Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimug222
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 15:06
hallo,

ik gebruik nu een AMD fx 8350. is het de moeite waard om te switchen naar de volgende generatie met minder cores enzo?

Deze vraag kwam bij mij op omdat ik recent een nieuwe videokaart (XFX Radeon RX580) heb aangeschaft en de computer op een of andere manier constant uit valt. (ik denk door oververhitting). nu denk ik dat de moederbord oververhit wordt. ik hoopte dit op te lossen met een nieuwe moederbord maar er zijn amper nog moederborden te krijgen voor am3+ socket. dus wordt ik bijna gedwongen om naar am4 socket over te stappen.

ik hoop dat iemand me kan helpen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die processor was destijds al een heethoofd, verstookt enorm veel stroom en de meeste moederborden die hem op papier ondersteunen hebben niet voldoende power om de CPU gezond te voeden.

In alle gevallen een goed idee om te upgraden naar iets moderners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Je moederbord zelf zal niet zo snel oververhitten, de kans is groot dat je CPU of GPU te warm worden. Controleer eerst even al je temperaturen voordat je wild onderdelen gaat aanschaffen :)

Overigens zou ik (met deze beperkte probleemomschrijving) m'n geld eerder op de voeding zetten, welke voeding heb je erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:26
Knul schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:42:
Je moederbord zelf zal niet zo snel oververhitten, de kans is groot dat je CPU of GPU te warm worden. Controleer eerst even al je temperaturen voordat je wild onderdelen gaat aanschaffen :)

Overigens zou ik (met deze beperkte probleemomschrijving) m'n geld eerder op de voeding zetten, welke voeding heb je erin?
De 83xx is een goede vrm opstelling nodig. Veel moederborden hebben dat niet en er zijn er dan ook maar een paar geschikt. De vrms worden bij slechte borden te warm en worden instabiel. Zonder te weten welk mobo ts heeft is niet te zeggen of zijn mobo geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welk merk en type voeding, merk en type moederbord, idem cpu koeler?

Wat zijn de temperaturen als je aan het gamen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:18
Enige snelle budget oplossing is om voor nu de koeling te verbeteren.

Zijkant eruit en ventilator erop en kijken of het gamen dan wel gaat. Indien ja kan je het met wat extra casefans misschien redden of een goede top down koeler die ook je vrm's afkoelt.

Waar het vmd op misgaat is dat je oude grafische kaart de bottleneck was waardoor de processor niet maximaal belast werd. Nu is je processor de bottleneck waardoor de vrm's oververhit raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Met de recente upgrade naar een RX580 krijg je problemen met stabiliteit? Waarom denk je dan niet als eerst aan de Voeding?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimug222
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 15:06
Ik heb de voeding destijds ook er vangen voor een cooler master real power m1000. Dus ik weet niet of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Real Power m1000 kan makkelijk 10 jaar oud zijn en de kwaliteit is niet zodanig dat die 10 jaar betrouwbaar mee gaat. Test eens met een andere voeding.

Welk moederbord en cpu koeler heb je?
Pagina: 1