Videokaart voor additioneel scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-01 21:25

M2M

medicijnman

Topicstarter
Ik heb momenteel een X399 AORUS Gaming 7 in combinatie met twee 1080's in SLI. Op 1 van de kaarten is met twee displayport kabels, een 4K scherm aangesloten.

Nu zou ik graag een extra videokaart in mijn systeem plaatsen om een tweede scherm aan te sluiten (UP2715K), met twee displayport kabels. De tweede 1080 kan daar niet gebruikt worden ivm SLI en de eerste 1080 heeft niet genoeg aansluitingen.

Ook is de ruimte op het moederbord beperkt vanwege waterkoeling en dual slot brackets. Ik ben dus op zoek naar een low-profile (met high-profile bracket), PCI-Express kaart met twee displayport aansluitingen, single slot, passief gekoeld van Nvidia.

nb. de NVS295 werkt niet ivm driverissues.

-_-

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoezo heb je 2 displaypoortkabels voor 1 scherm?
Aan een 1080 zou je gewoon meerdere schermen moeten kunnen hangen. Dus 1 kabel per scherm en je bent er.

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:47:
Hoezo heb je 2 displaypoortkabels voor 1 scherm?
Aan een 1080 zou je gewoon meerdere schermen moeten kunnen hangen. Dus 1 kabel per scherm en je bent er.
Het 4K scherm draait op 120Hz en heeft 2 displayport kabels nodig. Het 5K scherm heeft ook twee displayport kabels nodig. Ik kom, vrij simpel gezegd, aansluitingen tekort. De HDMI outputs op de 1080 kunnen geconverteerd worden naar displayport, maar werken dan niet samen om 1 5K scherm van beeld te voorzien.

-_-

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Gebruik je het systeem voor gaming of is het een workstation?

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
Het 5k scherm zal niet voor gaming gebruikt worden. Enkel 2D materiaal.

-_-

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:32:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
In dat geval, beide. Gaming op het 4K scherm, workstation werk op beide schermen.

-_-

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:38
Heb je die UP2715K al? Dat is een ouder model dat geen DisplayPort 1.4 ondersteunt, daarom heeft die twee kabels nodig. Een pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QQS-S1 Zilver ondersteunt wel DP1.4 (je videokaarten normaal gezien ook) en heeft maar één kabel nodig voor 5K. Je zou dan met een GTX 1080 met 3 DP1.4 poorten moeten toekomen.

Anders lijkt me dit heel moeilijk te worden. De NVS 510 zou kunnen voldoen, niet passief gekoeld maar dat lijkt me hier een kleine toegeving. Alleen lijkt die me het geld niet waard, kun je net zo goed die Iiyama monitor kopen ipv de Dell.

Hoe bedoelde je overigens dat een NVS 295 driver problemen geeft? Omdat dat een Quadro is, of omdat er geen nieuwe drivers meer zijn sinds 2016? NVS 295 ondersteunt in elk geval ook geen DP 1.2 dus was nooit een oplossing.

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
Ik ben bang dat ik de hele bups al heb. In dat geval gaat de 2715 in de verkoop denk ik. Aangezien mijn huidige 1080 nog wat vrije HDMI poorten heeft, zal het een scherm worden met een wat lagere resolutie.

-_-

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MacPoedel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:48:
Hoe bedoelde je overigens dat een NVS 295 driver problemen geeft? Omdat dat een Quadro is, of omdat er geen nieuwe drivers meer zijn sinds 2016? NVS 295 ondersteunt in elk geval ook geen DP 1.2 dus was nooit een oplossing.
Ik vermoed dat de drivers elkaar 'bijten' en andere driver binaries proberen te laden. Dat werkt doorgaans niet.
In UEFI boot modus bestaat ook nog de kans dat Windows op de niet-primaire kaart over andere binaries gaat vallen.

@M2M Denk dat het lastig wordt om en compatible te zijn met de 1080 qua driver, en 2x DP te hebben en dan ook nog passief gekoeld. Een 1030t/m 1050 heb ik nog niet gezien met 2 DP's, dan kom je al bij een 1060 wat een flink kaart is voor je beoogde doel.
Pagina: 1