Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

Topicstarter

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
DJI - Introducing Osmo Action

Welkom in het DJI Osmo Action ervaringen en discussie topic! :)

DJI betreedt nu ook de volle action-cam markt, met een directe aanval op de bekende GoPro. Dit doen ze onder het Osmo merk.
Kenmerken
  • Waterdicht zonder externe behuizing tot 11 meter
  • 4k tot 60 fps
  • 1080p tot 240 fps
  • Lens: 145° en f/2.8
  • Verwisselbare lensfilters
  • 3d stabilisatie (RockSteady)
  • HDR (niet met RockSteady en enkel op 30fps)
  • Max bitrate: 100 Mbps
  • Scherm achteraan: 2.25 inch, touch
  • Scherm vooraan: 1.4 inch
  • Gewicht: 124 gram
  • Afmetingen: 65×42×35 mm
  • Sensor: 1/2.3" CMOS, 12 Megapixel
  • Batterij: LiPo, 1300 mAh
  • Opnameduur: 4k/60 fps, met RockSteady, max 63 minuten. 4k/30 fps, RockSteady uit, max 135 minuten
  • Videoformaat: H264 (mp4, mov)
  • Batterij oplaadtijd: 90 minuten
  • Aansluiting: USB-C
  • Opslag: micro SD, max 256 GB
Product pagina van DJI:
https://www.dji.com/be/osmo-action

Adviesprijs: 379 euro.
Reviews
DC rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...opro-in-depth-review.html
iPhoneDo: YouTube: DJI OSMO ACTION vs GoPro Hero 7 Black [4K]
Kai W: YouTube: DJI Osmo Action Hands-on (vs. GoPro Hero 7 Black vs Sony X3000)
Accessoires
Meegeleverd:
  • Camera
  • Frame met gopro mount
  • Batterij met opberg doosje
  • Gebogen mount met 3m sticker
  • Platte mount met 3m sticker
  • Quick release plate
  • usb-c kabel
  • Mount schroef
Optioneel:
  • Action battery: 25 euro
  • Action Charging Kit: 89 euro (2 batterijen + charging hub)
  • Action Adhesive Mount Kit: 19 euro
  • Action Lens Filter Cap: 19 euro
  • Action Camera Frame Kit: 35 euro
  • Action USB-C Cover: 19 euro
  • Diverse lensfilters (ND, PL), prijzen nog onbekend
Door een GoPro compatible mount te gebruiken, zowat alles wat op een GoPro past.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Persoonlijke mening:

Nette prijzen, erg handig dat voorschermpje, minder gebogen lijnen in beeld dan bij de GoPro. D-Cinelike zit er ook op, handig om beelden te mixen met drone beelden.

Ik denk er sterk aan om er een te gaan halen, ter vervanging met mijn GoPro 3...

Inmiddels ligt er eentje hier te laden, die gaat mee op vakantie :)

[ Voor 12% gewijzigd door qless op 27-06-2019 16:45 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:58
Weet iemand of je de gps data, snelheid toe kan voegen aan de films, bij de gopro 7 black is dat wel een optie. ook de Garmin virb 30 doet dit erg mooi en heeft mijn voorkeur, maar de beeldstabilisatie lijkt toch veel beter bij de dji en de gopro. iemand advies ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
lecram24 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:33:
Weet iemand of je de gps data, snelheid toe kan voegen aan de films, bij de gopro 7 black is dat wel een optie. ook de Garmin virb 30 doet dit erg mooi en heeft mijn voorkeur, maar de beeldstabilisatie lijkt toch veel beter bij de dji en de gopro. iemand advies ?
De Osmo Action heeft geen GPS, dus dat gaat niet lukken nee. Tenzij je je locatie op een andere manier gaat bijhouden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-05 14:01
qless schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:35:
Persoonlijke mening:

Nette prijzen, erg handig dat voorschermpje, minder gebogen lijnen in beeld dan bij de GoPro. D-Cinelike zit er ook op, handig om beelden te mixen met drone beelden.

Ik denk er sterk aan om er een te gaan halen, ter vervanging met mijn GoPro 3...
Ja ik denk ook er aan om mijn gopro te vervangen voor deze camera. Alleen nog geen idee wanneer cameranu kan leveren. Voor de rest zijn de overige webshops ook nog erg vaag over lever datum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:59
Ik moet zeggen ik ben erg onder de indruk. Scherpte en dynamic range lijken beter dan bij GoPro, hoewel ik de standaard kleuren van deze iets mooier vind. Gebrek aan GPS is dan weer erg jammer, maar scherm aan de voorkant erg leuk!

Camera maakt net zoals de Osmo Pocket gebruik van een Ambarella H2. Deze zou ook H.265 tot 4K 60fps aan moeten kunnen (zie deze PDF), ben benieuwd of dat nog komt via een software-update o.i.d.

In ieder geval goed om weer wat vernieuwde concurrentie te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp1990
Heeft iemand al enig idee wanneer je de osmo action in de winkel kan kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet iemand of het scherm aan de voorkant ook uit te zetten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-05 16:56
RekZ schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:29:
Weet iemand of het scherm aan de voorkant ook uit te zetten is?
Je kunt het switchen volgens mij, dus of de achterkant aan, of de voorkant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Ja, het is of voor of achter, niet tegelijk, en alleen achter heeft touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:58
mcp1990 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:37:
Heeft iemand al enig idee wanneer je de osmo action in de winkel kan kopen .
coolblue vandaag besteld morgen in huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcp1990
lecram24 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:07:
[...]

coolblue vandaag besteld morgen in huis
Ik heb het donker bruin vermoeden dat ik hem 31/5 voor mijn verjaardag krijg. Zal dan meteen even een unboxing en eerst impressie plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik neem aan dat zo’n DJI Osmo Action niet focust maar dat gewoon alles scherp is van een bepaalde minimumafstand tot oneindig? Kan iemand me vertellen wat die minimumafstand is?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-05 13:08
SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:38:
Ik neem aan dat zo’n DJI Osmo Action niet focust maar dat gewoon alles scherp is van een bepaalde minimumafstand tot oneindig? Kan iemand me vertellen wat die minimumafstand is?
Ongeveer 30cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Super, dank je. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyaankali
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 11:02
Grote interesse om een DJI Osmo Action aan te schaffen maar de optionele waterdichte behuizing is nog steeds niet leverbaar bij DJI.

Tot dan wacht ik af maar het is best jammer dat dit zolang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Wil je dieper dan 11 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyaankali
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 11:02
Beste qless,

Ja ik wens dieper te gaan dan 11 meter. Laat ons hopen dat de case nog voor september op de markt komt want anders is het de moeite niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Duikbrevet? Zowieso moet je dan ook filters voor het mooiste resultaat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik weet niet of ik deze vraag hier kan/mag stellen maar als ik een beetje leuke accessoire setje wil aanschaffen voor deze camera is dan alles wat op GoPro past goed?

Ik mag de actioncam 2 weken testen en wil natuurlijk wat verschillende opties uit proberen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Ja, als je de bijgeleverde frame gebruikt, die heeft een gopro koppeling onderaan, daar passen zo'n beetje alle gopro compatible mounts op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:19
Ik ben sindskort ook eigenaar van een Osmo Action, gewonnen via een Hardware Info review actie. Ik ben dan ook erg te spreken over de camera! Ik gebruik hem voornamelijk op de motor.

Mijn review staat hier: https://nl.hardware.info/...tervaring-door-leviathius

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 07:21
Hier een toch wat kritische blik op de DJI Osmo Action met veel video voorbeelden:

https://nl.hardware.info/...tervaring-door-shaffy-ace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 11:56

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Deathsquad_187 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:45:
Hier een toch wat kritische blik op de DJI Osmo Action met veel video voorbeelden:

https://nl.hardware.info/...tervaring-door-shaffy-ace
Wat mij betreft is OSMO inmiddels ook een nogo. Zonder activering kun je er niks mee.
Hopen dat dit in de toekomst niet overal standaard wordt, koop je een koelkast, werkt ie alleen als je eerst de QR code scant. :? Deze melding geeft OSMO Action op het scherm, en heeft dan de mogelijkheden geblokkeerd. Ik heb m retour gezonden, erg jammer dit ;(

punt 4 op hardware.info
Wanneer je de Osmo Action voor het eerst start dien je deze te activeren. Dit kan via de DJI Mimo app welke voor Android & iOS beschikbaar is. Persoonlijk vind ik het irritant dat je Osmo Action moet activeren. Wanneer je namelijk niet activeert kan je slechts vijf opnames maken voordat de camera compleet weigert.

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 17:28
Verdient de OSMO Action geen herziende blik? Met alle updates in de tussentijd is dit echt een topper. Ook veel accessoires die de setup redelijk compact houden. Een mic toevoegen of een andere ND filter erop schroeven kan gewoon voor een relatief klein bedrag.

Best een goede recap gevonden van wat er bij DJI is bijgewerkt en vergeleken met de concurrentie.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
DJI's been PERFECTING the Osmo Action with Firmware Updates!

Firmware changelog

[ Voor 11% gewijzigd door Froggle op 06-06-2020 12:31 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:47
Het blijft een geweldige camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:04

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Voor de geïnteresseerde: enkel vandaag is nog echt een topdeal op Amazon: https://www.amazon.nl/gp/product/B08BKWXY3N

DJI Osmo Action Prime Combo - Digitale Camera met Accessoirekit en DJI Care Refresh

Care refresh voor 1 jaar, de camera zelf en een dikke accessoires kit erbij voor 250 euro. Ik krijg hem vrijdag binnen, kan niet wachten! :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-03 15:02
Yariva schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:11:
Voor de geïnteresseerde: enkel vandaag is nog echt een topdeal op Amazon: https://www.amazon.nl/gp/product/B08BKWXY3N

DJI Osmo Action Prime Combo - Digitale Camera met Accessoirekit en DJI Care Refresh

Care refresh voor 1 jaar, de camera zelf en een dikke accessoires kit erbij voor 250 euro. Ik krijg hem vrijdag binnen, kan niet wachten! :)
Nu ook op iBood
https://next.ibood.com/be...-osmo-action-charging-kit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 09:59

4POX

Everybody is wired

Gaat deze camera camera binnenkort vervangen worden door een nieuw model. Ik zie hier in Vietnam dat die nu 180 euro is. Dat is een prijs waarvoor ik bereid ben om mijn oude SJ4000 te vervangen.

Weet iemand wat de geruchten zijn voor een nieuwe model? Wat ik mis in het hedendaagse model is GPS.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:49
Hoe zit dat nu met dat registreren. Het lijkt er op dat het maar eenmalig is, maar zie buiten dat de camera anders niet werkt, er niet echt een logische reden voor dat dat een verplicht iets had moeten zijn.
We zitten namelijk naar deze te kijken of de Gopro hero 7/8.

Deze is wel goedkoper en komt best goed uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:49
Vandaag is de Osmo Action binnengekomen.
Ons dochtertje van over een week 7 jaar vind het leuk om soort vlogs te maken (niet voor online, gewoon leuk om het nieuws te maken oid).
En waarom ook niet promoten.
Heb al ideeen gegeven om op d'r knikkerbaan te doen, fiets, RC wagen, Lego trein enzovoorts.

En wellicht wordt het wel haar ding voor de toekomst.

Binnenkort maar eens uitpakken en bekijken zodat ze direct aan de slag kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 12:10
Heb hem hier ook binnen, maar ding wordt wel gevonden door de mimo app maar kan daarna niet verbinden. Hij geeft zelf als oplossing aan de wifiverbinding te controleren en te zorgen dat de telefoon niet zelf al een wifi verbinding opzet maar dat gebeurt dus niet. Het gaat om een One Plus 6 met laatste software alles up to date.

EDIT:

De helpdesk van DJi is echt een lachtertje, als je telefoon niet op de lijst staat dan heb je pech:
dit is de hele lijst die ondersteund wordt anders moet je hem maar terug sturen naar de verkoper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOZi7huWSSNyDjuBo8uJJ9iyQdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tbM8UdEVKccChb31WF7P1AUw.png?f=fotoalbum_large

En geheel tegen de tips van de app in ( alle verbindingen uit je wifi lijst gooien bij problemen) heb ik hem juist handmatig toegevoegd en dan lijkt het wel te werken.
Ook andere zaken zijn klote in de app, want zelfs de chatfunctie word door het standaardkeyboard van de telefoon geblokkeerd dus je ziet niet wat je typt.
Ook heb ik het met 2 andere telefoons ( motorola G5S en Motorola G8) exact dezelfde problemen.

Maar zodra ik mijn actieve wifi verbinding met het thuisnetwerk verbreek en handmatig een verbinding maak dan werkt de app wel.
Ik heb ook een Sony RX100VI en Nikon Coolpix AW130 die met wifi verbonden kunnen worden en dat werkt allemaal vlekkeloos. Dus wat er precies misgaat weet ik niet :(

[ Voor 70% gewijzigd door harley op 15-03-2021 16:09 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Iemands in het bezit van de DJI Osmo Action 4? Schijnt dat deze beter is dan de Go Pro Hero 12

• Ohmarinus
  • Laatst online: 11:59

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Inmiddels is er een Osmo Action 5 geleaked!

Waarschijnlijk binnenkort een press release. Helemaal omdat de GoPro 13 gisteren ook is aangekondigd, kan de Action 5 niet lang op zich laten wachten.

Had al wat links gelinktipt voor de frontpage, maar dat is nog niet opgepikt door de frontpage (komt misschien nog)dus ik deel het hier ook even:
https://www.imaging-resou...release-potentially-looms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Laatst online: 11:59

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Meer nieuws over de Osmo Action 5!

https://photorumors.com/2...ction-5-pro-camera-leaks/

Op 19 september wordt de camera hoogstwaarschijnlijk onthuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47
Wat maanden verder en de DJI Action 5 PRO is al even beschikbaar.

Wat een apparaat en de beelden zijn fantastisch!
Met de laatste updates zijn er een aantal mooie features toegevoegd.

Er staat zoveel op YT door influencers...
Link even naar DJI zelf

Bekijk op YouTube
DJI Osmo Action 5 Pro | Be All In

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 12:30
Hi, een oude gopro gebruiker hier. (ik heb zelf de hero 4 nog)
In de tussentijd is er zoveel veranderd in de action cam wereld. Dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heeft er iemand ervaring met zowel de DJI Osmo 5 en de Gopro hero 13? Ik twijfel namelijk heel erg tussen deze 2 camera's.

De camera gaat voornamelijk gebruikt worden tijdens het vissen, airsoften en andere vakantie meuk.
Ik heb al een aantal accessoires van Gopro die ik volgens mij kan hergebruiken met de hero 13, maar niet met de DJI.

Zelf had ik al wat filmpjes bekeken het verschil tussen a en b. Maar vind dat toch altijd lastig omdat je achteraf nog van alles kan aanpassen tijdens de edit!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en adviseren.

Groet,
Jeffrey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Ik ben er wel uit dat het de Osmo Action 5 Pro gaat worden. Ik heb nu bij duiken een hele rig bij me, maar wil toch ook wel eens kijken of zo'n miniding op een stick beter en makkelijker werkt bij video.

De hamvraag. Ik moet wel eens reels maken. Ik las dat je voor vertikale video de action cam simpelweg in portrait moet houden...maar hoe werkt dit dan op die standaard selfiestick die ze bij die uitgebreide uitvoering meeleveren?

Verder ben ik benieuwd of het zinvol is om voor de case te gaan. Ik kom never nooit op 20 meter diepte, ik twijfel dus of ik met die case wil werken...wat vinden jullie daarvan?

[ Voor 17% gewijzigd door GustavSan op 28-03-2025 20:18 ]

Pagina: 1