Nieuwe Thuisbios set Ultra HD + Receiver gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe Receiver :)
Mijn huidige (Marantz NR1402) hapert af en toe(steeds vaker) met het geluid. Klinkt heel dof of soms ook gewoon niks (|kan natuurlijk ook gewoon een foute instelling zijn die ik gemaakt heb ergens in het apparaat.

Maar om ook met de toekomst mee te gaan komt er ook een nieuwe TV (huidige TV gaat soms niet aan (ook niet als al HDMI devices unplugged zijn) en wij (lees - ik) wil naar ultra HD .
Waarschijnlijk een
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesSamsung QE55Q7F (2017) Zwart€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,-

Of iets in die richting (budget rond 1000 euro) ^^

Wat is je budget?
Ongeveer 400-500 receiver
Ongeveer 1000 euro voor TV
Mag ook een andere verdeling zijn natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon Netflix en chill af en toe een gedownload filmpje
Verders in de toekomst een console (heb er nu geen)

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb de
1Versterkers en receiversOnkyo TX-L50 Zwart€ 339,-€ 339,-
1Versterkers en receiversPioneer VSX-S520 Zwart€ 347,01€ 347,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,01

Gevonden maar wellicht hebben jullie andere ideeën :)

Welke vragen heb je hier nog over?
Het moet minimaal een 5.1 apparaat zijn (het mag dus ook een 7.1 receiver worden maar er gaan maar 5.1 speakers op . Ik heb een ACTIEVE Sub.

Bijvoorbeeld
1Versterkers en receiversMarantz NR1606 Zwart€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,-

Die ook netjes in het kastje past

Bluetooth is een must (voor wireless headphone)

Ik hoop jullie hiermee van genoeg info te hebben voorzien.
Maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Solid Seal schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:51:
Bluetooth is een must (voor wireless headphone)
Let op dat alleen het Bluetooth-labeltje niet genoeg is om er van uit te gaan dat de receiver ook naar Bluetooth devices kan streamen. Veelal is Bluetooth op een receiver om muziek naar de receiver te streamen en niet van de receiver af. Om zeker te zijn is het een kwestie van de handleiding doorlezen om de beperkingen hopelijk naar boven te halen. Yamaha heeft met de RX-S602 ook nog een laag model die je eventueel op je short-list kan zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Qua versterkers zit er geen groot kwaliteitsverschil bij de gerenommeerde merken in de prijscategorie waar jij naar opzoek bent.

De beoogde tv uit jouw openingspost zou ik sterk afraden. De Samsung Q7 is een 2017 model en scoort matig. Je kan dan beter voor de Samsung NU8000 of de NU8070 kiezen.

Wil je een stap hoger qua beeldkwaliteit en HDR beleving dan is de Sony XF9005 een betere keus. Nog een stapje hoger kom je uit bij de Samsung Q9F.

Voor rond de 1200 euro kun je een OLED tv kopen, de LG C8 om precies te zijn. Zie OLED prijzendiscussie topic.

Houdt er rekening mee dat de Samsung tv's geen DTS en Dolby Vision ondersteunen in tegenstelling tot de Sony XF9005 en de LG C8.

[ Voor 10% gewijzigd door Freshouttheoven op 15-05-2019 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Topicstarter
@FeaR en @Freshouttheoven Dank voor de input

Dat van Bluetooth is inderdaad een dingetje waar denk ik niet veel mensen aan denken,, BT is immers BT .

Ik ga eens kijken naar de andere opties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, als je in de toekomst een console wil kopen is er een gerede kans dat HDMI2.1 erg handig is. Sterker nog, met de huidige Xbox One S en One X is de VFR over HDMI2.1 ook al op de roadmap. Ook komende BD-spelers (losse modellen) zullen waarschijnlijk HDMI2.1 meekrijgen maar ik heb mijn vraagtekens bij het aantal schijfjes wat hier ooit voor gemaakt gaat worden. Alleen de nieuwe Peter Jackson film is van bekend dat deze VFR gaat krijgen.

Als je dit meeweegt in een huidige aankoop van een TV, ben je best gelimiteerd in modellen die het nu al hebben (en niet geruchten welke modellen het mogelijk zouden gaan krijgen ooit).

Zijdelings, en dat lees ik niet in je startpost, is de algemene factor voor zit-afstand vs. diagonaal van tv ongeveer 2.4. Voor elke 2.4 meter zit-afstand zou (nadruk) je 40" moeten aanschaffen. Met wat rekenwerk zou jouw voorkeur voor 55" dus maximaal 3.2m afstand "valideren".

Helaas zijn afstand en diagonaal nog relatief exponentieel duur.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2019 18:15 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:12:
Tja, als je in de toekomst een console wil kopen is er een gerede kans dat HDMI2.1 erg handig is. Sterker nog, met de huidige Xbox One S en One X is de VFR over HDMI2.1 ook al op de roadmap. Ook komende BD-spelers (losse modellen) zullen waarschijnlijk HDMI2.1 meekrijgen maar ik heb mijn vraagtekens bij het aantal schijfjes wat hier ooit voor gemaakt gaat worden. Alleen de nieuwe Peter Jackson film is van bekend dat deze VFR gaat krijgen.

Als je dit meeweegt in een huidige aankoop van een TV, ben je best gelimiteerd in modellen die het nu al hebben (en niet geruchten welke modellen het mogelijk zouden gaan krijgen ooit).

Zijdelings, en dat lees ik niet in je startpost, is de algemene factor voor zit-afstand vs. diagonaal van tv ongeveer 2.4. Voor elke 2.4 meter zit-afstand zou (nadruk) je 40" moeten aanschaffen. Met wat rekenwerk zou jouw voorkeur voor 55" dus maximaal 3.2m afstand "valideren".

Helaas zijn afstand en diagonaal nog relatief exponentieel duur.
Wij zitten zo een 4.5 meter van de TV af. We hebben nu 49" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Solid Seal Zoals @Freshouttheoven al zegt, gaat de 55C8 voor rond de € 1200 over de toonbank. Als je nog even kunt wachten op een verdere prijsdaling, of iets meer wilt spenderen, krijg je daar een prachtige tv voor.

Welke eisen heb je nog meer voor je receiver? Nu is het knap lastig om een goed advies te geven.
Waar moet je receiver aan voldoen? Zet dat allereerst eens op een rijtje voor jezelf. Ik lees nu namelijk alleen maar 2 soorten aansluitingen. Dat is een prima begin, maar zegt nog niets over de rest van de eisen die je hebt.
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden.
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)
Zoals @FeaR al zegt moet je met BT oppassen dat het niet alleen voor de ontvangst is. Als je ook je hoofdtelefoon wilt kunnen voorzien van geluid uit je receiver, moet er een transmitter inzitten, of je kunt deze ook los kopen.

En, verder eens met @MAX3400 Als je HDMI 2.1 nodig gaat hebben, dan wordt het aantal tv's en receivers voor je keuze heel beperkt. Nu kan je met 2.0 ook de meeste dingen prima doen, waaronder UHD kijken, maar het is wel een afweging voor bij de aanschaf.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Solid Seal schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:22:
[...]

Wij zitten zo een 4.5 meter van de TV af. We hebben nu 49" :)
Dus je gaat 15cm diagonaal erbij zetten in je wens maar dan wel 4x zoveel pixels weergeven? Mijn hoogst persoonlijke mening: als het niet anders kan, dan moet het maar, maar je gaat het UHD er niet vanaf zien.

Recent een 75" ofzo gezien op 4.3m. Dat went snel. Heb zelf 65" op 4m en dat wende te snel. Heb op de slaapkamer een 43" UHD maar daar is (zonder HDR) het verschil tussen 1080p en 2160p niet eens te zien op 2.5m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Topicstarter
HDMI 2.1 receivers zijn volgens mij erg schaars en aardig aan de prijs als ik de tweakers pricewatch , met als filter HDMI 2.1 , moet geloven

categorie: Versterkers en receivers

3000+ euro uitgeven voor een receiver voor alleen HDMI 2.1 lijkt mij, op dit moment, nutteloos. met de tijd zullen die wel goedkoper gaan worden.
Die 2 Denons passen ook simpelweg niet in het kastje :P (misschien ander kastje kopen of anders indelen (de HorizonBox staat er ook bakbeest)

- Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.

Ja 7.1 kan ook prima hoor zoals ik in mijn SP aangaf.

Wat betreft de afstand net ff gemeten is ongeveer 4 meter . maar 65" vind ik persoonlijk gewoon te groot(qua formaat kast waar ie op staat. ) 75" past nieteens :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
MAX3400 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:51:
[...]

Dus je gaat 15cm diagonaal erbij zetten in je wens maar dan wel 4x zoveel pixels weergeven? Mijn hoogst persoonlijke mening: als het niet anders kan, dan moet het maar, maar je gaat het UHD er niet vanaf zien.

Recent een 75" ofzo gezien op 4.3m. Dat went snel. Heb zelf 65" op 4m en dat wende te snel. Heb op de slaapkamer een 43" UHD maar daar is (zonder HDR) het verschil tussen 1080p en 2160p niet eens te zien op 2.5m.
No offense en je bedoelt het vast goed, maar dit soort adviezen komen vaker op Tweakers voorbij, en in theorie klopt het ook. Echter kom je al automatisch uit bij een UHD tv als je wilt shoppen in het midden of hoog segment.

Daarnaast is er ook nog een verschil tussen de ideale kijkafstand om een bepaalde resolutie optimaal te kunnen benutten en een comfortabele kijkafstand.

Ook het advies om rekening te houden met HDMI 2.1 voor in de toekomst is een goede aandachtspunt maar gelet op het budget van TS irrelevant aangezien de goedkoopste tv met HDMI 2.1 aan boord bijna dubbel zoveel kost als het budget van TS :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Topicstarter
VFR is denk ik toch niet echt mijn ding anyway . is mij ook geen 1500(extra voor TV) en 2000 (extra voor receiver) waard.

Die 49" kijkt goed weg dus een heldere 4K met 55" zal ook wel goed gaan .
Ik wacht wel ff nog maandje , TV en Versterker werken 'nog' geluid valt wel enkel keertje weg. Maar heb in ieder geval stof tot nadenken,
Zoals @FeaR al zegt moet je met BT oppassen dat het niet alleen voor de ontvangst is. Als je ook je hoofdtelefoon wilt kunnen voorzien van geluid uit je receiver, moet er een transmitter inzitten, of je kunt deze ook los kopen.
Dat ga ik inderdaad ook vragen bij een winkel . of zoeken in een handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Freshouttheoven schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:55:
[...]

No offense en je bedoelt het vast goed, maar dit soort adviezen komen vaker op Tweakers voorbij, en in theorie klopt het ook. Echter kom je al automatisch uit bij een UHD tv als je wilt shoppen in het midden of hoog segment.
Ik zeg toch nergens dat er dan maar FHD gekocht zou moeten worden? En wat is "midden" segment? Is dat je bankrekening want er zijn al 55" vanaf ~400 tot ~4500 en 65" vanaf ~700 tot ~7000? Lijkt me een dusdanig interval van prijzen dat jouw segmentering best arbitrair overkomt.
Daarnaast is er ook nog een verschil tussen de ideale kijkafstand om een bepaalde resolutie optimaal te kunnen benutten en een comfortabele kijkafstand.
Dus "objectief bewijs zet je af tegen "subjectief onderbuikgevoel"? Vreemde manier van spullen kopen of door het leven gaan. Maar, ik hoor graag je uitleg waarom je de capaciteiten van het menselijk oog minder interessant zou vinden en hierdoor comfort op een andere manier zou willen uitdrukken.
Ook het advies om rekening te houden met HDMI 2.1 voor in de toekomst is een goede aandachtspunt maar gelet op het budget van TS irrelevant aangezien de goedkoopste tv met HDMI 2.1 aan boord bijna dubbel zoveel kost als het budget van TS :).
Hiermee beantwoord je dus mijn eerste paragraaf; je adviseert dus "beter" iets te kopen binnen budget dan harder na te denken over alle gegeven eisen/wensen om de komende jaren een TV optimaal te kunnen gebruiken.

Als je prijsgrafieken bekijkt; zal de LG 55" C9 zo rond de jaarwisseling op ~1400 uitkomen. Nog steeds boven budget maar het overwegen waard.

Topic lijkt voornamelijk geboren uit de noodzaak dat de receiver defect is. En ja, die zijn nog erg prijzig met HDMI2.1 maar zelfs al zouden we alleen rekening houden met alleen een console met VFR, dan is er nog wel een uitzoekbare mogelijkheid om die via ARC op een receiver met HDMI2.0x aan te sluiten en hoeft @Solid Seal inderdaad geen receiver van 4K aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
MAX3400 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:45:
[...]

Ik zeg toch nergens dat er dan maar FHD gekocht zou moeten worden? En wat is "midden" segment? Is dat je bankrekening want er zijn al 55" vanaf ~400 tot ~4500 en 65" vanaf ~700 tot ~7000? Lijkt me een dusdanig interval van prijzen dat jouw segmentering best arbitrair overkomt.
Midden- en hoogsegment staat voor mid-end en high-end tv’s en wordt gebaseerd op de aanwezige features/ techniek, dit komt natuurlijk in verschillende prijs reeksen. Echter zijn de prijzen in televisie-land onderhevig aan fluctuatie en kun je puur op basis van het prijskaartje een bepaalde tv niet in een bepaalde segment labelen.

Je zegt inderdaad nergens letterlijk dat je een FHD tv moet kopen, echter zeg je wel letterlijk dat je niks aan formaat X hebt bij een kijkafstand van Y. Dit is een dooddoener aangezien de tv-fabrikanten tegenwoordig op een enkele uitzondering na alleen nog maar UHD tv’s produceren. Wanneer er voldoende keus is tussen FHD en UHD zou ik jouw opmerking begrijpen.
Dus "objectief bewijs zet je af tegen "subjectief onderbuikgevoel"? Vreemde manier van spullen kopen of door het leven gaan. Maar, ik hoor graag je uitleg waarom je de capaciteiten van het menselijk oog minder interessant zou vinden en hierdoor comfort op een andere manier zou willen uitdrukken.
Objectief gezien kun je individuele pixels bij resolutie X met een kijkafstand van Y niet meer van elkaar onderscheiden, dit noemt men de optimale/ ideale kijkafstand.

Zie jij jezelf elke keer 1,25 meter ver, voor jouw 65'' tv zitten?

Optimale kijkafstand

Naast de optimale/ ideale kijkafstand is er ook nog een comfortabele kijkafstand waarbij het scherm 30 graden van je horizontale gezichtsveld beslaat, dit zou voor de de meeste mensen comfortabel moeten zijn.

Daarnaast is een comfortabele kijkafstand natuurlijk ook persoonlijk, bij een 55'' tv en een kijkafstand van <2,5 meter ervaar ik na verloop van tijd ongemakken zoals hoofdpijn.

Aanbevolen kijkafstand

Bron: https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Hiermee beantwoord je dus mijn eerste paragraaf; je adviseert dus "beter" iets te kopen binnen budget dan harder na te denken over alle gegeven eisen/wensen om de komende jaren een TV optimaal te kunnen gebruiken.

Als je prijsgrafieken bekijkt; zal de LG 55" C9 zo rond de jaarwisseling op ~1400 uitkomen. Nog steeds boven budget maar het overwegen waard.

Topic lijkt voornamelijk geboren uit de noodzaak dat de receiver defect is. En ja, die zijn nog erg prijzig met HDMI2.1 maar zelfs al zouden we alleen rekening houden met alleen een console met VFR, dan is er nog wel een uitzoekbare mogelijkheid om die via ARC op een receiver met HDMI2.0x aan te sluiten en hoeft @Solid Seal inderdaad geen receiver van 4K aan te schaffen.
Een budget wordt niet voor de lol genoemd, anders kunnen we elke keer het beste wat er te koop is adviseren met als argument dat product X over 6+ maanden naar alle waarschijnlijkheid wel aardig in de buurt komt van het budget van een TS.

In tegenstelling tot jou, hou ik wel redelijk rekening met het budget. Maar denk ook harder na dan alleen maar rekening te houden met het budget aangezien ik TS ook tv’s adviseer die een paar honderd euro duurder zijn dan zijn aangegeven budget en attendeer ik hem erop dat bepaalde tv’s geen DTS en Dolby Vision ondersteunen.

’zal de LG 55" C9 ~1400 uitkomen rond de jaarwisseling’ dit is 40% duurder dan het beoogde budget. Vreemde manier van spullen kopen of door het leven gaan ;).

Oh, en TS heeft ook issues met zijn tv (huidige TV gaat soms niet aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Topicstarter
Jeetje

Met 85" moet ik in het midden van me huiskamer gaan zitten .. Ik denk dat er niemand op aarde is die dat doet ..

Het 'optimale' boet me niet echt . Als ik 'optimaal' wil hebben dan moet ik niet gaan klooien met een 'slimline' receiver omdat ie dan in het kastje past . Maar dan moet ik naar de Ikea om een ander meubel te kopen. Verdiende ik nou een ton per jaar dan had ik er nieteens over na hoeven te denken :D

UHD is een toekomst keuze daar 1080 vrijwel aan het verdwijnen is(thans dat denk ik) en VR of VFR (is dat hetzelfde ? meuk ga ik toch niet gebruiken (ook 3D thuis niet)
Ze maken immers ook 8K tv's .. en qua 'optimaal' kunnen mensen het verschil tussen 4K en 8K ook niet zien . Hoe dicht op je TV moet je met 8K gaan zitten dan :?

Ik wilde gewoon weten wat best bang for the buck was met deze criteria (receiver is nog belangrijkste wat betreft de hoogte van het apparaat.)
Dus ik denk dat ik nog heel ff wacht, of die 2 apparaten het nog zo lang uithouden is maar te hopen dan, en dan de LG C8/9 koop met 1 van de 2 receivers in mijn start post.

@MAX3400 Je moet trouwens niet denken dat ik niks aan jou antwoorden hebt he. Ik neem die informatie ook gewoon mee. Maar met sommige dingen ga ik geen rekening houden omdat dat best nutteloos is (kijk afstand bijvoorbeeld) dat is simpelweg niet haalbaar in mijn situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het eeuwige kijk afstand verhaal, ik kijk daar amper naar aangezien het in 99vd100 gevallen niet realistisch haalbaar is in de praktijk.
Wij hebben een 50 inch tv en zitten op 2.9/3M. Deze is dan wel 1080p niet 4K maar dan nog.
Volgens de theoretische tabellen niet optimaal maar voor onze indeling wel.

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1