Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op Google wat niet effectief is.

Bij welke uitvoerend functies binnen software development is er geen sprake van extern klantcontact?

Welke startfuncties zijn ideaal om hierna een programmeer functie te bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:17:

Bij welke uitvoerend functies binnen software development is er geen sprake van extern klantcontact?

Welke startfuncties zijn ideaal om hierna een programmeer functie te bemachtigen?
De overheid, grotere fabrikanten van o.a. auto's en robots (i.e. apparatuur niet zijnde maatwerk), game studio's.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:17:

Wel of geen klantcontact hangt erg van het bedrijf zelf af. Als jij als software engineer gedetacheerd word zal je bijna altijd (junior/medior/senior/lead) enige vorm van klantcontact hebben.

Als het bedrijf alleen intern een applicatie ontwikkeld heb je kans dat je in de lagere functies weinig tot geen klantcontact hebt. Vaak heb je als senior/lead hoe dan ook klantcontact. Maar nogmaals, dit hangt erg van het bedrijf af.

Beste manier om een baan als softwareontwikkelaar te krijgen is om te beginnen als trainnee/junior? ;)

Overigens weet ik niet waarom je deze vraag stelt maar ik zou het afraden om zo min mogelijk met klanten (of collega’s) te communiceren. Een van de belangrijkste dingen als software engineer (net als veel banen) is de communicatie intern (binnen het team) als extern (al dan niet met klanten). Zonder communicatie beperk je je doorgroeimogelijkheden waardoor je, ondanks je technische skills, niet snel zult groeien.
nst6ldr schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:22:
[...]

De overheid, grotere fabrikanten van o.a. auto's en robots (i.e. apparatuur niet zijnde maatwerk), game studio's.
Deze zijn inderdaad je beste kans om klantcontact te beperken. Neemt niet weg dat je vaak nog wel met “externe” moet communiceren: leveranciers, inhuur of mensen op andere locaties.

[ Voor 13% gewijzigd door xh3adshotx op 16-05-2019 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Uiteindelijk heb je *altijd* te maken met klantcontact. In gevallen is die klant extern, in andere gevallen intern. Je zult geen functie tegen komen waarbij je niet op de eoa manier met klanten te maken hebt, direct of indirect.

De grote vraag is dus: Waarom wil je dit en kun je niet beter leren daar goed mee om te gaan, dan je verstoppen voor contact met klanten, leveranciers, etc.?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

unezra schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:34:
De grote vraag is dus: Waarom wil je dit en kun je niet beter leren daar goed mee om te gaan, dan je verstoppen voor contact met klanten, leveranciers, etc.?
Nee hoor, zijn vraag is:

"Bij welke uitvoerend functies binnen software development is er geen sprake van extern klantcontact?"

Tevens doe je de aanname dat hij hier niet mee om kan gaan, maar misschien is hij wel jarenlang accountmanager geweest en heeft daar geen zin meer in. Misschien is hij wel ZZPer geweest, etc. Legio motieven voor hem om deze vraag te stellen.
unezra schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:34:
Uiteindelijk heb je *altijd* te maken met klantcontact. In gevallen is die klant extern, in andere gevallen intern. Je zult geen functie tegen komen waarbij je niet op de eoa manier met klanten te maken hebt, direct of indirect.
Hij vraagt specifiek om extern klantcontact. Dit is heel goed mogelijk (waarvan akte).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@nst6ldr Daar heb ik inderdaad overheen gelezen, maar volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Klanten zijn klanten, of ze nu intern of extern zijn.

De neiging is te denken dat de dynamiek met interne klanten per definitie anders is dan met externe klanten maar ik vraag me af of dat niet vooral gevoel is.

Kortom, ik ben benieuwd naar de reden waarom hier expliciet naar gezocht word.

Daarbij, TS heeft het ook over "startersfuncties" en "doorgroeien naar software development", ik gok zomaar dat TS dan geen jarenlange ervaring heeft. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De hele TS komt op mij over als een huiswerkvraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Oogje op 16-05-2019 07:51 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:51
Inhouse software ontwikkelaar worden. Die heeft geen klantcontact. Daarvoor hebben ze account managers en servicedesk medewerkers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers. We verwachten hier iets meer eigen inzet. Tevens zijn huiswerkvragen niet toegestaan. Daarom gaat dit topic dicht. Als je van mening bent dat dat onterecht is, kun je me een berichtje (DM) sturen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.