Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na uitstellen door opschonen/ herinstalleren is het oude beestje van mijn opa na n jaar of 10 nu toch echt overleden. Ik heb voorgesteld om een nieuwe voor hem te bouwen alleen heb ik jullie hulp daar een beetje bij nodig. Hij wil zijn Pc voornamelijk gebruiken om camerabeelden te bewerken (foto slide filmpjes) en de standaard dingen (mailen, filmpjes kijken etc.) Ook zou het mooi meegenomen zijn als zijn kleinkinderen hier af en toe een spelletje op kunnen spelen (denk hierbij aan league of legends, apex legends etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn Opa vond rond de 650-700 een mooi bedrag. Iets over deze prijs heen was niet erg hij wil hem tenslotte weer voor lange tijd kunnen gebruiken. (750 max)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig (muis, toetsenbord en beeldscherm) deze hoeven niet vervangen te worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een dvd speler/brander is zeker nodig, ook wil hij graag minimaal een 1TB opslag voor al zijn video's.
een videokaartje is ook gewenst I.V.M gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Opa wil graag een zwarte PC, Hij zou het fijn vinden als de PC niet al te veel geluid maakt
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hier mijn zelfgemaakte build met een duw in de rug van de "Desktop Best Buy guide" (Zonder videokaart)
Ik zou graag jullie hulp nog vragen bij het zoeken van een videokaart die hier goed bij past.
Opmerkingen of verbeteringen van deze build zijn altijd welkom en worden gewaardeerd
Alvast bedankt voor de hulp en de groetjes van opa
Na uitstellen door opschonen/ herinstalleren is het oude beestje van mijn opa na n jaar of 10 nu toch echt overleden. Ik heb voorgesteld om een nieuwe voor hem te bouwen alleen heb ik jullie hulp daar een beetje bij nodig. Hij wil zijn Pc voornamelijk gebruiken om camerabeelden te bewerken (foto slide filmpjes) en de standaard dingen (mailen, filmpjes kijken etc.) Ook zou het mooi meegenomen zijn als zijn kleinkinderen hier af en toe een spelletje op kunnen spelen (denk hierbij aan league of legends, apex legends etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn Opa vond rond de 650-700 een mooi bedrag. Iets over deze prijs heen was niet erg hij wil hem tenslotte weer voor lange tijd kunnen gebruiken. (750 max)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig (muis, toetsenbord en beeldscherm) deze hoeven niet vervangen te worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een dvd speler/brander is zeker nodig, ook wil hij graag minimaal een 1TB opslag voor al zijn video's.
een videokaartje is ook gewenst I.V.M gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Opa wil graag een zwarte PC, Hij zou het fijn vinden als de PC niet al te veel geluid maakt
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hier mijn zelfgemaakte build met een duw in de rug van de "Desktop Best Buy guide" (Zonder videokaart)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 58,89 | € 58,89 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock | € 31,47 | € 31,47 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 73,01 | € 73,01 |
| 1 | Optische drives | Asus DRW-24D5MT (retail) | € 15,99 | € 15,99 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 41,99 | € 41,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 548,- | ||
Ik zou graag jullie hulp nog vragen bij het zoeken van een videokaart die hier goed bij past.
Opmerkingen of verbeteringen van deze build zijn altijd welkom en worden gewaardeerd
Alvast bedankt voor de hulp en de groetjes van opa