Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21
Mijn vraag
Ik heb vanuit een oud systeem een Samsung EVO m.2 ssd. Voor komend weekend wil ik deze gebruiken in een computer zonder m.2 aansluiting(moederbord 970 extreme3 ASROCK).

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Had een adapter gekocht maar dat was een b key i.p.v. een m key die ik schijnbaar nodig heb voor mijn situatie. Nu wil ik een adapter met m key kopen, alleen is dat een PCIE 3.0 x4, dit zit niet op mijn moederbord.

Wie o wie kan mij de gouden tip geven zodat ik het werkend kan krijgen?

Edit; voorbeeld van gevonden controller/adapter: Akasa M.2 SSD to PCIe - Controller

[ Voor 7% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-05-2019 23:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:46
SirMemeAlot schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:17:
Nu wil ik een adapter met m key kopen, alleen is dat een PCIE 3.0 x4, dit zit niet op mijn moederbord.
Past ook gewoon in je tweede PCIe 2.0 x16 (x4 elektrisch) slot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:38
Heb je gecheckt of het met het moederbord überhaupt mogelijk is vanaf PCI-e te booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dat zijn goede tips! Nee, dat heb ik niet gecheckt, mijn 1e hoop was ook dat ik een adapter kon krijgen waarmee ik de M2 NVM SSD op een SATA aansluiting kon aansluiten.

Enig idee waar ik op moet letten voor booten via PCIE? Het is een ouder moederbord.

[ Voor 20% gewijzigd door SirMemeAlot op 16-05-2019 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:37
Dat laatste zal niet mogelijk zijn. Een adapter wel, dit zal ook altijd werken vanuit je OS.
Enkel een OS booten vanaf de SSD is afhankelijk van je moederbord wat je dus zal moeten controleren.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Er zijn wel sata adapters waar je een M.2 drive in kan steken, maar hierbij moet je erop letten dat ze de juiste keying hebben. Ook kunnen deze adapters al snel duur worden, ik denk dat je beter af bent een nieuwe sata SSD te kopen en de 960 daarop te clonen gebruikmakend van je de oude/huidige setup. Dat is waarschijnlijk goedkoper of niet heel veel duurder (afhankelijk van de capaciteit) en daar houd je ook nog een extra SSD aan over.

[ Voor 7% gewijzigd door Nycrea op 16-05-2019 08:33 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik begin te geloven dat dit niet haalbaar is. Ik wou voor komend weekend mijn eigen SSD gebruiken in andermans PC die ik even mag lenen. Maar zo te zien is het niet mogelijk of heel lastig(omdat ik te weinig kennis heb).

@Nycrea Ik denk dat je gelijk hebt, zelf een budget Moederbord kopen is haast nog goedkoper en eenvoudiger. Ik denk dat ik ga kijken naar een SSD, wou er toch nog eens 1 in mijn Mac mini doen nadien :-).
Pagina: 1