Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies Laptop Vader: €500 en 15,6 inch scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn vader wordt binnenkort 60 jaar en ik wil hem graag iets moois cadeau geven. Hij heeft momenteel een 17 inch HP van 10 jaar oud waar hij niet meer op werkt en gebruikt nu een Acer laptop van 250 euro (5 jaar oud) die hij geërft heeft. Hij koopt pas een nieuwe laptop als ze oude kapot is, daarom wil ik hem verrassen met een laptop.

Welke laptop raden jullie aan met een Intel i-serie processor en een scherm van 15,6 inch voor ongeveer 500 euro?

Wat ga je met je laptop doen?
Eigenlijk gewoon het huis, tuin en keukengebruik. Ik verwacht dat filmpjes kijken, documenten typen, veel surfen heb belangrijkste is dat hij ermee gaat doen. Eventueel lichte fotobewerking in de toekomst

Wat is je budget?
400 tot 500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hooguit 1x per jaar met de caravan mee naar frankrijk om mail te checken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn vader vindt Asus, HP en Toshiba de beste merken omdat ze bekend klinken. Daarnaast wilt hij heel graag een Intel i3/i5/i7 hebben

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55
En wat had je zelf gevonden met de eisen die je vader zou hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, helemaal vergeten de links erbij te zetten.

HP-15-DA0910nd
https://www.coolblue.nl/product/827698/hp-15-da0910nd.html

ASUS VIVOBOOK X512UA-EJ295t
https://www.coolblue.nl/p...vobook-x512ua-ej296t.html

• TimBC
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-11 09:30
128GB gaat wel erg snel volraken, met de binnenkort opschaling van windows naar meer gb en 'junk' die langzaam opstapeld zou ik toch minimaal 256GB aanbevelen.
Waarom trouwens geen mobile ryzen?
Ik heb je budget iets opgeschaald (sorry..) waardoor je echt veel meer prestatie krijgt voor je geld:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15IKBR (81DE02D4MH)
pricewatch: Acer Aspire 3 A315-53-54BX
pricewatch: Acer Aspire 3 A315-41-R3EB

Zou die het waarschijnlijk veel langer mee kunnen doen en scheeld weer dat jij gebeld wordt omdat zn laptop traag is ;). Ryzen heeft idd nog wat driver problemen maar die worden nu al snel opgelost.

P.s: heb zelf geen ervaringen met deze laptops dus reviews zullen uitwijzen welke het beste past.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:17
Ik spiek hier ook even mee omdat dit ook wel voldoet aan de wensen die ik stel aan mijn laptop.

kijkend naar het lijstje dat TimBC heeft gepost, is het een afweging tussen:
Intel I5-8250 met 4gb Ram
of
AMD Ryzen 5 2500 met 8 gb Ram

Voor huis, tuin en keuken gebruik zal het extra Ram geheugen niet zoveel doen? (weinig multitasking)

Is de I5 een stuk beter dan de Ryzen? Wat snelheid, duurbaarheid en batterijduur? Of is dat verschil tegenwoordig maar klein?

Louzy#2475

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:24
Misschien een gekke vraag, maar is een fijne tablet misschien een optie voor je vader?
Bijvoorbeeld een product: Apple iPad Wi-Fi (2018) (€3300 of een product: Apple iPad Air (2019) Wi-Fi (€515) met een toetsenbordcover?

Mijn moeder is recent overgestapt van een laptop naar een iPad (Pro), en ze is er erg blij mee. (en ik ook, want ik krijg geen vragen meer over niet werkende printers of vreemde virusscanners)

• TimBC
@louzy82
De I5 zal vooral een betere batterijduur opleveren. De ryzen mobile cpu's zijn bijna even snel als de intel en de gpu is veel sneller dan de igpu van intel. Natuurlijk zou je ook nog moeten kijken wat überhaupt de capaciteit is van de batterijen alleen in mijn ervaring wordt de laptop toch meestal permanent op 1 plek aan de lader gezet en weinig meegenomen. Voor de rest kan je nog kijken naar de kwaliteit van het scherm maarja voor huis tuin en keukengebruik, wat verwacht je voor dit budget.
Qua ram is 4GB denk ik voldoende, 8GB is wel lekker ruim helemaal als je er 10 jaar mee wilt doen.

[ Voor 8% gewijzigd door TimBC op 17-05-2019 14:49 ]

• TimBC
7e generatie i5, kan je net zo goed een 8e generatie i3 pakken. De 8e gen i5 heeft 4 ipv 2 cores.
Vind het jammer dat je helemaal niet kijkt naar/spreekt over de keuzeopties die ik je gegeven hebt, wat is daarmee mis? Als je toch alleen je eigen suggesties gaat aannemen waarom dan naar het forum komen?
Pagina: 1