Beste iedereen 
Helaas is eergisteren mijn 6 jaar oude semi-thuisserver overleden (cpu-cooler is vermoedelijk enkele weken/maanden terug kapot gegaan zonder dat ik dit doorhad. Resultaat is een AMD stoofpotje).
Om deze reden ben ik nu opzoek naar een nieuwe build. Hieronder heb ik de template ingevuld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
NAS / Share, back-up omgeving (aanvullend op onze cloud), GitLab omgeving, Virtualisatie(vm's) en docker applicaties draaien. (op de overleden server maakte ik gebruik van UNRAID. Dit is ook de bedoeling met de nieuwe server).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€600 - (max)€700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2x WD red 2TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben fan van corsair maar om 1 of andere reden heb ik in de afgelopen 4 jaar 3 keer een DOA bij corsair RAM ondervonden(zal waarschijnlijk stom toeval zijn
)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de behuizing graag compact houden gezien ik niet de juiste ruimte heb voor een mid- / big-tower.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Uw mening over mijn wensenlijst die hierboven staat
Zijn er zaken die ik over het hoofd zie (De laatste keer dat ik een homeserver heb gebouwd is dus 6 jaar geleden, wellicht dat ik bepaalde nieuwe must-haves over het hoofd zie). Is de gekozen hardware volgens jullie juist voor mijn doeleinden of kan ik binnen mijn budget beter wat aanpassingen maken? (Bijv. kiezen voor een AMD build i.p.v. Intel).
Alvast bedankt voor jullie tijd en tips!
Helaas is eergisteren mijn 6 jaar oude semi-thuisserver overleden (cpu-cooler is vermoedelijk enkele weken/maanden terug kapot gegaan zonder dat ik dit doorhad. Resultaat is een AMD stoofpotje).
Om deze reden ben ik nu opzoek naar een nieuwe build. Hieronder heb ik de template ingevuld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
NAS / Share, back-up omgeving (aanvullend op onze cloud), GitLab omgeving, Virtualisatie(vm's) en docker applicaties draaien. (op de overleden server maakte ik gebruik van UNRAID. Dit is ook de bedoeling met de nieuwe server).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€600 - (max)€700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2x WD red 2TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Xeon E3-1220 v6 Boxed | € 215,90 | € 215,90 |
| 1 | Moederborden | Asus P10S-I | € 172,50 | € 172,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Zwart | € 76,05 | € 76,05 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L12S | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT16G4WFD8266 | € 120,13 | € 120,13 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,90 | € 51,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 684,98 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben fan van corsair maar om 1 of andere reden heb ik in de afgelopen 4 jaar 3 keer een DOA bij corsair RAM ondervonden(zal waarschijnlijk stom toeval zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de behuizing graag compact houden gezien ik niet de juiste ruimte heb voor een mid- / big-tower.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Uw mening over mijn wensenlijst die hierboven staat
Zijn er zaken die ik over het hoofd zie (De laatste keer dat ik een homeserver heb gebouwd is dus 6 jaar geleden, wellicht dat ik bepaalde nieuwe must-haves over het hoofd zie). Is de gekozen hardware volgens jullie juist voor mijn doeleinden of kan ik binnen mijn budget beter wat aanpassingen maken? (Bijv. kiezen voor een AMD build i.p.v. Intel).
Alvast bedankt voor jullie tijd en tips!