Er komt zeer binnenkort (lees: morgen) een Intel NUC mijn kant op (leftover van kantoor). Om precies te zijn, dit model:
pricewatch: Intel NUC Kit D34010WYK
Nu zit ik er aan te denken daar LibreElec op te zetten en 'm als mediaspeler te gebruiken maar ik heb niet al te veel zin in urenlang gepriegel en gepiel, dus wil liefst zo veel mogelijk out-of-the-box werkend hebben met de juiste componenten. (Ik heb dit beestje al: pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi Die bevalt goed, maar ik wil een 2e mediaspeler en hey, die NUC kwam onverwacht vrij dus waarom niet.)
Dat ding heeft ingebouwd IR (CIR) en zou compatible moeten zijn met MCE remotes, maar daar raak ik het spoor bijster.
Genoeg afstandsbedieningen maar ik vind niet echt een waarbij ik durf te zeggen of ze gaan werken.
Zoiets als dit, qua design, spreekt me aan:

Simpel, doeltreffend. Maar merk en type (Mediagate MG-IR02BK) kan ik niet vinden in de pricewatch.
Ook twijfel ik of de WiFi module die ik op het oog heb, gaat werken.
De SSD zal prima zijn, omdat ik er echt alleen LibreElec op ga draaien en dat ding een m.2 SATA connector heeft, voldoet de allergoedkoopste SSD meer dan ruim. (Al sta ik daar uiteraard wel open voor suggesties.)
Dus, onderstaand lijstje exclusief remote (inclusief NUC die ik al heb):
Kan en wil iemand mij vertellen:
pricewatch: Intel NUC Kit D34010WYK
Nu zit ik er aan te denken daar LibreElec op te zetten en 'm als mediaspeler te gebruiken maar ik heb niet al te veel zin in urenlang gepriegel en gepiel, dus wil liefst zo veel mogelijk out-of-the-box werkend hebben met de juiste componenten. (Ik heb dit beestje al: pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi Die bevalt goed, maar ik wil een 2e mediaspeler en hey, die NUC kwam onverwacht vrij dus waarom niet.)
Dat ding heeft ingebouwd IR (CIR) en zou compatible moeten zijn met MCE remotes, maar daar raak ik het spoor bijster.
Zoiets als dit, qua design, spreekt me aan:

Simpel, doeltreffend. Maar merk en type (Mediagate MG-IR02BK) kan ik niet vinden in de pricewatch.
Ook twijfel ik of de WiFi module die ik op het oog heb, gaat werken.
De SSD zal prima zijn, omdat ik er echt alleen LibreElec op ga draaien en dat ding een m.2 SATA connector heeft, voldoet de allergoedkoopste SSD meer dan ruim. (Al sta ik daar uiteraard wel open voor suggesties.)
Dus, onderstaand lijstje exclusief remote (inclusief NUC die ik al heb):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Netwerkadapters | Intel Dual Band Wireless-AC 7265 | € 17,95 | € 17,95 |
1 | Barebones | Intel NUC Kit D34010WYK | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Transcend mSATA 230S 64GB | € 22,30 | € 22,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 40,25 |
Kan en wil iemand mij vertellen:
- Of genoemde WiFi module naar behoren gaat werken met LibreElec of dat ik een andere moet aanschaffen?
- Welke IR remote out of the box of semi out of the box gaat werken met LibreElec en de ingebouwde IR sensor.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.