Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruikersvriendelijke NAS (soort van Dropbox)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 15:37
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een gebruikersvriendelijke NAS waarmee via mijn mobiele telefoon en PC gemakkelijk foto's/videos kan uploaden, downloaden en bekijken. Een soort van Dropbox idee. Hebben jullie wellicht suggesties?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- 2x2TB hardeschijven (WD Red)
- Synology NAS (een oudere model extreem traag!)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Momenteel heb ik een NAS van Synology echter vind ik de apps van Synology erg gebruikersonvriendelijk (DSfile, DSfoto etc.) ondanks dat ik goede verhalen hoor erover.

Wat ik enkel ga doen met mijn NAS:
- Gemakkelijk foto's/video's bekijken en uploaden via een mobiele app (iPhone) dit wil ik overal kunnen doen zolang ik een internetverbinding heb. Geen moeilijke installatie. Inloggen en boem ik kan er bij.
- Via mijn PC/Laptop toegang hebben tot de NAS zodat ik makkelijk bij mijn gegevens kan.
- Wil niet minuten wachten op start-up time.

Thats it! Ik hoef geen muziek of torrents of films te streamen via mijn NAS.
Enkel als opslag voor mijn bestanden waar ik gemakkelijk bij kan via mijn PC of mobiele telefoon.

Alle reacties

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:26
Misschien dat ik je verkeerd begrijp maar is Nextcloud een idee?

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:26
Ben je op zoek naar een nieuwe NAS of is het de bedoeling dat je huidige NAS gebruikt wordt voor file sharing?

Nextcloud is een goede optie zoals hierboven al beschreven is.

No one is listening until you fart

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
mcemow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:14:
M
- Gemakkelijk foto's/video's b.........................................
Als het gemakkelijk gaat is het onveilig.

Je moet hier tijd in steken om goed en veilig in te stellen, en veel leren, dan gaat het wel goed.

En als het niet gaat met een synology, dan denk dat het probleem bij jou ligt.

En je hebt meer cloud services, waar je iets op kunt zetten, en linken(synchroniseren) aan je synology.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Synology is niet heel consistent met zijn app gebruik, en er zijn dan ook vaak overlappen tussen functionaliteiten, ik weet dat ze al die losse apps voornamelijk wilde vervangen naar Cloud station (gezien die DS* apps inderdaad nogal ruk werken)

https://www.synology.com/...Tutorial/cloud_sync_files

En ik lees dat ze het nu weer hebben of willen vervangen met Drive

https://www.synology.com/en-global/dsm/feature/drive

Wellicht het proberen waard, scheelt weer in iets nieuws investeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 16-05-2019 13:26 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:38
Zoals ik jou verhaal begrijp, zou ik gaan voor een cloud service. Onedrive, google drive, dropbox... etc. kies maar uit.

Een NAS zal je altijd moeten beheren. Of zoals jij dat zegt "moeilijke installatie". Je weet toch op welke site je zit? ;)

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

openVPN en CIFS of lekker ouderwets via FTP

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn opzet (heel kort): Syno NAS, OpenVPN op router, smartphone inloggen, DS File app voor sync / downloaden met "beperkte user".

Dat gezegd, ik wijzig regelmatig mijn password voor OpenVPN en NAS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 15:37
Wauw! zo snel al zoveel reacties! Bedankt allemaal! Wat ik vooral wil is dat ik mijn gegevens in mijn eigen HDD kan bewaren. Ik wil niet afhankelijk zijn van een andere partij (dropbox, onedrive etc.). Ook offline wil ik toegang hebben tot mijn bestanden. Nextcloud klinkt erg interessant! Hier ga ik me even in verdiepen!

Ik snap dat het instellen van een NAS tijd kost en kennis nodig heeft. Het beheren en instellen van de NAS is geen punt. Dat lukt mij wel echter zijn het familieleden (vergeten erbij te zetten, excuses) die makkelijk en snel toegang moeten hebebn (iedereen een eigen ID/PASS en beperkingen). Ik vind DS File, DS foto/video apps van Synology echt ruk werken. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat simpelers.

Dropbox maar dan mijn eigen HDD ipv de servers van dropbox. Dat zou voor mij de ideale situatie zijn. En volgens mij lukt dat met Nextcloud.
Pagina: 1