Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies voor studie/vrijetijds/werk laptop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik ben op 't moment op zoek naar een nieuwe laptop. Reden hiervoor is dat mijn huidige laptop, een HP OMEN 15-ax080ND, door schade aan de scharnieren zo goed als onbruikbaar is geworden. Ik heb deze nu zo'n 2 a 2,5 jaar en inmiddels is de behuizing rond de scharnieren volledig gescheurd en is een van de schroefjes aan de onderkant door het plastic heen getrokken. Hierdoor is openen/sluiten/stabiel neerzetten zo goed als onmogelijk. Ik gebruik mijn laptop redelijk veel, ik denk zeker zo'n 10 uur per dag aangezien ik op werk en school hem vrijwel altijd nodig heb en mijn meeste vrije tijd ook bestaat uit browsen/gamen/netflix kijken en dergelijke zaken. Door mijn hoge gebruik en de schade die deze laptop op heeft gelopen lijkt het mij verstandig sowieso een metalen case te nemen bij de vervanging.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik werk het liefst met Microsoft. Gebruik van de laptop ligt voornamelijk in browsen, Netflix/youtube en Windows Office programma's. Verder speel ik met enige regelmaat wat spellen als Age of Empires 2 HD met vrienden, hiernaast speel ik erg veel RuneScape op de laptop. Qua gaming wil ik dus wel wat kunnen maar het hoeven geen extreme specs te zijn.

Wat is je budget?
Het liefst geef ik niet meer dan 1000euro uit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem redelijk veel meenemen, dagelijks naar school, regelmatig naar werk en waarschijnlijk ook wel elke maand ongeveer in de trein naar het ouderlijk huis. Voor mij is gewicht minder van belang dan degelijkheid en een beetje groot scherm. Het lieftst niet onder mijn huidige 15.5inch. Accuduur is fijn maar onderweg gebruik ik hem niet en op school is vaak wel een stopcontact te vinden natuurlijk, hoeft dus geen volle 8 uur o.i.d. mee te kunnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hiervoor heb ik een aantal HP laptops gehad en was altijd tevreden, met de schade na ruim twee jaar van nu ben ik hier toch een stuk minder blij mee uiteraard. Online ben ik SKIKK tegengekomen, de mogelijkheid van het zelf kiezen van alle onderdelen lijkt me erg fijn maar ik heb ook varierende meningen over de bouwkwaliteit gevonden. Van "plastic fantastic" naar zeer degelijk gebouwd. Ik heb contact gehad met een van de winkels die dit verkoopt en die kwam met een, denk ik, heel degelijke en krachtige laptop van rond de 1400 euro. Hier kan dan mijn SSD, HDD en RAM in overgezet worden om de kosten enigszins te drukken. De specs zijn wellicht een beetje overkill maar dan kan ik denk ik wel weer zeker 3 jaar vooruit. Daar zou ik zeker al tevreden mee zijn. Dit ging om de SKIKK 16RC96. 16.1 inch, GTX 1660 en i7 six core 9750H. De SSD in mijn huidige laptop is 128GB, 1TB HDD en 8GB RAM, dit zou in het voorgestelde model gebouwd worden.

Verder sta ik open voor alle suggesties wat betreft andere merken of builds. Speerpunten zijn nu vooral degelijkheid, niet al te zwak en niet al te klein.

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen :*)