Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer voor SolidEdge, AutoCAD, SolidWorks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Hallo Allemaal,

Ik heb op dit moment een Dell OptiPlex3040 (i5 6500 @ 3.2Ghz, 8gb ram), en merk dat deze te langzaam wordt voor mijn toepassing. Ik werk met grootte samenstellingen binnen SolidEdge en heb met regelmaat meerdere tekeningen in autoCad tegelijk open.
Omdat ik tegen de limit aan loop van dit systeem zoek ik een nieuw systeem waarmee ik de komende jaren vooruit kan.

90% van de workload bevind zich binnen SolidEdge waarvan voornamelijk Parts modeling, samenstellingen bouwen en EEM.

Wat voor mij belangrijk is, is dat de computer stil is en zonder moeite grootte assambles kan openen en bekijken. Ik denk dus dat het belangrijk is om een relatief grootte SSD te hebben om deze snel te openen, en een snelle CPU voor de weergave.

Ik ben er nog niet over uit wat de goede keuze is, een kant en klare computer kopen of er één in elkaar laten bouwen.
Graag jullie advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is bedoelt als computer voor SolidEdge, AutoCAD, SolidWorks

Wat mag het systeem gaan kosten?
2000euro exclusief btw, omdat dit een zakkelijke computer is wil ik deze later bouwen door 1 bedrijf (dus niet zelf in elkaar zetten)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Compleet nieuwe computerl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
~500gb SSD
snelle CPU (MHz)
stille kast

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is de belangrijkste vereiste.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar een build die ik kan laten bouwen bij 1 bedrijf, ik hoop dat jullie me hierin kunnen adviseren

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4x9khr5.png

[ Voor 35% gewijzigd door Rubm93 op 21-05-2019 13:40 ]

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:04
Erg leeg..... Moeten wij hem nu voor je samen gaan stellen?

2000 Euro... Incl BTW of Excl BTW?

Waarom niet gewoon een HP, Lenovo, of Dell? Zijn getest door de leveranciers en kunnen dus ondersteuning bieden.

Wat zijn verder je eisen of wensen?

Mijn ervaring is MHz is belangrijker dan Cores, maar ook dit hangt weer af van je gebruikte applicaties of berekeningen die je uitvoert.

Heb je nu al een systeem draaien, en waarom wil je deze vervangen?

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11 22:04

Sweatleek

404: Member Not Found

Voor 2000 euro kan je een echt systeem in elkaar (laten)zetten je kan bij Alternate en Azerty voor 50 euro in elkaar zetten en je hebt maar 1 aanspreek punt voor je garantie. En je kan zelf keizen wat je wilt.

Video van LTT met wat handige informatie
YouTube: 3D Modeling & Design – Do you REALLY need a Xeon and Quadro??

TL:DR = 8700K 16GB ram en een Quadro P3000 / P4000

confused reality

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
Rubm93 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:12:
Hallo Allemaal,

Ik heb op dit moment een Dell OptiPlex3040 (i5 6500 @ 3.2Ghz, 8gb ram), en merk dat deze te langzaam wordt voor mijn toepassing. Ik werk met grootte samenstellingen binnen SolidEdge en heb met regelmaat meerdere tekeningen in autoCad tegelijk open.
Omdat ik tegen de limit aan loop van dit systeem zoek ik een nieuw systeem waarmee ik de komende jaren vooruit kan.
Heb je al gekeken wat de bottleneck is via de Windows Resource Monitor? Is het je RAM? Je CPU? Je HDD? "Te langzaam" klinkt vaag en door de bottleneck te vinden kun je ook beter begrijpen wat je nodig hebt voor je nieuwe PC.

Ik heb zomaar het idee dat je een reepje van 8Gb moet bijprikken en dat je dan weer een paar jaar vooruit kunt. Maar goed, dat zou je dus kunnen bevestigen via de Resource Monitor.

[ Voor 11% gewijzigd door pepsiblik op 17-05-2019 15:46 ]

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Focus je op veel werkgeheugen en een (zeer) goede videokaart. (Liefst de Quadro of FirePro videokaarten.
Bij mijn vorige project heb ik zowel WOrkstations als Mobile Workstations aangeschaft en deze heb ik standaard met 16/32GB en minimaal een M2200 Quadro uitgevoerd.
SSD erbij en SolidEdge zou prima moeten werken.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Bedankt voor jullie advies.
Ik heb een samenstelling gemaakt op alternate (zie hoofdpost)
Graag hoor ik jullie advies waar ik kan bezuinigen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Externe lijstjes zijn niet toegestaan. Je dient een lijstje adhv Handleiding Pricewatch te maken.
Pagina: 1