Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Er komt zeer binnenkort (lees: morgen) een Intel NUC mijn kant op (leftover van kantoor). Om precies te zijn, dit model:
pricewatch: Intel NUC Kit D34010WYK

Nu zit ik er aan te denken daar LibreElec op te zetten en 'm als mediaspeler te gebruiken maar ik heb niet al te veel zin in urenlang gepriegel en gepiel, dus wil liefst zo veel mogelijk out-of-the-box werkend hebben met de juiste componenten. (Ik heb dit beestje al: pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi Die bevalt goed, maar ik wil een 2e mediaspeler en hey, die NUC kwam onverwacht vrij dus waarom niet.)

Dat ding heeft ingebouwd IR (CIR) en zou compatible moeten zijn met MCE remotes, maar daar raak ik het spoor bijster. :( Genoeg afstandsbedieningen maar ik vind niet echt een waarbij ik durf te zeggen of ze gaan werken.

Zoiets als dit, qua design, spreekt me aan:
Afbeeldingslocatie: https://kodi.wiki/images/9/94/Remote-MG-IR02BK.jpg

Simpel, doeltreffend. Maar merk en type (Mediagate MG-IR02BK) kan ik niet vinden in de pricewatch.

Ook twijfel ik of de WiFi module die ik op het oog heb, gaat werken.

De SSD zal prima zijn, omdat ik er echt alleen LibreElec op ga draaien en dat ding een m.2 SATA connector heeft, voldoet de allergoedkoopste SSD meer dan ruim. (Al sta ik daar uiteraard wel open voor suggesties.)

Dus, onderstaand lijstje exclusief remote (inclusief NUC die ik al heb):

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1NetwerkadaptersIntel Dual Band Wireless-AC 7265€ 17,95€ 17,95
1BarebonesIntel NUC Kit D34010WYK€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesTranscend mSATA 230S 64GB€ 22,30€ 22,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 40,25

Kan en wil iemand mij vertellen:
  • Of genoemde WiFi module naar behoren gaat werken met LibreElec of dat ik een andere moet aanschaffen?
  • Welke IR remote out of the box of semi out of the box gaat werken met LibreElec en de ingebouwde IR sensor.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
De Logitech Harmony reeks afstandsbedieningen werken prima met deze nuc. WiFi module geen ervaring mee.

[ Voor 17% gewijzigd door upje op 18-05-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
upje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:42:
De Logitech Harmony reeks afstandsbedieningen werken prima met deze nuc. WiFi module geen ervaring mee.
Ook de meest eenvoudige?
Zoals deze:
pricewatch: Logitech Harmony 350 Control

Met €30 vind ik het nog veel geld voor een simpele IR afstandsbediening die ik ook voor minder dan €10 zie staan, maar fin, als dat is wat er voor nodig is is het het wellicht nog wel waard.

Wat ik vooral wil voorkomen is dat ik alsnog meer geld uit ga geven dan aan dit ding:
pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Dat ding is €90 en als ik daar bij in de buurt kom met WiFi kaart, afstandsbediening en SSD, kan ik net zo goed nog een 2e Eminent aanschaffen en de NUC voor iets anders inzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
Je kan ook een RF remote gebruiken; ik heb zelf een minix neo M1, maar dat is een model wat niet meer verkrijgbaar is. Kostte destijds minder dan 20 euro.