Ik heb een PC met Windows 95 er op. In de PC zit een asus b2b moederbord , slot 1 processor 600mhz, Geforce 4 ti4400 120mb,448 mb geheugen (256mb+128mb+64mb) Windows 95 kan maar 480 mb aan. Veder zit er een een creative Sound Blaster Live 1024 en een realtek RTL8139d Netwerkraat in de PC beide op PCI.
De videokaart heeft een bron conflict met de AGP poort zie plaatje

Hier wat er te zien is bij de agp in apparaatbeheer

Door dit bron conflict draait de Videokaart in PCI modes in plaats van agp 2x

Haal ik bij de AGP het vinkje van automatische instellingen gebruiken weg en verander ik daar het geheugen bereik naar iets dat geen conflict geeft dan is het bij de AGP opgelost, maar krijgt de videokaart een conflit met systeemkaartuitbreiding voor PenP BIOS. Wil ik hier het geheugen bereik aanpassen dan zegt windows dat het niet kan. Als ik dit dan bij de videokaart doe dan start Windows niet meer op. het maakt niet uit waar ik het in verander bij de videokaart Windows start niet meer op. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
In Windows 98 heb ik op deze pc deze problemen niet. Maar Ik wil er graag Windows 95 op draaien en niet met opmerkingen komen zet er maar Windows 98 op want daar heb ik al een pc mee draaien.
De videokaart heeft een bron conflict met de AGP poort zie plaatje

Hier wat er te zien is bij de agp in apparaatbeheer

Door dit bron conflict draait de Videokaart in PCI modes in plaats van agp 2x

Haal ik bij de AGP het vinkje van automatische instellingen gebruiken weg en verander ik daar het geheugen bereik naar iets dat geen conflict geeft dan is het bij de AGP opgelost, maar krijgt de videokaart een conflit met systeemkaartuitbreiding voor PenP BIOS. Wil ik hier het geheugen bereik aanpassen dan zegt windows dat het niet kan. Als ik dit dan bij de videokaart doe dan start Windows niet meer op. het maakt niet uit waar ik het in verander bij de videokaart Windows start niet meer op. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
In Windows 98 heb ik op deze pc deze problemen niet. Maar Ik wil er graag Windows 95 op draaien en niet met opmerkingen komen zet er maar Windows 98 op want daar heb ik al een pc mee draaien.
[ Voor 3% gewijzigd door Egbert Jan op 17-05-2019 02:55 ]