ventilatoren | Noiseblocker eLoop B12-1, 120mm | € 18,21 | € 18,21 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 188,- | € 188,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 125,52 | € 125,52 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 119,99 | € 119,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.536,47 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto- en videobewerking en andere zware programma's zoals Illustrator en Indesign.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Lijkt me overbodig xD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Een AMD systeem lijkt me beter voor de taken die ik er mee uit moet voeren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Graag zo stil mogelijk (fans & case)
Ga je overklokken?
nope
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
lijkt me dezelfde vraag als daarboven. Nee, ik houd het standaard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Willen jullie mijn samengestelde lijst nalopen en waar nodig aanpassen? Het gaat niet om de looks. Qua prestaties moet de pc goed genoeg zijn om deze taken makkelijk en snel uit te voeren. Verder ben ik benieuwd of het allemaal past. Een monitor is optioneel. Heb ik een grafische kaart? Advies altijd welkom!