Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbeunders
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 21:20

Tbeunders

It´s something

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit op hockey en daar ben ik keeper. Nu wil ik graag beelden van de wedstrijden en trainingen opnemen, zodat ik kan zien wat ik fout doe of juist goed doe.

Belangrijk daarvoor is dat ik op hoge fps kan filmen en dat de camera sowieso een westrijd vol houd. Ook is het fijn als die een breed fov heeft, omdat er niet altijd veel ruimte is achter de goal om hem ver naar achter te hangen.

Ik raak de camera eigenlijk niet meer aan nadat ik m aangezet heb, dus voice control en dat soort snufjes zijn helemaal niet nodig. Ook stabilisatie is niet persé nodig omdat de camera toch stil hangt.

Ik kies juist voor een actioncam omdat hockey ballen wel hard zijn en ik bang ben dat die er nog wel eens een keer tegen aan knallen.

Mijn budget is maximaal €200,- liever lager maar zolang die maar aan de bovengenoemde eisen voldoen.

Ik heb al een beetje onderzoek gedaan naar verschillende action cams en vind de Gopro wat te duur. Ik heb nog wel een 2e hands gopro hero 5 gevonden voor onder de €200,- dat leek mij nog wel prima.

De xiaomi YI 4k Zwart leek mij ook wel een prima actioncam, iemand daar ervaring mee?

Ook heb ik naar wat budget actioncams gezocht, maar daar heb ik er ook al eentje van thuis liggen en die batterij is niet echt om over naar huis te schrijven.

Mijn vraag is dan ook of iemand van jullie hier ook al onderzoek naar gedaan heeft en misschien een betere actioncam heeft gevonden voor de eisen die ik heb.

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:19
Ikzelf heb een Sony HDR-AS50B en moet zeggen ben daar zeer tevreden mee komt inclusief onderwater behuizing die ook tegen schokken kan.
Duw er een 128gb kaartje in van Ali en je bent klaar.
Eventueel kan je een lose beschermings lens halen dan zou je er een lose powerpack aan kunnen hangen voor meer power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Als ik je wensen zie zal vrijwel elke actioncam voldoen.

Omdat je geen specifieke functionaliteit zoekt, zou ik toch voor een GoPro gaan. Die is enorm veel gebruikt, goede opnamekwaliteit, goede firmware.

Mijn vriendin heeft de Hero 7 white. Die is al voor minder dan 200 euro te krijgen. Gewoon een goed, stevig en waterdicht toestel, nieuw (dus garantie) en met echt goede software erbij. Omdat ze al jaren ervaring met het maken van actioncams hebben handige functies op, die je wellicht zelf nog niet bedacht zou hebben ;)

De enige reden die ik mij zou kunnen bedenken om voor een andere te gaan is als je een specifieke functie zoekt die hier niet op zit (gaat volgens mij niet voor jou op) of als je echt een stuk minder geld wilt uitgeven (met de kans dat de kwaliteit op sommige vlakken zal verschillen).

[ Voor 17% gewijzigd door EMP op 16-05-2019 16:43 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbeunders

Tbeunders

It´s something

Topicstarter
Ja de Hero 7 white had ik ook gezien, maar wat mij daar van tegen viel is dat die maar maximaal 60 fps kan filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Tbeunders schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:15:

Ik kies juist voor een actioncam omdat hockey ballen wel hard zijn en ik bang ben dat die er nog wel eens een keer tegen aan knallen.
Kunnen actioncam's daar wel tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:22
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Kunnen actioncam's daar wel tegen?
Zolang er een behuizing omheen zit lijkt mij wel.
Ik heb een Sony HDR-AS20 met losse behuizing. Mocht daar iets heel lomps tegenaan komen dan kan de behuizing los worden vervangen.

Edit: Geluidskwaliteit van de microfoons is waardeloos, dus ik weet niet of dat een groot probleem is om wellicht context van gesprekken te begrijpen op het veld?

[ Voor 19% gewijzigd door Maarten_E op 17-05-2019 12:08 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Laatst online: 19-09 20:48
Bij de Action verkopen ze van die kleine bewaardoosjes (kunststof) Maak een gat in de deksel waar de lens achter zit, niet er precies in, klein beetje afstand houden. De opvulling kun je doen door er wat piepschuim in te stoppen, waar je camera precies in past.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

WeHoDo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:08:
Bij de Action verkopen ze van die kleine bewaardoosjes (kunststof) Maak een gat in de deksel waar de lens achter zit, niet er precies in, klein beetje afstand houden. De opvulling kun je doen door er wat piepschuim in te stoppen, waar je camera precies in past.
Alleen kan de camera dan zijn warmte niet meer kwijt :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Ventieldopje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Alleen kan de camera dan zijn warmte niet meer kwijt :Y)
Prik je er wat gaten in aan de bovenkant en achterkant.
En daarbij, de waterdichte behuizingen kunnen ze de warmte ook niet kwijt.
De camera zal dan niet te warm worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Je kan ook een mini dashcam nemen wellicht, deze zijn nog kleiner dan een gopro.
Geen idee hoe dat beeld is tegenover een gopro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbeunders

Tbeunders

It´s something

Topicstarter
Ja de waterdichte behuizing is meestal wel sterk genoeg om zo'n bal tegen te houden. Geluid is wel jammer maar niet een heel groot probleem.

Een dashcam zou mogelijk kunnen, alleen heb ik geen idee hoe dat gaat met de FOV is die ook ongeveer zo groot als bij bijvoorbeeld een gopro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
Een GoPro Hero4 Black kan wel gewoon 120fps op 1080p. Misschien kan je er daar één van op de kop tikken (rekening houden met een nieuwe batterij?)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1