Hulp bij zoeken Versterker/Receiver onafh. vol. regeling A/B

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Tja, zoeken levert me niet al te veel (lees: niks) op, maar ik weet bijna zeker dat er hier zitten die me verder kunnen helpen. Vandaar mijn post.

Ik zoek een?
Versterker / Receiver

Hier moeten vier speakers op aangesloten kunnen worden.
Soms moeten er 4 speakers spelen en soms maar 2.
Soms alleen A
Soms alleen B
Soms A + B

Tot zover niet te moeilijk...dit kunnen veel versterkers.

Het enige dat ik graag wil is het volume apart regelen.
Dus A harder dan B (of andersom).
Een soort fader functie zoals in de auto (voor/achter)

Wat is je budget?
Hoeft geen vreselijk mooie kwaliteit uit te komen. Het gaat om muziek op de achtergrond.
Geluidskwaliteit prima is voldoende.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Achtergrondmuziek. Internetradio zou prettig zijn.

HDMI in mag, maar zal niet gebruikt worden.
Ik zet dit er bij, omdat als een receiver alles biedt dat ik wil, dan is dat ook prima.

Wat heb je zelf al gevonden?
Helemaal niks, of juist heel veel, want de filters her en der kom ik niet ver mee. Zoeken idem helaas.

Te koop....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

albino71 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:40:
Tja, zoeken levert me niet al te veel (lees: niks) op, +
yada yada, yada.
Wat je wilt kan niet, tenminste in 1 stereo versterker. Dat komt omdat A of B en A+B door middel van 2 eindtrappen (links, en rechts) word aangestuurd. Je kan wel eventueel een 2e versterker doorlussen d.m.v rec-out naar een line-in. Maar dan zit je altijd met 2 volumeknoppen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor wat voor situatie, thuis of ergens in een winkel? Voor die laatste heb je ook nog van die 100v systemen, maar das speciaal werk.
Staat me bij dat standaard receivers met multi zone nog wel eens het volume in de individuele zones afzonderlijk kunnen regelen, maar das apparaatafhankelijk. Kan wel een prijzige optie worden, weet niet wat je budget is?

Andere optie:
- HEOS of Sonos systemen (en consorten), die kun je ook individueel regelen. Ook prijzig, zeker bij vier speakers
- losse multiroom devices op basis van een RB Pi met daaraan een simpel T-ampje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Um, 4 stuks amazon echo dot (of afh van budget grotere echos)? Mits er wifi is natuurlijk.

Echos kun je per stuk of per groep aansturen, en dat per app of per stem. Volume kun je met knoppen/stem/app per stuk instellen.

Spotify of tunein erop en gaan? Afspelen vanaf een plex server oid kan ook nog als het moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-09 15:23

DaffyDuck43

MF-lurker

Heb sinds een half jaartje een nieuwe receiver (Yamaha A880), en zowel “zone 1” als de “zone2” heeft zijn eigen volume regeling. Zelfs bij inschakelen ervan heeft de 2e zone zijn eigen “start” volume. Als beide zones aan staan, kun je ook zone 1 uitschakelen, en blijft zone 2 doorspelen op zijn gekozen inputbron.
Via een app (musiccast) kun je de bronnen en zones ook op afstand binnenshuis schakelen, aan of uit zetten en volume aanpassen. (Is soms wel eens wat omslachtiger dan direkt met de afstandbediening, maar in geval de zone 2 in een andere ruimte staat wel makkelijker, en kun je bij gebruik van beide zones tegelijkertijd het volume in masterstand aanpassen zodat beide gelijk harder of zachter gaan spelen).
Nou vermoed ik dat deze functie op meerdere merken en typen op dezelfde manier werkt, dus je keuze mogelijkheden zijn daarmee groot genoeg.
En het mag dan een multi channel receiver zijn, ook die kun je als “gewone” stereo versterker gebruiken. Optioneel heb je dan nog de HDMI uitgang/ingangen voor extra bronnen.
Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door DaffyDuck43 op 28-05-2019 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
@Lip @The Eagle @dragon2 @DaffyDuck43

Nou heren, vergeten terug te koppelen, maar ik ben er een paar maanden terug weer eens mee bezig geweest en er eindelijk uitgekomen.

Ik heb twee kleine versterkertjes gekocht, de the t.amp TA50.

Lekker simpel, nemen weinig ruimte in beslag, zeer betaalbaar en het werkt prima.

Muziek komt van een PC (mini jack uit). splitter er op en van daar naar beide versterkertjes.
Hard gaat het niet en dat hoeft ook niet, geluid is redelijk neutraal en dat is perfect voor de toepassing.
Geen gedoe met andere kabels trekken of andere speakers. Aansluiten en gaan ;)

Ik ben er zeer blij mee!

Te koop....

Pagina: 1