Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Winkel kan defect niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• Zipperman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16-10 11:28
Ik heb 1,5 jaar geleden een Sharkoon toetsenbord gekocht en deze werkte prima tot begin dit jaar, toetsen werden soms dubbel aangeslagen. Na contact met de winkel meteen in de originele doos opgestuurd, en binnen 2 dagen kwam hij aan en kreeg ik te horen dat hij inderdaad niet werkte zoals het hoorde, helaas was het toetsenbord niet meer te koop en dus werd mij een 10keyless toetsenbord van dezelfde prijs aangeboden met dezelfde switches.

Ik ging akkoord hiermee omdat ik vooral de blauwe switches heel erg fijn vind typen, uiteindelijk toetsenbord volgende dag in huis en alles werkte prima.
Tot een week geleden, het nieuwe toetsenbord nog geen 3 maanden oud heeft dezelfde symptomen en ik kan er niet meer mee overweg.

Contact met de webwinkel, precies hetzelfde als de vorige keer, maar deze keer had ik de originele doos er helaas niet bij (werd vermeld dat de originele doos het liefst er wel bij moet, maar niet vereist). Ook het formulier uitgeprint, erop uitgelegd dat het mijn 2e toetsenbord was, en ik liever een ander toetsenbord wou hebben om het probleem algeheel te voorkomen.

Op zaterdag verzonden, op dinsdag kreeg ik de melding dat hij binnen was:
Binnen garantie periode : Ja
Ingeleverde accessoires : Boekje
Product verpakking : geen
Verzend verpakking : Voldoende
Product Staat : Goed
Contactgegevens :
Bij gebleken defect : Crediteren

Ik had het toetsenbord stevig verzonden in een wel wat grote doos super goed gevuld om te voorkomen dat er iets fout ging, ook had ik het boekje er helemaal niet bij gedaan aangezien ik die had weg gedaan samen met de originele doos. Niets groots, maar wel opvallend vond ik.

Nu kreeg ik vandaag op woensdag de volgende mail:
Uit onze testen is gebleken dat het product naar behoren functioneert.

Opmerking m.b.t de test:

* Wij hebben de ingeleverde toetsenbord uitvoerig op de opgegeven klacht getest en geen afwijkingen geconstateerd.

Wanneer u het product aan ons geretourneerd heeft via de post, zullen wij deze kosteloos aan u retour zenden. Indien u het product in onze showroom heeft ingeleverd, kunt u het product komen afhalen in onze showroom.

Bij eventuele vragen kunt u contact met ons opnemen via het e-mail adres
*knip* De naam van de webwinkel is hier irrelevant en dus niet nodig om te posten.
De eerste keer kreeg ik een nette mail van een persoonlijk iemand, en nu stond er alleen de naam van de winkel hen klantenservice, en ik kreeg ook de eerste keer meteen te horen wat ik kon doen, nu alleen een mail waarin word gezegd dat het toetsenbord het gewoon doet, hij retour word gestuurd, en als ik vragen heb word verwezen naar hen klantenservice.

Ik was verbaasd, en heb bijna meteen een mail terug gestuurd waarin ik verwijs naar het toetsenbord, en eventueel dezelfde test te doen als die is doorgaan, omdat het precies hetzelfde probleem is.

Ik snap alleen niet heel erg goed wat ik nu kan doen? Mijn toetsenbord werkt niet, maar de winkel claimt dat er helemaal niets mis is met het toetsenbord? Ik heb ook nog geen mail terug gehad, en bellen kon helaas maar tot 1800 (ik dacht 2200), maar ik heb geen idee hoe ik dit nu verder aan moet pakken.

Ik ben best bereid extra te betalen om een toetsenbord van een ander merk te halen, maar als de winkel het probleem niet erkent heb ik geen poot om op te staan?

Mijn plan was om morgen te bellen gezien ik mail krijg op mijn reactie mail waarin werd gezegd dat er een grote drukte is waardoor mails niet zo snel als normaal worden beantwoord, maar ik heb geen idee wat ik zou moeten zeggen, in mijn ervaring word altijd alleen verwezen naar de winkel policy en dergelijke, wat kan ik het beste doen in deze situatie? Ik wil eigenlijk gewoon zo snel mogelijk weer een lekkere typeplank!

Yorinn wijzigde deze reactie 16-05-2019 07:28 (2%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Filmpje maken van het probleem. Opsturen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:47

Ebayzo

Gekke eend

Tot een week geleden, het nieuwe toetsenbord nog geen 3 maanden oud heeft dezelfde symptomen en ik kan er niet meer mee overweg.
Een nieuw, ander merk/type, toetsenbord en weer dezelfde klachten. Lijkt mij dan persoonlijk ook niet aan het toetsenbord liggen maar aan iets anders buiten de macht van leverancier. Wederom klacht van dubbel aanslaan? Software en overige hardware gecheckt? Toetsenbord op andere pc geprobeerd?

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
*knip* Laat het modereren maar aan de mods over. Hier kan je beter een TR voor aanmaken, dan zien we het ook sneller.

Yorinn wijzigde deze reactie 16-05-2019 07:29 (77%)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:12
Het is op zich toch best mogelijk dat het vervoeren, met bijbehorende dozensmijterij, een loszittend contact of zo 'repareert' en dat het defect zich bij de winkel inderdaad niet voordoet?

Toetsenbord retour laten komen, zelf uittesten en als 'ie nog steeds defect blijkt: tip van @Ivysaur opvolgen. Doet 'ie het dan wel, dan zou ik er ook niet blij mee zijn maar kan je weinig anders dan blijven gebruiken tot hij (weer) defect raakt.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Probeer het ook nog eens op een andere laptop/pc. Soms wil software ook wel eens de boosdoener zijn.

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15:17
Misschien een beetje een gekke vraag maar rook je?

Ik heb in het verleden hetzelfde probleem gehad met dubbele aanslagen op een Corsair K95 in een studentenhuis waar binnen gerookt werd, bleek door de teeraanslag te komen . begon met soms een dubbele aanslag maar werd steeds erger.
Destijds wel een nieuw toetsenbord gekregen van Corsair.

• XooL
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-10 18:08
Uit ervaring: gebruik je een USB hub? Probeer het eens zonder?

• charlie7
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-10 22:31
Staat je macro toets niet aan? Kijk eens bij je F1 - F12 toetsen, staat daar iets bij als x2 x3 x4?
Ik had dit ook op mijn CoolerMaster toetsenbord, perongeluk op x2 gekomen waardoor hij dubbel registreerde, CS was unplayable... Ik dacht toetsenbord kapot, totdat ik dat zag.

Met een zelfde issue ooit mijn Steelseries toetsenbord vervangen bij de MyCom destijds, als ik er nu over terug denk zal dat waarschijnlijk hetzelfde probleem geweest zijn.

i7 6700K / MSI Z170A SLI PUS / 16GB 2800MHz / MSI GTX 1070 Armor OC / Samsung 850 EVO 250GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:35
Weet je absoluut zeker dat jouw computer niet het probleem is? Probeer het toetsenbord eens op een andere computer/laptop of een andere USB poort.

Het lijk mij namelijk erg sterk dat 2 verschillende toetsenborden (en ook 2 verschillende modellen) beiden exact hetzelfde probleem hebben.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Hatsjoe schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:04:
Weet je absoluut zeker dat jouw computer niet het probleem is? Probeer het toetsenbord eens op een andere computer/laptop of een andere USB poort.

Het lijk mij namelijk erg sterk dat 2 verschillende toetsenborden (en ook 2 verschillende modellen) beiden exact hetzelfde probleem hebben.
Maar ook wel vreemd dat er zoveel tijd tussen de defecten zit. Je zou eerder zeggen dat het direct merkbaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16-10 11:28
Heb vanochtend een mail terug gekregen dat ze er nog een keer naar gaan kijken, ik wacht dat nog eerst even af.
edit: Ook nog even gebeld om te vragen wat er nou aan de hand is, maar er kon me alleen verteld worden dat het toetsenbord uitvoerig is getest, en dat als ik zou willen ze het nog een keer zouden gaan testen.

Ik heb dit geaccepteerd, ik heb al geen vertrouwen meer hierin eigenlijk, ik wacht wel tot hij terug komt en ik dan maar op video vast stel wat er precies fout is en het dan maar nog een keer probeer, want aan de telefoon werd ook al snel verteld dat hij gewoon word terug gestuurd als hij niet defect is.
Ivysaur schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 00:14:
Filmpje maken van het probleem. Opsturen
Als ze echt denken dat het toetsenbord defect is, dan ontvang ik hem wel terug en ga ik het maar via deze manier oplossen idd.
Ebayzo schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 06:28:
[...]
Een nieuw, ander merk/type, toetsenbord en weer dezelfde klachten. Lijkt mij dan persoonlijk ook niet aan het toetsenbord liggen maar aan iets anders buiten de macht van leverancier. Wederom klacht van dubbel aanslaan? Software en overige hardware gecheckt? Toetsenbord op andere pc geprobeerd?
Het was het zelfde merk en type, alleen was deze dus tenkeyless, vandaar dat ik wil bij betalen voor een degelijk merk.

Ik waardeer de hulp, maar ik ben 100% zeker dat het ligt aan het toetsenbord, Debian en Windows hebben het probleem, en ook op mijn PS4 is het probleem aanwezig. USB hubs worden niet gebruikt, en er word ook zeker niet gerookt in de omgeving van mijn bureau.

Het probleem was bij de Skiller Mech SGK1, en ik heb als vervanging de SGK2 gekregen, het gaat dus ook niet om een compleet ander toetsenbord, ik heb dit niet goed verwoord in de OP, wil het merk niet zwart maken namelijk gezien er een kans is dat ik gewoon een pechvogel ben.
loki504 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:36:
[...]

Maar ook wel vreemd dat er zoveel tijd tussen de defecten zit. Je zou eerder zeggen dat het direct merkbaar is.
Ja dat vind ik ook wel apart, maar om eerlijk te zijn was het eerste toetsenbord ook niet zo intens als het tweede gebruikt, vermoed dat dat er ook wel wat mee te maken heeft.

Wel jammer, want het toetsenbord zelf is in principe prima.

Zipperman wijzigde deze reactie 16-05-2019 14:29 (20%)

• Samuel Butler
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-10 18:03
Wie stelt moet bewijzen zegt het rechtsprincipe. Dus als jij ervan overtuigd bent dat het in het toetsenbord zit zul je dat in dit geval aan moeten tonen. Een filmpje plus alles wat je al geprobeerd hebt zal idd helpen. Beschrijf bovendien zo gedetailleerd mogelijk wat je deed toen het probleem zich voordeed. Dat doet wonderen voor de reproduceerbaarheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-10 14:17
Ik heb een soortgelijk probleem met een "Gigabyte gaming toetsenbord" van €80 gehad (verwacht je niet voor dat geld). Vanuit het niks vreemde & dubbele toetsaanslagen. Dit was volgens mij een softwarematig defect.

Fabrikant heeft toen gewoon het toetsenbord teruggenomen, begreep ik van de winkel.

LocK_Out wijzigde deze reactie 24-05-2019 18:06 (5%)

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:08
Logitech mx muis zoek daar maar eens op single click is double click.

Het probleem lijkt te zitten in het slijten van de switches waardoor deze niet meer snel genoeg het contact loslaten en dus dubbel wordt geregistreerd. Er zal een debounce filter in het toetsenbord zitten maar kennelijk niet lang genoeg voor het probleem bij schakelaars die een beetje blijven hangen.

Heb je het probleem op alle toetsen of een aantal?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True