Mijn vraag
Ik moet voor mijn werk een mailformuliertje laten versturen via een website en ben hier nu mee aan het bouwen. De e-mail wordt prima verstuurd alleen komen niet alle variabelen in het mailtje te staan.
De enige regels die in het mailtje komen te staan zijn:
- From: $achternaam \n
- Interactieve tv: $interactievetv \n
De rest wordt gewoon niet weergegeven in de mail. Zowel de tekst als de variabelen worden genegeerd. Wat zie ik over het hoofd?
Hieronder staat het bestand dat de variabelen aanmaakt en het mailtje verstuurd. Ik heb al gechecked dat alle namen en variabelen kloppen met het formulier.
Ik moet voor mijn werk een mailformuliertje laten versturen via een website en ben hier nu mee aan het bouwen. De e-mail wordt prima verstuurd alleen komen niet alle variabelen in het mailtje te staan.
De enige regels die in het mailtje komen te staan zijn:
- From: $achternaam \n
- Interactieve tv: $interactievetv \n
De rest wordt gewoon niet weergegeven in de mail. Zowel de tekst als de variabelen worden genegeerd. Wat zie ik over het hoofd?
Hieronder staat het bestand dat de variabelen aanmaakt en het mailtje verstuurd. Ik heb al gechecked dat alle namen en variabelen kloppen met het formulier.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $geslacht = $_POST['geslacht']; $achternaam = $_POST['achternaam']; $voorletters = $_POST['voorletters']; $caiwayklant = $_POST['klant']; $interactievetv = $_POST['interactieve-tv']; if(isset($_POST['tvplus'])) $tvplus = $_POST['tvplus']; if(isset($_POST['opmerkingen'])) $message = $_POST['opmerkingen']; $formcontent=" Geslacht: $geslacht \n Voorletters: $voorletters \n From: $achternaam \n Caiway klant: $klant \n Interactieve tv: $interactievetv \n Extra zenderpakketten: $tvplus; Message: $opmerkingen"; $recipient = "info@gewijzigdvoortweakers"; $subject = "Contact Form"; $mailheader = "From: $klant \r\n"; mail($recipient, $subject, $formcontent, $mailheader) or die("Error!"); echo "dank!"; |
[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 16-05-2019 10:40 . Reden: Code tags gefixed ]