Toon posts:

Slechthorende koptelefoon aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

MIjn vader hoort slecht en heeft een slechthorende koptelefoon met een standaard koptelefoonplug. Als ik deze op zijn nad versterken aansluit gaan ook de boxen uit en hoort mijn moeder ook niks meer. Met zijn oude versterker konden we de boxen wel aan of uit zetten als we de koptelefoon gebruikten.

Is er een andere aansluitmogelijkheid (achterkant), ik heb een tape out en een pre-out uitgang?

Op de koptelefoon zit een harder en zachter knop dus de signaalsterkte hoeft geen harder zachter regeling te hebben.

Hoop echt dat jullie ons kunnen helpen.

Hartelijk dank,

Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:33
Je kunt een losse koptelefoonversterker aansluiten op de pre-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
@Verwijderd Hoe handig ben je met een soldeerbout?

https://diyaudioheaven.wo...orials/power-amp-adapter/

[ Voor 41% gewijzigd door blissard op 16-05-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

.Maarten schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:46:
De pre-out loopt via de volumeknop van de versterker en dus is niet ideaal. Elke keer als moeder het volume omlaag draait hoort vader ook niks meer. De tape-out is geschikter om een hoofdtelefoonversterker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou niet mijn sterkste punt,maar bedankt ik ga er zeker naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:46:
Die preout lijkt nu doorverbonden te zijn met main in, kan ik die verbinding gewoon verbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Ja, maar dan heb je geen geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 15:29
De Tape-Out is een vast signaal. Hierop kun je een koptelefoonversterker zetten.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:51:
[...]

De pre-out loopt via de volumeknop van de versterker en dus is niet ideaal. Elke keer als moeder het volume omlaag draait hoort vader ook niks meer. De tape-out is geschikter om een hoofdtelefoonversterker aan te sluiten.
Dacht ik ook aan, maar kan ik m daar gewoon op aansluiten (tape 1 out) en dan aan de voorkant de monitor tape indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blissard schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:03:
Ja, maar dan heb je geen geluid meer.
Moet ik die verbinding dan splitten eentje door naar de versterker en 1 naar de koptelefoon. Sorry dat ik van die stomme vragen stel,maar dit is echt helemaal nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alle geluid gaat naar de tape out; want anders kan je niet opnemen. De tape monitor knop is voor als je tapedeck een leeskop en eens schrijfkop heeft. Dan kan je luisteren naar het opgenomen signaal terwijl je aan het opnemen bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Sendy op 16-05-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:04:
[...]

Dacht ik ook aan, maar kan ik m daar gewoon op aansluiten (tape 1 out) en dan aan de voorkant de monitor tape indrukken?
Je zult echt de handleiding van de versterker even moeten lezen maar waarschijnlijk werkt het ongeacht wat je met die monitor tape knop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:30
En dan dit verloopje er op: https://s.click.aliexpress.com/e/KKUT4XRK7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En niemand vraagt even welke versterker @Verwijderd heeft? Maar er word wel gevraagd of de TS een soldeerbout heeft? Wat voor 1972 troubleshooting is dit nou weer? :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
Lip schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:29:
En niemand vraagt even welke versterker @Verwijderd heeft? Maar er word wel gevraagd of de TS een soldeerbout heeft? Wat voor 1972 troubleshooting is dit nou weer? :)
Het lijkt me inderdaad nogal essentieel welke versterker het is... En wat voor bron. En hoeveel kanalen.

Genoeg apparaten die geen geluid van een digitale ingang naar een analoge tape-out doorgeven. Heel veel apparaten kunnen geen 5.1 en 2.0 signaal tegelijkertijd uitvoeren. Dan een high-input amp op front left en front right aansluiten, of de pre-outs van die kanalen gebruiken, werkt misschien wel maar is niet bepaald nuttig. Je mist dan het center-kanaal en dus net alle stemgeluiden.....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1