Laptop advies Freelance Front-end Developer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferb.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 12:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
  • Frontend developement (VS Code, Webstorm)
  • Draaien van Docker images
  • Photoshop
  • Illustrator
  • Simpele video bewerking (liefst 4k onder proxy, max 4 minuten lange videos
  • Af en toe misschien wat After Effects of Autocad (geen 3d). Vooral hobby matig
Wat is je budget?
2500-3000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Elke dag voor werk op projecten. Waarschijnlijk aansluiten op een extern monitor, maar werken zonder monitor moet ook kunnen. Een numpad is niet belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb lang naar de Dell XPS 15 inch zitten kijken. Aangekleed met eventueel 32gb (heb ik dat nodig?) en een i9 (heb ik dat nodig?)
Waarom? Klein en krachtig apparaat met een mooi design. Echter lees ik dat er veel problmen zijn. Zo wordt de videokaart gethrotheld wanneer deze wordt belast. Dit door de hitte. Je betaald voor high-end, maar krijgt dit eigenlijk niet is mijn gevoel. In Juni komt waarschijnlijk een nieuwe XPS15, maar heeft die een nieuw frame? Heeft die weer andere kinderziektjes? Ik vertrouw het niet meer. Ik heb enkele Latitudes gehad die voor mij prima werkte. Soms begon (met minimale inspanning) de fan wel erg hard te blazen, maar oke.

Naar wat onderzoek zag ik een kanshebber in de Lenovo X1e, maar Lenovos vind ik niet mooi.
Een ander alternatief is Asus Zenbook, maar Asus vind ik dan weer niet een heel professioneel merk om bij de klant mee aan te komen.

Ik heb nog nooit met een Mac gewerkt, enkel Windows. Ik heb ook enkel Android toestellen. Een MacBook Pro lijkt mij om die reden daarom ook niet handig.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is de verstandige keuze?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57
Ik zou toch echt naar Thinkpads kijken. Die dingen zijn onwijs degelijk gebouwd. Die XPS zijn inderdaad mooi, maar ik zou die niet elke dag in mijn tas willen gooien.

In mijn ervaring is 16gb voldoende voor web development. Ik heb zelf een IdeaPad gehaald met een 8550 en 12gb ram en daar ervaar ik al geen beperkingen mee met Development

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:21

basdej

OutSystems Consultant

pricewatch: Lenovo ThinkPad X1 Extreme 20MF000TMH

Op het gebied van krachtige apparaten lijkt mij dit een topper. Valt mooi binnen je budget.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferb.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 12:48
Ik lees vandaag dat de Thinkpad X1E een upgrade krijgt in july;
The new ThinkPad X1 Extreme is based on up to Intel’s 9th Gen Core i9 processor that is paired with NVIDIA’s GeForce GTX 1650 in a Max-Q design. The notebook can be equipped with up to 64 GB of DDR4 memory, and up to two M.2-2280 NVMe SSDs (of up to 4 TB capacity in total).
Ook heeft ie een carbon look, wat ik erg gaaf vind.

:*)

[ Voor 6% gewijzigd door Ferb. op 16-05-2019 23:09 ]