IBM DTLA 307030 en RAID

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Goedenavond,

Heb vandaag een Promise raid controllertje gekocht,en daaraan wil ik dus mijn twee IBM HD aan hangen.

Maar nu kom ik tot de ontdekking dat mijn laatst gekochte IBM schijf niet precies even groot is als die ik al had.Er zit een verschil van 700MB in.Mijn eerste IBM 29314
en de laatst gekochte 28613 Is dit erg ?

Is dit een nadeel als ik ze 2x-0 zet ?

Ik heb gebeld met Digitcom en ik mag hem terug sturen dan krijg ik een andere toegestuurd.

Nou heb ik nog een vraagje met betrekking tot het raid kaartje er zitten twee channels op,nou heb ik op elke een ibm aangesloten en allebei heb ik ze master staan.Nou ben ik niet zeker van mijn zaak dus mijn vraag heb ik dit goed gedaan?

Dan zit ik met nog een probleem.Mijn oude Quantum schijf 6.4 gig waar al mijn zooi op staat gebackupped. Mijn voeding heeft geen stekker meer over en nu moet ik steeds mijn brander onkoppelen en sluit die schijf aan, zo kan ik weer bij mijn backups.

Ja daar moet even wat op verzinnen iemand misschien nog iedeeen ?

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:40

Adze

CCNP !

Hoi

helaas IDE Raid 0 werkt alleen met twee exact gelijke HDD's. Scsi heeft het voordeel dat het hier niet hoeft !!!

Helaas....

Verwijderd

Ik had een 10,2Gb van Maxtor en een 15,3Gb van Segate in Raid 0 staan !
Werkt perfect !
'T kan dus wel !

• Macaco
Dat is dan heel vervelend dan hoop ik toch maar dat Digitcom exact de zelfde levert
Er schijnt nog al wat verschil te zitten in die IBM DTLA 703070 schijven.Hij zij dat ie er nog een had liggen die 30.7 GIG was .En dat staat ook op mijn allereerste IBM.

Zo een grote DAMN .Morgen dan maar een verzend doosje kopen en maar duimen dan.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 20:00 schreef Adze15021979 het volgende:
Hoi

helaas IDE Raid 0 werkt alleen met twee exact gelijke HDD's. Scsi heeft het voordeel dat het hier niet hoeft !!!

Helaas....
Het kan dus wel, duh. Alleen wordt de kans op foutjes ietsje groter (niet zorgwekkend), en zal de array trager worden. De array neemt ook de grootte aan van 2x de kleinste HDD...

Maar het werrukt het beste met twee dezelfde HDD's i.i.g.

• Macaco
Weet je wat!! ik sloop straks mijn schijven eruit pak morgen de auto en reis af naar de kruisstraat in Einhoven .Zal wel even moeten zoeken,in dat gat :)Kom vanaf Rotterdam.

Ik wil gewoon twee indentieke schijven geen gerotzooi.Misschien koop ik gelijk een reepje geheugen erbij als ze dat daar hebben.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op donderdag 26 juli 2001 22:09 schreef NEWBIE het volgende:
Weet je wat!! ik sloop straks mijn schijven eruit pak morgen de auto en reis af naar de kruisstraat in Einhoven .Zal wel even moeten zoeken,in dat gat :)Kom vanaf Rotterdam.

Ik wil gewoon twee indentieke schijven geen gerotzooi.Misschien koop ik gelijk een reepje geheugen erbij als ze dat daar hebben.
ok dan >:)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:25
Die 700Mb boeit echt niet hoor..
Wat belangrijker is is of ze allebei 7200 rpm zijn.
En als je daar toch ben neem gelijk voedingssplitter mee.. is dat probleem ook opgelost.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06

BrZ

Op vrijdag 27 juli 2001 01:15 schreef Dromer het volgende:
Die 700Mb boeit echt niet hoor..
Wat belangrijker is is of ze allebei 7200 rpm zijn.
En als je daar toch ben neem gelijk voedingssplitter mee.. is dat probleem ook opgelost.
Mja, maar tis ook boeiend of ze evenveel platters hebben enzo...

maar ik vind het vaag...
de DTLA 307030 hoort een vaste grootte te hebben, daar mag in principe geen verschil tussen die 2 HD's zitten!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 26 juli 2001 19:55 schreef NEWBIE het volgende:
Goedenavond,

Heb vandaag een Promise raid controllertje gekocht,en daaraan wil ik dus mijn twee IBM HD aan hangen.

Maar nu kom ik tot de ontdekking dat mijn laatst gekochte IBM schijf niet precies even groot is als die ik al had.Er zit een verschil van 700MB in.Mijn eerste IBM 29314
en de laatst gekochte 28613 Is dit erg ?

Is dit een nadeel als ik ze 2x-0 zet ?

Ik heb gebeld met Digitcom en ik mag hem terug sturen dan krijg ik een andere toegestuurd.

Nou heb ik nog een vraagje met betrekking tot het raid kaartje er zitten twee channels op,nou heb ik op elke een ibm aangesloten en allebei heb ik ze master staan.Nou ben ik niet zeker van mijn zaak dus mijn vraag heb ik dit goed gedaan?

Dan zit ik met nog een probleem.Mijn oude Quantum schijf 6.4 gig waar al mijn zooi op staat gebackupped. Mijn voeding heeft geen stekker meer over en nu moet ik steeds mijn brander onkoppelen en sluit die schijf aan, zo kan ik weer bij mijn backups.

Ja daar moet even wat op verzinnen iemand misschien nog iedeeen ?
je kan een voedingsspiltertje halen bij je pc boer

• Macaco
Goedenavond,

Ben weer terug van weggeweest en ja ik heb nu twee identieke IBM schijven.

En heb de boel geinstalleerd en het werkt aardig naar behoren als ik het zo zie.

En heb gelijk wat geheugen erbij geplaatst 128MB En ook heb ik een voedingsplitter mee genomen kan ik mijn Quantum HD er ook bij blijven gebruiken .Maar dat ging niet geheel vlekkeloos.

Heb nu twee IBM's aan de raid controller hangen dan heb ik nog een cdrom en een rewriter.De rewriter staat secundair master en mijn quantum HD hangt secundair slave,en de cdrom staat primairy master.

Toch in de beginne werkte het niet zo ,maar nu ziet het er naar uit dat het wel werkt.

Als dit beter kan dan hoor ik dat graag.
ik heb eigenlijk nu bewust mijn cdrom en rewriter gescheiden dus niet samen aan een ide poort.Dit ging omdat ik door het raid gebeuren wat meer lucht heb gekregen .

Ohja zijn er ook wat andere bench proggies dan sisoft sandra om mijn disken eens te checken?

Thanks All
:)

• Macaco
Toch zit het niet goed.Heb mijn pc een reboot gegeven dan kan ik opeens niet meer mijn quatum HD benaderen en mijn rewriter wordt weergegeven als verwisselbare schijf.

Zo zit ik toch al de hele middag te etteren.
Ik krijg het niet goed.

Verwijderd

Toch een leuke hobby niet?>:)

• Macaco
Op vrijdag 27 juli 2001 19:10 schreef kweethetnie het volgende:
Toch een leuke hobby niet?>:)
Zeker weten,
Het lijkt erop of ik het opgelost hebt om bij apperaatbeheer even de dingen waarbij een melding stond te verwijderen en opnieuwop te starten.Nu heb ik driemaal achter elkaar opnieuw opgestart en een keer de pc helemaal af en het bijft goed tot nu dan zelfde geldt gaat ie straks weer raar doen. :)

Nee het blijft boeien al die computer shit.
Pagina: 1