Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 13:30
Hallo,

Ik heb mijn ziggo next box binnen. Nu krijg met de afstandbediening rf niet geleerd in de rm pro (herkend geeb signaal van de knoppen). Dus probeerde ik het via ir.
Op mijn telefoon heb ik een remote app en daarop een goede ir remote toegevoegd (Cisco). Nu wil ik die de broadlink ook leren. Hierbij gaan een aantal toetsen mis. Play, nr 2, 4 en 9. De rest wil wel. Hij lijkt het goed te leren en de next box reageer op dat moment ook, echter wanneer ik via de broadlink een commando stuur, reageert de next niet.
Het leren heb ik gedaan met de next box aan, maar ook uit, op de rm pro en ook op de mini.
Heeft iemand een idee wat er mis gaat?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

paQ

Heb je al geprobeerd de knop langer ingedrukt te houden met leren?
Ik heb een irblaster van xiaomi in homebridge. Het maakt soms uit hoe lang het ir signaal duurt heb ik gemerkt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• insp.gadget
Bedankt voor de reactie. Dat heb ik inderdaad geprobeerd, bij ir en rf

• Savage008
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:49
@insp.gadget Welke rm pro gebruik je? ik ben ook geintreseerd in zon apparaat.

Werkt de next met de rm pro via IR of word de next dan aagestuurd via RF?

[ Voor 32% gewijzigd door Savage008 op 29-05-2019 11:12 ]

• insp.gadget
Heb rm pro +. Next kan ook via ir, maar kan niet alles via ir.
Rf heb ik nog niet werkend, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo. De bijgeleverde afstabdsbvi d ik wel goed

• Robertt500
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-10-2021
Nooit opgelost zeker? Ik zie genoeg mensen die het werkend hebben, alleen ik krijg het zelf ook niet voor elkaar, het in programmeren lukt zelfs niet. De broadlink herkent het signaal blijkbaar niet van de afstandsbediening

• insp.gadget
Klopt, nog niet opgelost

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Niet alle IR codes zijn hetzelfde en het kan dus zijn dat de Ziggo Next box IR signalen uitzendt die niet goed door de RM Pro zijn op te pikken.

Datzelfde probleem had ik met een RM Mini en mijn Orange Decoder. Ik heb toen een Harmony Hub gekocht en die lukte het wel. Mijn RM Mini gebruik ik nu voor een paar IR spotjes in mijn studio :+

Believe. Imagine. Create.

Pagina: 1