NUC DC3217IYE restart zichzelf steeds sneller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Hela Piepels!

Ik heb hier een NUC DC3217IYE liggen die eigenlijk jaren prima gedraaid heeft maar opeens, zonder echt aanwijsbare reden, problemen vertoont.

M2 storage, 2x4GB RAM

Ik zet m aan, hij boot naar windows en ik kan inloggen.. na 2 minuten reset het apparaat zichzelf (gaat spontaan herstarten).
de 2e boot haalt ie net het inlogscherm. Dan weer een reset.
De 3e boot, wordt het inlogscherm niet gehaald.
de 4e boot, net na de POST een reset. en vanaf dat moment is het eigenlijk non stop reset loop.

Ik heb getest met een liveUSBstick. same problem.

Haal ik de voeding gedurende een lange tijd eruit, en dan er weer op dan start het verhaal zich opnieuw.
Ik heb getest door direct naar de BIOS te gaan en te kijken of er oververhitting optreedt, maar de temp komt niet hoger dan 49 graden.

Ook enkel in de bios gebeurt de reset, dus OS is eigenlijk wel uitgesloten.
Ik heb getest door er ander geheugen in te proppen en andere storage.. geen verschil.

Andere voeding getest, helaas ook geen verschil

Het lijkt wel of er een condensator stuk is of lekt ofzo, maar zó technisch ben ik ook weer niet :)
Puur omdat de resets steeds sneller op elkaar komen..

is dit ergens een known bug/firmware issue of is het mainboard gewoon kapot gegaan.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Beste antwoord (via RoRoo op 06-06-2019 09:41)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik werk al een paar jaar op net zo'n ding, en oververhitting was het eerste dat in me op kwam maar dat heb je al gecontroleerd. Heb je wel van die cooling pads gekregen om tussen SSD en behuizing te doen? Wij hebben op het werk zo'n 20 van die dingen, en vooral die met ADATA SSD's hielden er op een gegeven moment mee op. De defecte exemplaren zijn vervangen door Samsungs (ik dacht 850 EVO), en die draaien (na het ongeveer gelijktijdig plaatsten van die cooling pads) sindsdien allemaal nog.

Aangezien je twee geheugenmodules hebt zou je kunnen kijken wat het doet met één van beide, en memtest draaien om fouten daarin uit te sluiten.

Verder kan je Windows opstarten in veilige modus om te kijken of het dan nog optreedt.

nvm heb je beide al geprobeerd zo te zien.

Aangezien de resets ook steeds sneller achter elkaar komen klinkt het inderdaad als een condensator, maar ik zou zo niet weten welke en of die makkelijk zelf te vervangen is. Gezien de grootte van het moederbord vrees ik het ergste......

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 06-06-2019 09:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hang er eens een andere voeding in als je die hebt

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Sorry, zat net mijn bericht te bewerken. Bedankt voor het mee denken.
Andere voeding heeft ook geen resultaat gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
een klein schopje omhoog? O-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik werk al een paar jaar op net zo'n ding, en oververhitting was het eerste dat in me op kwam maar dat heb je al gecontroleerd. Heb je wel van die cooling pads gekregen om tussen SSD en behuizing te doen? Wij hebben op het werk zo'n 20 van die dingen, en vooral die met ADATA SSD's hielden er op een gegeven moment mee op. De defecte exemplaren zijn vervangen door Samsungs (ik dacht 850 EVO), en die draaien (na het ongeveer gelijktijdig plaatsten van die cooling pads) sindsdien allemaal nog.

Aangezien je twee geheugenmodules hebt zou je kunnen kijken wat het doet met één van beide, en memtest draaien om fouten daarin uit te sluiten.

Verder kan je Windows opstarten in veilige modus om te kijken of het dan nog optreedt.

Aangezien de resets ook steeds sneller achter elkaar komen klinkt het inderdaad als een condensator, maar ik zou zo niet weten welke en of die makkelijk zelf te vervangen is. Gezien de grootte van het moederbord vrees ik het ergste......

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 06-06-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
gwystyl schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:35:

Dank voor je reply.. dan moet ik dat ding maar als dood gaan beschouwen :( model uit 2012 dus warranty is ook verlopen.

Werkende onderdeeltjes maar op V&A..

Pagina: 1