Aantal slaapkamers bij verkoop woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 05-09-2023 11:04 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 36835 op 16-05-2019 08:52)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor de daadwerkelijke verkoop zal het meer boeien hoe de kamers eruit zien, hoe groot ze zijn etc. Maar voor een eerste selectie gaan mensen vaak wel filteren op het aantal slaapkamers, en als ze dan uitgaan van minimaal 3, dan val jij buiten de zoekresultaten.

Echter, ik zou me er niet al te druk om maken, zeker niet als je in een regio zit waar er krapte is op de markt, en je geen absurd hoge prijs rekent. Dan raak je het vast alsnog vrij vlot kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vraag het een makelaar / taxateur ?

Bij verkoop kan worden genoemd dat het vroeger twee slaapkamers waren, en dat daar later vast weer twee slaapkamers van te maken zijn.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 18:49
Geen idee hoe dat bij anderen zit, maar bij mijn zoektocht naar een huis had ik het filter staan op minimaal 3 slaapkamers. Bij mij zou je woning dan niet in de zoekresultaten zitten denk ik en zo zullen er ook anderen zijn die hetzelfde hebben. Minder potentiele kopers zou invloed kunnen hebben op de verkoopprijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-05-2019 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:14
het heeft geen invloed op de verkoopprijs. Wel op het aantal potentiele kopers. Ik heb drie kinderen, dus vier slaapkamers nodig. Ik zou in eerste instantie minder geïnteresseerd zijn in jouw huis, vergeleken met de oude situatie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor de daadwerkelijke verkoop zal het meer boeien hoe de kamers eruit zien, hoe groot ze zijn etc. Maar voor een eerste selectie gaan mensen vaak wel filteren op het aantal slaapkamers, en als ze dan uitgaan van minimaal 3, dan val jij buiten de zoekresultaten.

Echter, ik zou me er niet al te druk om maken, zeker niet als je in een regio zit waar er krapte is op de markt, en je geen absurd hoge prijs rekent. Dan raak je het vast alsnog vrij vlot kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 12:49
Wij hebben recent een huis gekocht waar de verkopers bij de bouw gekozen hebben voor 2 slaapkamers in plaats van 3, daar zijn wij erg blij mee. Is dus geheel afhankelijk van de koper.... En alles kan verbouwd worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Erwin schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:41:
Wij hebben recent een huis gekocht waar de verkopers bij de bouw gekozen hebben voor 2 slaapkamers in plaats van 3, daar zijn wij erg blij mee. Is dus geheel afhankelijk van de koper.... En alles kan verbouwd worden!
Maar verbouwen kost geld. En als die verbouwing nodig is, loop je daarmee potentiële kopers mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zocht echt op 3 slaapkamers, minder kopers zal ook invloed op de prijs hebben lijkt mij. Maar twee slaapkamers en een zolderverdieping (hebben we nu niet) had ik ook goed gevonden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dat aantal kamers klopt zo vaak niet, zijn er echt mensen die daar op filteren :O?

Ik zou willen filteren op plafondhoogte, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:17
hyptonize schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:47:
[...]

Maar verbouwen kost geld. En als die verbouwing nodig is, loop je daarmee potentiële kopers mis.
Toevallig ben ik zelf ook op zoek naar een woning, waarbij ik drie slaapkamers wil op de eerste verdieping (ouder + 2 kinder kamers).

Een huis met twee slaapkamers sla ik altijd meteen over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 22:09
Zoals hierboven al gezegd werd, je sluit potentiële kopers uit. Maar mensen die bereid zijn er wat in te werken gaan typisch wel minder harde criteria opnemen in hun zoekresultaten, maar verwachten dan wel dat ze een koopje kunnen doen als ze er zelf nog voor moeten werken.

Of je prijs nu al anders is dan voorheen is moeilijk te bepalen want het hangt vast aan zoveel verschillende factoren. Mijn huis(je) heeft 2 (grote) slaapkamers en ik kan met gemak mijn zolder verbouwen om er nog 2 extra te maken, maar dit zou een zeer slechte investering zijn. Ik heb geen garage en enkel een groot terras. Een huis met 4 slaapkamers gaat automatisch grotere gezinnen aanspreken, maar die willen dan liever een echte tuin en garage om eenvoudig een baby buggy in/uitladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:03
kabeltjekabel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:09:
Dat aantal kamers klopt zo vaak niet, zijn er echt mensen die daar op filteren :O?

Ik zou willen filteren op plafondhoogte, maar helaas..
Als je op aantal kamers filtert dan klopt het inderdaad vaak niet. Dan wordt een kast ook meegenomen als ruimte :?

Maar als je op slaapkamers filtert klopt het meestal wel. Dan krijg je meestal wel echt het aantal slaapkamers te zien. Ik denk dat maar een klein deel echt op slaapkamers filtert overigens.

Wat mij wel opvalt is dat huizen met boven maar 2 slaapkamers in onze omgeving vaak langer te koop staan. Het betreft dat vrijstaand met toch redelijk wat grond. Meestal toch iets meer voor gezinnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wat je ook zou kunnen doen in die wereld is een render laten maken in Floorplanner met een “idee” als je de slaapkamers anders zou indelen. Dit opnemen in de verkooptekst als optie en de kosten voor de verbouwing zeer laag schatten / overdrijven. Daarna in de filters gewoon het “uiteindelijke” getal slaapkamers opnemen.

Boeverij? Ja, maar zie het genoeg gebeuren ;). Je spooft hoogstens de zoekmachine van Funda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Wij laten dit in ons nieuwbouw huis ook doen, op de 1e verdieping worden er van 3 kamers 2 gemaakt.
Bij ons is de zolder echter ook nog een volledige slaapkamer, dus houden er wel 3 over.

Wij hebben geen kinderen, en dus liever minder, maar grotere kamers.
Bij onze zoektocht naar een woning is kamer oppervlakte altijd belangrijker geweest dan aantal.
Bij verkoop zul je een iets andere doelgroep hebben, wellicht een kleinere, maar ik zou me er niet al te druk om maken.
En indien je het echt bellemerd dan is het met een paar ytong blokken en een deur zo weer in de oorspronkelijke staat.

Ik zou nooit mijn eigen woonwensen aanpassen vanwege de voorkeur van potentiele kopers bij een eventuele verkoop tig jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wij hebben ons huis vorig jaar verbouwd en hebben 1 slaapkamer opgeofferd om daar badkamer van te maken. Netto is de taxatiewaarde *omhoog* gegaan, omdat we van een 2x1 meter grote doucheruimte zijn gegaan naar een volwaardige badkamer van wat is het, 2,5x3,5 meter oid. (Waarin plek voor dubbele wastafel, ruime douche, toilet én bad.)

Van de oude douche hebben we een wasruimte gemaakt. Ook dát heeft een waardevermeerdering opgeleverd omdat er nu een dedicated plek is voor wasmachine en droger en deze niet meer in de keuken of in een slaapkamer hoeven te staan.

Scheelt wel, het huis had 5 slaapkamers, dat zijn er nu 4 en de kleinste is zo'n beetje 2,5x3 meter groot.

Dus de waarde kan juist gestegen zijn omdat je van 2 kleine hokjes naar 1 ruime slaapkamer bent gegaan waardoor het huis bruikbaarder is. :)

Aan de andere kant, zoals @TERW_DAN zegt, het kan wel betekenen dat je een aantal mensen uberhaupt niet op bezoek krijgt. Wij hebben ook gefilterd op minimaal 4 slaapkamers, zodat er ruimte is voor een kantoor, slaapkamer, walk-in-closet (1 kamer is nu voor een groot gedeelte kledingkast, maar de kattenbak staat er ook inclusief krabpaal, zodat ze een plek hebben waar we de katten kunnen opsluiten als het even minder handig is als ze rond lopen).

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Het kan een voordeel zijn als je een koper treft die exact hetzelfde idee heeft als jullie en zo'n grote slaapkamer kan waarderen.

Het kan een nadeel zijn als de koper een gezin heeft en juist extra kamers nodig is.

Wat het belangrijkste is, is dat de woning netjes is en het vergroten van de slaapkamers ook netjes is gebeurd. Een beetje handig persoon zet er, waarschijnlijk, zo weer een muurtje plus deur in. Dat zijn de kosten ook niet op de totale aanschafkosten.

Ik zou het een en ander wel goed laten omschrijven in de advertentietekst en misschien een tekening/plattegrond bij doen van de afmeting incl meerdere kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
N1ckk schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:14:
Wat je ook zou kunnen doen in die wereld is een render laten maken in Floorplanner met een “idee” als je de slaapkamers anders zou indelen. Dit opnemen in de verkooptekst als optie en de kosten voor de verbouwing zeer laag schatten / overdrijven. Daarna in de filters gewoon het “uiteindelijke” getal slaapkamers opnemen.

Boeverij? Ja, maar zie het genoeg gebeuren ;). Je spooft hoogstens de zoekmachine van Funda.
Dat zijn dezelfde naaistreken als een huis uit 1905 met een bouwjaar 2015 op Funda zetten omdat het toen "geheel verbouwd is"
Highfive95 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Als je op aantal kamers filtert dan klopt het inderdaad vaak niet. Dan wordt een kast ook meegenomen als ruimte :?

Maar als je op slaapkamers filtert klopt het meestal wel. Dan krijg je meestal wel echt het aantal slaapkamers te zien. Ik denk dat maar een klein deel echt op slaapkamers filtert overigens.

Wat mij wel opvalt is dat huizen met boven maar 2 slaapkamers in onze omgeving vaak langer te koop staan. Het betreft dat vrijstaand met toch redelijk wat grond. Meestal toch iets meer voor gezinnen denk ik.
Ook dan niet altijd. Ik gebruik dat hele filter niet. Op de kosten van een huis, keuken die toch niet goed is, koelkast die na een half jaar kapot gaat en antieke CV ketel is het plaatsen van een wandje toch niet zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een ruimte met een raam en deur is al snel een slaapkamer volgens taxatie.
Ik heb er 7 maar 2 zijn niet af.

[ Voor 10% gewijzigd door JJ Le Funk op 16-05-2019 20:44 ]

~

Pagina: 1