Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Moederlief wil op 1080p 144hz ultra settings facebooken. Ook heeft ze recentelijk het bestaan van browser tabs ontdekt. Al met al het standaard huis-, tuin- en keukenpc verhaal. Met haar vorige PC (E6500) heeft ze het naar mijn schatting 10 a 15 jaar gered, en dat is met dit systeem wederom de bedoeling. Ze wil graag goed spul, dus geen gerommel met tweedehands, en er mag best wat uitgegeven worden. Ze heeft haar zinnen gezet op de In Win Chopin (en daar kan ik niets tegenin brengen), dus die case is een must. Ze heeft geen flauw idee van partities en een hoop familiefoto's om op te slaan, dus het liefst één grote SSD waar alles op kan en vanaf geboot kan worden (evt. kan dat opgelost worden door de gebruikersmappen in te stellen, I know. Maar ze heeft het geld, en ik heb geen zin in gezeur
, dus bij voorkeur één grote SSD). Ook luistert ze graag naar muziek en vind ik persoonlijk haar geluidssetje echt te min (budgetset uit 2000 die echt uit elkaar valt, veel gekraak), vandaar dat ik een nieuwe set heb uitgekozen. Dit hoeven dus geen super dure speakers te zijn.
Kortom:
- MoederPC
- 10 a 15 jaar mee voor simpel gebruik
- In Win Chopin
- Één grote SSD (dacht zelf aan 1 TB)
- Nieuwe speakers
Wat mag het systeem gaan kosten?
De regio rond 500,- lijkt mij redelijk gezien bovenstaand verhaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord wordt meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD APU, misschien wil er wel eens een zoon een simpel spelletje spelen
. Maar als er overtuigende argumenten voor de verkeerde kant worden gegeven, who knows.
Wat verwacht je van ons?
Sanity check. Is mijn keuze voor dit Corsair geheugen met hoge frequentie wat dan weer net niet op de QVL lijst staat van dit mobo debiel? Zijn er veel betere opties voor dit budget en deze prijs? Is mijn keuze voor de 2200G overkill? Zijn er dingen die ik heb gemist? Ben ik een totale noob en moet de hele build herzien worden?
Alvast heel erg bedankt!
Adriaan
Moederlief wil op 1080p 144hz ultra settings facebooken. Ook heeft ze recentelijk het bestaan van browser tabs ontdekt. Al met al het standaard huis-, tuin- en keukenpc verhaal. Met haar vorige PC (E6500) heeft ze het naar mijn schatting 10 a 15 jaar gered, en dat is met dit systeem wederom de bedoeling. Ze wil graag goed spul, dus geen gerommel met tweedehands, en er mag best wat uitgegeven worden. Ze heeft haar zinnen gezet op de In Win Chopin (en daar kan ik niets tegenin brengen), dus die case is een must. Ze heeft geen flauw idee van partities en een hoop familiefoto's om op te slaan, dus het liefst één grote SSD waar alles op kan en vanaf geboot kan worden (evt. kan dat opgelost worden door de gebruikersmappen in te stellen, I know. Maar ze heeft het geld, en ik heb geen zin in gezeur
Kortom:
- MoederPC
- 10 a 15 jaar mee voor simpel gebruik
- In Win Chopin
- Één grote SSD (dacht zelf aan 1 TB)
- Nieuwe speakers
Wat mag het systeem gaan kosten?
De regio rond 500,- lijkt mij redelijk gezien bovenstaand verhaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord wordt meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Behuizingen | In Win Chopin Zilver | € 90,- | € 90,- |
| 1 | PC speakersets | Logitech Z333 | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 123,- | € 123,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 517,90 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD APU, misschien wil er wel eens een zoon een simpel spelletje spelen
Wat verwacht je van ons?
Sanity check. Is mijn keuze voor dit Corsair geheugen met hoge frequentie wat dan weer net niet op de QVL lijst staat van dit mobo debiel? Zijn er veel betere opties voor dit budget en deze prijs? Is mijn keuze voor de 2200G overkill? Zijn er dingen die ik heb gemist? Ben ik een totale noob en moet de hele build herzien worden?
Alvast heel erg bedankt!
Adriaan