Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILikeBigTree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10-2024
hallo,

ik heb mijn G930, ik heb deze een tijdje niet gebruikt, nu gebruik ik hem weer en ik heb een probleempje met surround, alleen met surround.
als ik in stereo zit dan heb ik nergens last van alleen dat hij zacht is, maar de geluidskwaliteit is zoals het hoort.
mijn probleem met surround is dat hij vanaf 10% volume begint te clippen, en vanaf 10% is het gelijk heel erg. en als je het volume harder zet wordt het uiteindelijk een hele harde constante toon, verder alle geluiden wel nog te horen. dit is het ergst bij lagere tonen, bij het spelen van FPS games is het heel erg en pijnlijk.

belangrijke dingen van mijn setup:
Logitech G930 + docking en reciever, geen problemen (hardware zelf is helemaal in orde)
Asus P9X79 USB 3.0 is de poort die ik gebruik (ik heb ook USB 2.0 geprobeerd als laastste optie)

ik heb de headset op de computer van een vriend van mij geprobeerd, daar had hij geen problemen, hij had zelf ook een G930 (die hij van mij had overgekocht) en die doet het ook goed op mijn computer.
ik heb geen idee wat het kan zijn :?

ik heb alle Logitech drivers gedeïnstalleerd (ik had de 9.xx drivers en de 5.10 drivers voor mijn G25)
ik ben door de appdata gegaan en alles verwijderd, alleen de 9.xx drivers geïnstalleerd en geen verandering.
ik heb ook al 8.xx geprobeerd, geen resultaat.
ik heb wel iets gevonden wat opvallend is, als ik het proces: "Windows Audio Device Graph Isolation" stop doet hij het goed voor 3 seconden, dan start het proces weer en is het weer slecht.
ik heb geen idee hoe ik het op kan lossen, graag zou ik hierbij hulp willen.