Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• oner
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-02-2024
Hallo allemaal,

hierbij een mega NOOB vraag.
ik zit momenteel in offerte fase voor zonnepanelen (verwachte jaar verbruik 4500Kwh) (1ste stap), vervolgens komt er richting de herfst ook een zonneboiler bij (verwacht verbruik 1800m3)

aankomende woensdag komt er iemand kijken hoeveel ik er op mijn dak kwijt kan qua panelen (er is twijfel of er 10 of 12 passen)

ik heb ook een aanbieding liggen voor het plaatsen 10 panelen in de volgende opstelling:
10*305WP Ja solar panelen
Growoatt 3000MTLS

nu is mijn vraag:
ik wil bij de aanleg van de zonnepanelen rekening houden met de te plaatsen zonneopanelen voor de boiler,
is het verstandig om alle zonnepanelen op het zuid westen te plaatsen, en de pannelen voor de zonneboiler op het noord oosten? of 8 a 10 zonnepalen op zuid westen, pannelen voor boiler ook op zuid westen, en 4 zonnepalen op het noord oosten?

ik heb begrepen wanneer ik de zonnepanelen zou scheiden dat het dan handig is om een omvormer te kopen waarop ik 2 strings kan aansluiten, of het verstandiger om 2 omvormers te kopen?

Alvast bedankt voor de imput

kampenpower

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-11 09:23
Ik zou enkel zonnepanelen nemen en geen zonneboiler. Hoe noord-oost is je dak? Hoe groot zijn je dakvlakken?
Afhankelijk van hoeveel er passen kom je of uit op een omvormer met twee trackers of twee losse.
Maar zoals gezegd, afmetingen en oriëntatie.
Warm water maak je maar met de warmtepomp of warmtepompboiler, veel beter, en goedkoper.

• oner
@Cpt.Chaos
Bedankt voor je reactie, ik dacht dat juist zonneboiler nu voorliger was door de subsidie die je daarop krijgt.
Ik zal nu zeker ook naar een warmtepomp kijken.
Ik weet niet wat de orrientatie en afmetingen van het dak precies zijn, verschillende adviseurs die ik heb gesproken hebben het allemaal over 10 tot 12 max vanwege de aanwezige dakramen, en afvoeren.op de zuid west kant.

kampenpower

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

We hebben iets meer input nodig:

dakfoto's, afmetingen (tel de dakpannen) ligging, hoek, googlemaps, etc. Dan krijg je toegespitste informatie op jouw dak.

Mijn advies: lees je in. "adviseurs" smeren je een standaardsetje aan en gaan door naar de volgende.

Wat toekomstvragen:
Wat is je doel met de PV panelen?
Komen er nog verbruikers bij?

Wat verwacht je van een zonneboiler?
Hoe is je huis geisoleerd? (die 1800 kuub zal grotendeels voor verwarming zijn)

Heb je de mogelijkheid om je dak te optimaliseren> wat pijpjes verplaatsen, etc?

Wise enough to play the fool

• oner
hierbij de imput:

toekomstplannen zijn vrij simpel: ik wil uiteindelijk een 0 op de meter woning, maar dat zal dus niet in 1 keer gaan. We zijn nu een gezin van 5 en dat zal ook zo blijven.

In 1ste instantie wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn zonder al te veel te verbouwen aan mijn dak.
dus zonnenpanelen (verlagen kwh verbruik), en zonneboiler (voor verminderen gas verbruik het liefst 0)

Ik verwacht dat dit allemaal nog niet mogelijk is omdat het huis niet al te best is geiisoleerd, dubbel glas is van de 1ste generatie en vloer en spauwmuur isolatie is ook nog niet je van het (hier lopen ook offerte aanvragen voor).

foto van voorkant huis: dak staat op ong 230 graden wat betreft hoek hen ik eigenlijk geen idee..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RAxeCMW.jpg

dakpannen:
onderste deel 10 breed en 13 hoog
bovenste deel 21 breed en 14 hoog

[ Voor 6% gewijzigd door oner op 17-05-2019 11:37 ]

kampenpower

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hou je telefoon eens tegen het dak, dan weet je de hoek :Y

Wat zijn de afmetingen van de dakvlakken?
Heb je alle pijpjes nodig, kan je verplaatsen/samenvoegen?

Een zonneboiler gaat -naar verhouding- weinig doen voor je gasverbruik. Ondersteunend, ja, maar voor verwarming + warm tapwater zou je het moeten zoeken in warmtepompen, doorstroomverwarmers, isolatie en een dak vol zonnepanelen.

[ Voor 41% gewijzigd door teacher op 17-05-2019 15:00 ]

Wise enough to play the fool

• oner
Ik wil ook iets voor mijn cv zetten zeg maar. Dus in 1ste instaltie als voorverwarmer zeg maar.
Advies is dus eigenlijk om dat niet te doen..

kampenpower

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
oner schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:00:
hierbij de imput:

dakpannen:
onderste deel 10 breed en 13 hoog
bovenste deel 21 breed en 14 hoog
Ik ben gestopt met (mee) tellen.
Je zegt 13 hoog voor het onderste deel, maar ik kom maar tot 10 tot je dakraam. Of haal je die weg?
Wat is de hoogte van 1 pan. (tot pan)
We verwachten hier dat je ietsjes meer moeite doet nog voor de juiste maten. (en dergelijke)
Het advies is gratis. Als je iemand moet laten komen, kost het geld.

Verder gewoon volknallen met panelen (en de juiste maat)
Even op en neer naar duitsland met de aanhanger:
en die belg even contacteren voor een atlantic WP boiler. (of twee, bij 3 pubers)
Subsidie aanvragen na de installatie door jezelf.

En 0 op de meter, it is.

Edit:
Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning
Panasonic Monoblock [H versie ] ervaringen - settings - help

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-05-2019 13:07 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1