Na maanden van zoeken , klooien en vloeken kom ik hier maar eens de oplossing zoeken . Als ik op m'n systeempje de detonator drivers of de Asus drivers met versienummer 5.xx draai en ik laat m'n PC een half uurtje of wat met rust , is m'n hele beeld verneukt en reageert Windows 98/ME helemaal nergens meer op . Alles is inmiddels al eens vervangen , Ander Mobo , CPU , Geheugen , Harddisk , OS , noem maar op . Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben (gehad) , of heeft iemand de oplossing , want de 3.84 driver gaat vervelen en is lang niet zo snel als de 5.xx drivers zijn
Verwijderd
Ja idd, heb ik ook last van gehad...Weet ook niet hoe dat op te lossen...
Heb trouwens een Epox 7KXA
Heb trouwens een Epox 7KXA
Hmmm , ik heb het gehad op een BE6-2 en een CUSL2 . Moederbord kunnen we dus al uitsluiten als boosdoener . Ik denk toch een of andere instelling bij de beeldschermopties , maar welke dan ?
Ruikt natuurlijk niet als een hitteprobleem , als dat het geval was zou geen enkel spel moeten werken , maar dat is nou net niet het probleem . Ik kan uren zitten spelen zonder problemen , maar als ik een half uurtje m'n PC laat staan op de windows desktop of een willekeurig venster dan doet het probleem zich voor . Verder zou ie het dan natuurlijk ook moeten doen met de 3.xx drivers , en juist die werken perfect .
Verwijderd
Peejee:
Wat deden die nvidia drivers trouwens bij jou? Bij mij zelfde verhaal, heb ook maar die 3.xx driver geinstalleerd...
Wat deden die nvidia drivers trouwens bij jou? Bij mij zelfde verhaal, heb ook maar die 3.xx driver geinstalleerd...
Ze deden alles behalve gewoon 's nachts RC5 draaien . Als ik dan 's ochtends opstond was m'n hele beeld verneukt . Koetje had dan trouwens wel gewoon doorgelopen . Enige nadeel nu is dat ik geen S3TC en FSAA kan gebruiken .
Komt nog bij dat die 5.xx drivers gewoon een stuk sneller zijn .
Verwijderd
Het is een slim idee om de DDR Kaart extra te koelen heb ik ook gedaan en ik heb nu nergens last van.
Toevallig geen vreemde energie saver, voor de monitor gebruikt? ik weet het, dan is het moeilijk te verklaren dat de 3xx series wel naar behoren werken, maar je weet maar nooit.
Niet op voorraad.
Niet bij mijn weten , zou het helpen als ik de monitor nooit in standby zou laten gaan misschien ? Maar behalve Bennie en een kennis van me heb ik inmiddels al meerdere mensen gezien die het ook hebben en het beperkt zich niet tot de Asus kaarten .
Misschien dan toch een hitteprobleem? Je CPU functioneert dan als een soort kachel die een hele nacht lang op volle toeren draait. En wat zit er dichtbij de CPU....juist AGP kaart.Ze deden alles behalve gewoon 's nachts RC5 draaien .
IK heb wel een enkele keer gemerkt, dat m'n monitor niet goed meer uit de standbystand wilde komen na lang op standby gestaan te hebben, het zou in oorzaak kunnen zijn.
De 5xx drivers hebben wel meer "vreemde" keuren zoals een 60 hz stand bij een optimaalinstelling van de adapter, maar ja das simpel te verhelpen.
Voer anders een test uit en stel je monitor na een zo korte termijn op standby.
De 5xx drivers hebben wel meer "vreemde" keuren zoals een 60 hz stand bij een optimaalinstelling van de adapter, maar ja das simpel te verhelpen.
Voer anders een test uit en stel je monitor na een zo korte termijn op standby.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Mijn beeld was na een kwartiertje niets doen al verneukt...!! Niet pas na een nachtje op een oor te hebben gelegen zoals PeeJee
Biobak , het is geen warmte . Ik heb nu vannacht bij het energiebeheer de monitor niet meer in stand-by laten gaan en vanmorgen deed alles het nog steeds met de 5.22 drivers van Asus zelf .
Vreemd probleem. Blijkbaar hebben alleen GeForces er last van. Mijn Asus TNT1 heeft nergens problemen mee met 5.22
Voor mij heeft een GeForce weinig zin
--> P2 350
Ik kom nu net uit m'n werk en er is nog steeds niks aan de hand . Het enige wat ik veranderd heb is bij het energiebeheer in m'n comfiguratiescherm de monitor standby optie op 'never' te zetten .
Pagina: 1