Toon posts:

Ik krijg geen signaal van mijn computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag voor het eerst een computer in elkaar gezet. Dit is gelukt, alleen als ik hem op het computer scherm aansluit krijg ik geen signaal ook als ik mijn muis en toetsenbord er in doe gaat mijn muis niet aan, ook als ik hem aan doe valt hij heel even uit, gaat hij weer aan en valt hij weer uit. weet iemand wat ik misschien fout heb gedaan?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed
ASRock B450M Pro4-F
Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)
G.Skill Aegis F4-3000C16s-8GISB
Be quiet! Pure power 11 400w
Crucial MX500 2,5" 250 GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:43:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks
Dan lijkt het me een goed idee dat je eerst wel wat gaat proberen. Bijvoorbeeld de kabels nalopen of ze er wel goed in zitten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zit je cpu goed? Zit je ram goed vastgeklikt? Zitten alle kabeltjes waar ze moeten zitten en goed vast? Zit de stekker in het stopcontact?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Verwijderd Sorry, maar hier bestaat google voor. Zelf zoeken, zelf oplossen. Kom je er echt echt echt niet uit dan pas komt Tweakers in de kijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:21
Monitor aangesloten op het moederbord ipv de videokaart?
Zijn alle voedingskabels op de juiste manier aangesloten op het moederbord en videokaart?
Geheugen in het juiste slot?

[ Voor 9% gewijzigd door Uszka op 15-05-2019 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ivysaur schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:47:
@Verwijderd Sorry, maar hier bestaat google voor. Zelf zoeken, zelf oplossen. Kom je er echt echt echt niet uit dan pas komt Tweakers in de kijker
Opvallend weinig constructief zo, je hebt een punt maar bekijk het ook eens van de andere kant:
Als TS moeite heeft met het probleem uiteenzetten op Tweakers, waar mensen zitten die overigens gerust willen helpen, ookal heeft TS kennelijk (nog) weinig verstand van zaken, hoe gaat hij (m/v) dan een zinnige, constructieve zoekterm in Google gooien?

We hebben het allemaal een keer moeten leren, leren bouwen, troubleshooten èn leren Googlen, nu is het de beurt aan TS :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Dat je PC ook direct weer uitvalt als je hem aan zet klinkt niet goed.
Maak je kortsluiting?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:31
Wel afstandsbusjes gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
Wintervacht schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:50:
[...]

Opvallend weinig constructief zo, je hebt een punt maar bekijk het ook eens van de andere kant:
Als TS moeite heeft met het probleem uiteenzetten op Tweakers, waar mensen zitten die overigens gerust willen helpen, ookal heeft TS kennelijk (nog) weinig verstand van zaken, hoe gaat hij (m/v) dan een zinnige, constructieve zoekterm in Google gooien?

We hebben het allemaal een keer moeten leren, leren bouwen, troubleshooten èn leren Googlen, nu is het de beurt aan TS :)
https://gathering.tweaker...yword=pc+start+niet+-meer

65.000 topics op basis van "pc start niet" en als je daar "-meer" bij zet(want hij heeft het nooit gedaan), dan heb je er nog 32.000.
Alsof hij de 1e met een niet-werkende pc is van de miljoenen mensen die hier de afgelopen 20 jaar zijn langsgekomen.

Zo moeilijk is zoeken echt niet, het is verplicht en het geeft eigen inzet aan. Desnoods zet hij: ik heb gezocht op......., maar niets kunnen vinden (wat me overigens heel sterk lijkt).

Zelfs de titel van het topic opzoeken levert namelijk al 1132 hits op.

Er is ook een topic over: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Alle kabels goed aangesloten, ook die van de gpu? Alle afstandbusjes gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door White Feather op 16-05-2019 07:51 ]

Pagina: 1