Heb al jaren een Tangent AMP 50 versterker met een setje Tangent Millennium Mini stereo speakers als geluid bij de PC. Versterker zit aangekoppeld doormiddel van een 3.5mm jack -> 2x tulp kabeltje.
Nu speelt al een lange tijd dat er meer en meer static en ruis op de speakers te horen is, veroorzaakt door de PC. Lijkt vooral van het videosignaal te komen. Als ik een andere audiobron aansluit (bijv telefoon) is er geen static ongeacht wat de PC doet. De herrie lijkt dus van de PC te komen en niet (meer) door de versterker gefilterd te worden.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Externe USB geluidskaart -> static
- Versterker en PC aarden -> static
- Andere PC -> static
- Andere audiobron -> geen static
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen om de ruis tegen te gaan?
Andere versterker kopen kan altijd, maar ben verder nog wel tevreden met dit setje.
Nu speelt al een lange tijd dat er meer en meer static en ruis op de speakers te horen is, veroorzaakt door de PC. Lijkt vooral van het videosignaal te komen. Als ik een andere audiobron aansluit (bijv telefoon) is er geen static ongeacht wat de PC doet. De herrie lijkt dus van de PC te komen en niet (meer) door de versterker gefilterd te worden.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Externe USB geluidskaart -> static
- Versterker en PC aarden -> static
- Andere PC -> static
- Andere audiobron -> geen static
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen om de ruis tegen te gaan?
Andere versterker kopen kan altijd, maar ben verder nog wel tevreden met dit setje.