Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmv
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-04 22:14
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs uit een veiling een gloednieuwe Eaton UPS 9PX (1kVA) ontvangen (deze jongen). Na enig googlen ontdekte ik dat het hier om een Uninterruptible Power Supply gaat.

Deze stukje apparatuur, nieuwprijs €900 (hier), heb ik voor een zacht prijsje bij een partij gekregen en zit nog nieuw in de doos. Nu is mijn probleem dat ik geen flauw idee heb wie ik met dit soort apparatuur blij kan maken. Winst maken is al een tijdje geen doel meer, wil gewoon graag dat iemand hem kan gebruiken.

Kan iemand mij vertellen of dit:
- Nog enigszins begerenswaardige apparatuur is?
- Of er nog facebookgroepen o.i.d. zijn waar ik dit goed kwijt kan?

Als je zelf interesse hebt hoor ik het natuurlijk ook graag. Zoals gezegd, ik verkoop 'm met liefde ver onder de . nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55
Je kunt hem op Vraag & Aanbod zetten. (https://tweakers.net/aanbod/) Spul is niet echt veel waard. Wordt vooral door bedrijven gebruikt en die kopen dit spul niet gebruikt. Ook zitten er accus in die een beperkte levensduur hebben en waarvan het aangeraden wordt om ze elke zoveel jaar te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmv
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-04 22:14
Thanks Maarten! Nog andere tips/tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Leuk ding maar helaas heb ik er al eentje. Dit spul wordt inderdaad professioneel gebruikt door bedrijven die bij stroomuitval de servers tijd willen geven om netjes af te sluiten. Of om de servers bij stroomuitval draaiende te houden tot een aggregaat de stroomvoorziening overneemt.
Particulieren investeren hier niet in omdat de stroomvoorziening in NL zo betrouwbaar is en je er niet vaak plezier van hebt. In een land als de VS is het veel normaler voor particulieren om zo'n apparaat te hebben omdat stroomuitval en spanningspieken daar op het platteland vaker voorkomen en schade aan apparatuur kunnen veroorzaken.

Het is een niche apparaat. Een hobbyist (zoals ik) vind het misschien leuk voor de heb maar ze zullen er niet veel geld voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 20:05
Hij is voor de gemiddelde Tweaker natuurlijk wat aan de forse kant, maar een beetje kantoor met eigen apparatuur kan hier nog wel wat mee.

Heb thuis trouwens ook een UPS, maar das gewoon een kleine APC waar de meterkast dingetjes nog een paar uur mee verder draaien zonder walstroom.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit kan dus gewoon in V&A

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.