Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Ik ben aan het nadenken over een nieuwe thuisserver en twijfel tussen een tower (al dan niet nieuw, al dan niet een oude kast die ik nog blijk te hebben) en een 19" servercase.

Nu ben ik gewezen op deze wandmontagerails:
pricewatch: Startech.com 4U 19in stalen verticale wandmontagesteun voor appar...

Wat ik me afvraag is of deze ook geschikt zijn voor het op zijn kant monteren van een 19" serverkast (al dan niet door er 2 in lijn tegen de muur te schroeven zodat de rails ook aan de achterkant ergens grip hebben), of dat er betere oplossingen zijn.

Qua serverkast zit ik te denken aan zoiets:
pricewatch: Inter-Tech IPC 3U-30248

Eenvoudig, maar het voldoet voor wat ik er mee wil. :)

Het geheel moet tegen de muur in de meterkast, inbouwdiepte is dus belangrijk en ik wil niet veel verder gaan dan 4U. Liefst zelfs 3U. (Wel kan het interessant zijn een 2e 3U 19" rail tegen de muur te schroeven voor mijn switch, router en modem.)

EDIT:
Ik realiseer me dat "inbouwdiepte" hier wat onduidelijk staat. Omdat het geheel op zijn kant moet, is het dus het aantal U's dat de inbouwdiepte bepaalt. Spul word immers op zijn zijkant opgehangen.

[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 16-05-2019 08:49 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het zal vast passen, dus in dat punt in elk geval geschikt.
Zou vooral kijken naar hoe je de boel aan de wand vast wil/kunt zetten, met een paar 4x40mm schroeven heb je geen succes formule gok ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
ligt een beetje aan je achterwand waar je de boel inschroeft idd.

eenvoudig te compenseren door je kast op een klein alu hoekprofiel te laten steunen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Kaalus schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:56:
Het zal vast passen, dus in dat punt in elk geval geschikt.
Zou vooral kijken naar hoe je de boel aan de wand vast wil/kunt zetten, met een paar 4x40mm schroeven heb je geen succes formule gok ik zo :P
Dat gaat wel lukken. De huidige achterwand bestaat nu uit 2 grote houten platen die met flink wat dikke schroeven in de muur verankerd zijn. Als het moet kan ik dat nog verstevigen.

Er hangt nu wandrail aan, mogelijk laat ik die hangen en zet ik een dun plaatje tussen de wandrail om de 19" frames aan te hangen. (Zo blijft de wandrail ook bruikbaar en hou ik met wat geluk een extra plankje over voor dingen als toiletpapier.)

Het is meer dat ik me af vraag of zulke rails wel geschikt zijn voor dwarsbelasting en of er niet een soort van 3U hoog, open frame is dat ik op zijn kant kan hangen. Een soort van 3U of 4U serverrackje dus. :) Ik meen dat die kast met 60cm rails geleverd kan worden, wat prima is. Een echt 4U serverrack is denk ik een betere oplossing dan 2 van de genoemde wandmontage modules achter elkaar, maar die kon ik niet vinden.
Tens schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:01:
ligt een beetje aan je achterwand waar je de boel inschroeft idd.

eenvoudig te compenseren door je kast op een klein alu hoekprofiel te laten steunen.
Hmm. Da's ook geen gekke suggestie inderdaad. Dus dat 19" profiel aan de voorkant, daar de kast in hangen (dus niet met telescooprails werken, maar direct de kooimoeren en bouten door de gaten aan de voorkant) en dan aan de onderkant een klein hoekprofiel om 'm over de hele lengte te ondersteunen, waardoor het 19" profiel vooral is om te voorkomen dat 'ie voorover kiept?

Dat klinkt zinvol.

Het alternatief is gewoon mijn oude CoolerMaster tower te hergebruiken, maar als ik het netjes op kan lossen met 19" spul is dat eigenlijk wel zo fraai. Handiger ook, want een 19" serverkast kan ik dusdanig op zijn kant monteren, dat de klep aan de goede kant zit. Dat kan met die CM kast niet. Die CM kast gaat aan de linkerkant open en daar zit de muur... (Dus voor ieder onderhoud waarbij ik IN de kast moet zijn, moet die hele machine de kast uit. Bij die 19" Inter-Tech kast niet, die hang ik gewoon op zijn rechterwang ipv zijn linker en dan zit de opening keurig aan de juiste kant.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.