Laptop + programma's starten traag op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2022
Hi,

Als ik mijn laptop opstart en vervolgens Chrome opstart duurt dit meer dan een minuut.

Dell G3 15 3000 15.6 Inch FHD Gaming Laptop (Black) Intel Core i7-8750H Processor, 8 GB RAM, 128 GB SSD, 1 TB HDD, NVIDIA GeForce GTX 1060 with 6 GB GDDR5 Graphics, Windows 10 Home

Ik ben erachter gekomen dat Windows was geinstalleerd op de HDD en niet op de SSD. Waarschijnlijk komt dit dus hierdoor? Ik heb net Windows overgezet van de HDD naar de SSD via MiniTool Partition Wizard maar ik heb nog altijd hetzelfde probleem.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Gr. Max

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Maxjek95 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:20:
Ik heb net Windows overgezet van de HDD naar de SSD via MiniTool Partition Wizard maar ik heb nog altijd hetzelfde probleem.
Hoe heb je dat gedaan?
Lijkt erop dat je nog steeds van HDD opstart.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2022
Tens schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:22:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?
Lijkt erop dat je nog steeds van HDD opstart.
Via het programma MiniTool Partition Wizard en dan Migrate OS to SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Maxjek95 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:44:
[...]

Via het programma MiniTool Partition Wizard en dan Migrate OS to SSD
Als je niet tegen je laptop zegt dat hij van de ssd moet booten, zal hij dat ook niet doen en gewoon de hdd blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:11
Koppel de HDD los en test of hij op wil starten.

Start hij dan wel snel dan wekt de move naar ssd.

Vervolgens moet je dus in je bios instellen dat de ssd de primary boot drive is en de HDD weer aankoppelen en opnieuw partitioneren (verwijder de verborgen partities. En vervolgens 1 groter partitie aanmaken en formatteren.

En als laatste een tip voor iedereen. Installeer je windows koppel dan alle andere drives los en koppel deze pas weer vast nadat je windows desktop geladen is.
Dit voorkomt mogelijk veel ergernis.