Hdmi naar USB-C en terug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elec11
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-08 22:42
Hi Tweakers,

Ik heb een mogelijk vreemde vraag waar jullie misschien al wat ervaring mee hebben.

Vanaf mijn computertje, die momenteel geen USB-c heeft,wik ik een Video en nog een usb3 signaal over een enkele kabel vervoeren. Deze loopt namelijk over de vloer en wil dan geen kabel bundel.

Aan het andere eind van de kabel zou ik de signalen weer willen splitten zodat ik daar een monitor kan neerzetten en een ubs muis+toetsenbord. Het gaat over een lengte van ca. 3-4 meter

In het kort:
Is er een soort omgekeerde USB C hub die video en usb encode die je vervolgens met een andere hub aan de andere kant weer terug kan zetten naar de oorspronkelijke signalen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Ja dat bestaat, maar er moet DisplayPort in in plaats van HDMI. Als dat geen probleem is dan is Delock PCI Express Card > 1 x external USB Type-C 3.1 female + 1 x external USB Type-C 3.1 (DP Alt Mode) female je antwoord. Het is wel een tikje prijzig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het niet gewoon makkelijker een uitbreidingskaart in de PC te steken, waarmee je USB-C krijgt op de PC?

pricewatch: Startech.com 5-Poorts USB 3.1 (10Gbps) uitbreidingskaart - 1x USB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom niet gewoon een USB3 dock aanschaffen en neerzetten?