Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:17:
Ik heb gezocht op Google wat niet effectief is.
Bij welke uitvoerend functies binnen software development is er geen sprake van extern klantcontact?
Welke startfuncties zijn ideaal om hierna een programmeer functie te bemachtigen?
Wel of geen klantcontact hangt erg van het bedrijf zelf af. Als jij als software engineer gedetacheerd word zal je bijna altijd (junior/medior/senior/lead) enige vorm van klantcontact hebben.
Als het bedrijf alleen intern een applicatie ontwikkeld heb je kans dat je in de lagere functies weinig tot geen klantcontact hebt. Vaak heb je als senior/lead hoe dan ook klantcontact. Maar nogmaals, dit hangt erg van het bedrijf af.
Beste manier om een baan als softwareontwikkelaar te krijgen is om te beginnen als trainnee/junior?
Overigens weet ik niet waarom je deze vraag stelt maar ik zou het afraden om zo min mogelijk met klanten (of collega’s) te communiceren. Een van de belangrijkste dingen als software engineer (net als veel banen) is de communicatie intern (binnen het team) als extern (al dan niet met klanten). Zonder communicatie beperk je je doorgroeimogelijkheden waardoor je, ondanks je technische skills, niet snel zult groeien.
Deze zijn inderdaad je beste kans om klantcontact te beperken. Neemt niet weg dat je vaak nog wel met “externe” moet communiceren: leveranciers, inhuur of mensen op andere locaties.
[
Voor 13% gewijzigd door
xh3adshotx op 16-05-2019 07:30
]