Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor foto- en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• janvandenhoorn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-01-2024
Beste medetweakers,

Voor mijn werk heb ik eigenlijk een goede computer nodig waarmee ik makkelijk en snel foto's en video's mee kan bewerken. Verder maak ik ook veel gebruik van Indesign en Illustrator.
Graag zou ik van jullie een feedback willen hebben op de door mij samengestelde lijst. Jullie weten er allicht meer van dan ik. Snelheid en gemak is voor mij belangrijker dan de kosten. Uiteraard geen overbodige kosten, maar dat lijkt me logisch.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Gold Edition Boxed€ 339,-€ 339,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 366,-€ 366,-
1BehuizingenFractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1VentilatorenNoiseblocker eLoop B12-1, 120mm€ 18,21€ 18,21
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 188,-€ 188,-
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 125,52€ 125,52
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 119,99€ 119,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.536,47

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Foto- en videobewerking en andere zware programma's zoals Illustrator en Indesign.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn €2000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Lijkt me overbodig xD

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Een AMD systeem lijkt me beter voor de taken die ik er mee uit moet voeren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Graag zo stil mogelijk (fans & case)

Ga je overklokken?

nope

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

lijkt me dezelfde vraag als daarboven. Nee, ik houd het standaard.

Wat verwacht je van ons?[i]

Willen jullie mijn samengestelde lijst nalopen en waar nodig aanpassen? Het gaat niet om de looks. Qua prestaties moet de pc goed genoeg zijn om deze taken makkelijk en snel uit te voeren. Verder ben ik benieuwd of het allemaal past. Een monitor is optioneel. Heb ik een grafische kaart? Advies altijd welkom!

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Vanwaar de 2 aparte SSDs? En vanwaar die ene fan erbij?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• janvandenhoorn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-01-2024
Wintervacht schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:55:
Vanwaar de 2 aparte SSDs? En vanwaar die ene fan erbij?
M.2 is sneller met overdracht grote bestanden toch? Crucial 1tb lijkt me ideaal voor het overige. Deel je die mening?

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

janvandenhoorn schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:31:
[...]

M.2 is sneller met overdracht grote bestanden toch? Crucial 1tb lijkt me ideaal voor het overige. Deel je die mening?
Ach ik heb helemaal over het hoofd gezien dst het M.2 was :)

Die 970 gaat wel bloedjesnel zijn ja, een 2e ssd heb ik alleen zelden gezien, alleen als data-overdracht van cruciaal belang is.

Zelf houd ik het, ook omwille kostenplaatje, gewoon bij een ouderwetse HDD voor pure data opslag van foto's, films, documenten, downloads en dat soort zaken, maar als snelheid van belang is en kosten geen bezwaar, zeker doen d:)b

Ik weet niet wat je precies doet aan videobewerking e.d., maar heb je daar echt ray tracing voor nodig? Anders kun je nog een paar handenvol cash besparen op de gpu en voor een GTX1660, danwel de Ti versie daarvan gaan.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Je zou even wat relevante artikelen op Puget systems door kunnen nemen. Zoals ik het begrepen heb, is Intel/Nvidia nog steeds the way to go.

@Wintervacht Je opslag onderverdelen is zeker wel nuttig aldus dit artikel van Puget over opslag in premiere uit 2016. Lijkt me nog steeds relevant. Vooral een aparte ssd voor cache verbeterd performance.

[ Voor 40% gewijzigd door analogworm op 18-05-2019 00:07 ]

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

analogworm schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:00:
Je zou even wat relevante artikelen op Puget systems door kunnen nemen. Zoals ik het begrepen heb, is Intel/Nvidia nog steeds the way to go.

@Wintervacht Je opslag onderverdelen is zeker wel nuttig aldus dit artikel van Puget over opslag in premiere uit 2016. Lijkt me nog steeds relevant. Vooral een aparte ssd voor cache verbeterd performance.
De theorie vloeit voort uit een aantal dingen. Allereerst is opslag spreiden gewoon risico spreiden ,simpel als dat, daarnaast was/is het zo dat HDDs veel meer schrijfopdrachten kunnen verwerken over een lifespan dan SSDs en als ik het mij goed herinner is het heden ten dage met SSDs zo dat meer laagjes ( TLC, QLC, usw.) gelijk staat aan meer kans op fouten door interne slijtage, maar het zal me niks verbazen dat daar een oplossing voor is gevonden sinds ik me er voor het laatst in verdiept heb.

Pagina: 1