Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraagje,
Ik heb een jaar geleden een game pc gekocht maar ik wil hem een beetje uitbreiden. Kunnen jullie me helpen wat ik er aan zou kunnen verbeteren?

mijn specificaties

Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 920 @ 2.67GHz
Bloomfield 45nm Technology

RAM
6,00GB Dual-Channel DDR3 @ 533MHz

Motherboard

Acer FX58M

Graphics
2590G5 (1920x1080@60Hz)
2590G5 (1920x1080@60Hz)
1023MB NVIDIA GeForce GTX 560 Ti (MSI)

Storage
119GB TOSHIBA THNSNJ128GCSU (SATA (SSD))
465GB Western Digital WDC WD5000AZRX-00A8LB0 (SATA )

Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH40F

en ik heb een budget van ongeveer 250euro

mvg maxim2703

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2019 15:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

Dit systeem heb je een jaar geleden gekocht? Je CPU is meer dan 10 jaar oud, je GPU ondertussen alweer 8.

Dit systeem is kort door de bocht het investeren niet waard.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Stille hint..
En maak er even 'mijn' van in de titel, dit is ook geen porem :/

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:16
Welk budget heb je? Zo te zien is het gemakkelijkste een nieuwe videokaart, maar je processor (en bijbehorend moederbord en geheugen) zijn ook grote winsten op te halen maar dan kijk je zo goed als naar een nieuw systeem.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Dit is al een wat ouder beestje.... maar....

Speel je nu op Full HD? (1920x1080)

Ik heb zelf de opvolger van de i7 920 (i7 2600k) met de door jou genoemde GTX 560 Ti, Toevallig ook van MSI.

Ik heb toen geupgrade naar een GTX1070. En dat maakte een enorm verschil in games. Voor bijvoorbeeld Dark Souls 2 ging ik van op 720p low settings nauwelijks speelbaar, naar 1080p ultra makkelijk speelbaar.

Dus ik zou de videokaart een upgrade geven. Hoeft niet meteen een GTX2080ti van 1000 euro te zijn.
Iets van een AMD 570/580 of een GTX 1050ti. maar er zijn vast betere alternatieven.

Als je dan tegen problemen aanloopt waarbij de processor niet genoeg is, zou je een nieuwe (tweedehands) pc kunnen kopen, en de videokaart makkelijk mee kunnen nemen.

maar voor nu:
Wat wil je maximaal uitgeven
Welke resolutie speel je en welke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Malantur schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:06:
Welk budget heb je? Zo te zien is het gemakkelijkste een nieuwe videokaart, maar je processor (en bijbehorend moederbord en geheugen) zijn ook grote winsten op te halen maar dan kijk je zo goed als naar een nieuw systeem.
Er gaat hier hoedanook geen winst behaald worden door één component te veranderen, als je de gpu update vormt de rest een bottleneck, als je de cpu wil upgraden zul je een nieuw mobo moeten hebben en het ram is... tja wat moet ik daar nou van zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wintervacht schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Er gaat hier hoedanook geen winst behaald worden door één component te veranderen, als je de gpu update vormt de rest een bottleneck, als je de cpu wil upgraden zul je een nieuw mobo moeten hebben en het ram is... tja wat moet ik daar nou van zeggen :/
Ligt toch een beetje aan de wensen? Ik kan zo'n beetje alle games op high/ultra spelen op 1080p met een GTX 1070 en een I7 2600K. Ook al een oud beestje.

Als die niet 144hz 4K wil gamen, hoeft de CPU niet direct een probleem te zijn. En misschien niet alles op Ultra. Maar de GTX 560ti is echt een hele grote bottleneck weet ik uit ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wintervacht schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:05:
Stille hint..
En maak er even 'mijn' van in de titel, dit is ook geen porem :/
hoedanook :9

@Verwijderd Wat is je budget ?
Begin eerst met 560Ti te vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waah schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:12:
[...]

Ligt toch een beetje aan de wensen? Ik kan zo'n beetje alle games op high/ultra spelen op 1080p met een GTX 1070 en een I7 2600K. Ook al een oud beestje.

Als die niet 144hz 4K wil gamen, hoeft de CPU niet direct een probleem te zijn. En misschien niet alles op Ultra. Maar de GTX 560ti is echt een hele grote bottleneck weet ik uit ervaring :+
Wat ik al zei; cpu upgraden betekent ook moederbord upgraden in dit geval en gezien we niet weten wat de wensen en het budget zijn kun je er alsnog weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]D4NG3R schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:05:
Dit systeem heb je een jaar geleden gekocht? Je CPU is meer dan 10 jaar oud, je GPU ondertussen alweer 8.

ik heb hem 2de hands gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:28:
[quote]D4NG3R schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:05:

ik heb hem 2de hands gekocht
Dat veranderd nog steeds weinig aan het feit dat je PC hopeloos (ver)oud(erd) is.

Zoals hierboven al word aangegeven; Wanneer je A vervang, is B eigenlijk ook alweer aan vervanging toe.

Je videokaart is overigens de grootste boosdoener (gevolgd door het geheugen), maar de videokaart heeft 1 flink voordeel boven de rest; Wanneer je die vervangt kan je hem meenemen naar een eventueel nieuw systeem.

Een nieuwe CPU, of meer RAM (tenzij je ergens spotgoedkoop een extra DIMM koopt) is het niet waard om nu nog te kopen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:16:
[...]

hoedanook :9

@Verwijderd Wat is je budget ?
Begin eerst met 560Ti te vervangen
ik heb een budget van ongeveer 250euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
nieuwe videokaart, maar wat en op welke resolutie je wenst te spelen maakt of het t geld waard is of niet, ik zou er een tweedehands gpu insteken van 100,- als ik in jouw schoenen stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:08:
Dit is al een wat ouder beestje.... maar....

Speel je nu op Full HD? (1920x1080)

Ik heb zelf de opvolger van de i7 920 (i7 2600k) met de door jou genoemde GTX 560 Ti, Toevallig ook van MSI.

Ik heb toen geupgrade naar een GTX1070. En dat maakte een enorm verschil in games. Voor bijvoorbeeld Dark Souls 2 ging ik van op 720p low settings nauwelijks speelbaar, naar 1080p ultra makkelijk speelbaar.

Dus ik zou de videokaart een upgrade geven. Hoeft niet meteen een GTX2080ti van 1000 euro te zijn.
Iets van een AMD 570/580 of een GTX 1050ti. maar er zijn vast betere alternatieven.

Als je dan tegen problemen aanloopt waarbij de processor niet genoeg is, zou je een nieuwe (tweedehands) pc kunnen kopen, en de videokaart makkelijk mee kunnen nemen.

maar voor nu:
Wat wil je maximaal uitgeven
Welke resolutie speel je en welke games.
ik kan nu elk spel ful hd spelen dus ik zou het liefst iets doen een men koeling en mss een betere ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

ram zou ik niet doen, 6GB is prima. Ik zou een tweedehandse GTX970 of iets dergelijks proberen op de kop te tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je hebt een Acer Aspire kant-en-klaar desktop ?

Kijk even welke voeding je hebt, en je kunt sowieso edit 3x 2gb erbij plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 17-05-2019 15:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Als je al kan spelen wat je wilt, waar is dit topic nog voor dan? Die 250 euro netjes de 'spaarpot' in voor je volgende systeem. Als je graag wilt knoeien aan het systeem, ga je gang, wellicht tweedehands ram oppikken, dat kan geen kwaad, als je graag de koeler wilt vervangen, go ahead, maar.. verbetering? Mwah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Hackus schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:35:

Kijk even welke voeding je hebt, en je kunt sowieso 2gb erbij plaatsen.
Nee hij kan er niet zomaar ff 2GB bijprikken, althans het is niet aan te raden, modules per 3 (zit nu wss 3x2GB in) dus dan weer 3x2GB erbij voor 12GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hackus schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:35:

Kijk even welke voeding je hebt, en je kunt sowieso 2gb erbij plaatsen.
Dat zal waarschijnlijk 2GB eruit en 4GB ervoor in de plaats worden. 6GB is vaak 2 + 2 + 2GB en daar kan je dan beter 4 + 4 + 4 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:20
als ik in je situatie zat had ik eigenlijk alles weg gedaan. het geld wat je daarmee ophaald kan je een minder oude gpu en systeem halen.

bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Lenovo ThinkCentre Edge 72 3484 Intel® Core™ i5-3470S @2.90GH...
V&A aangeboden: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC+ 1,5 jaar garantie

je hebt een nieuwere CPU, meer ram en nieuwere GPU.
voor 300 (excl ophalen/verzenden) ben je er dan.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Verwijderd je kunt meerdere keren op Quote klikken in 1 bericht, en dan in 1 post iedereen antwoorden. Dat maakt het voor ons leesbaarder.

Ram: Leuk, maar gaat niets doen voor je games.
Koeling: wat is het doel van je koeling? is je PC te luid? voor een 10 jaar oude CPU zou ik geen nieuwe koeling meer kopen. Dan kun je beter sparen voor een nieuwe (tweedehands) computer.

Als je wilt prutsen voor het prutsen: Niks mis mee. Maar Ram gaat geen betere performance geven.

wat echt een verschil gaat maken is je videokaart. Maar aangezien je nu alles op Full HD kan spelen:
Welke games speel je?

Geen GTA V, Battefield V of Tomb Raider :+ dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Zoek hier wat leuks uit voor €250 ;)

categorie: Upgradesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aspire M7720 heeft 6 bankjes voor RAM en er kan max 12GB in

https://www.manualslib.co...M7720.html?page=17#manual

[ Voor 63% gewijzigd door Hackus op 20-10-2019 15:33 ]

Pagina: 1