Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onnodige kosten theorie-examen, kan ik annuleren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01:11
Ha,

Ik ben erin getrapt. Komende tijd moet ik mijn motortheorie-examen doen en wilde vanavond even aanvragen. Met googlen kom je dan (captain hindsight) niet als eerste hit uit op de site van het CBR zelf maar op mijntheorieaanvragen.nl

Ik was met name bezig met kijken waar en wanneer ik het beste examen zou kunnen doen. Dus dan lees je over alarmsignalen heen, blijkbaar. Voorwaarden geaccepteerd en naar de betaling. Huh, 52 euro? Hoezo? Zou toch 33 zijn?

En ja, dan heb je dus het knopje 'betalingsverplichting' aangeklikt en bij annuleren stellen hun algemene voorwaarden dat je je geld minus 20 euro administratiekosten terugkrijgt. Precies het verschil. Verdienmodel gevonden.

Nu is mijn vraag, is het dom dom dom en accepteren, of kan ik hier nog iets mee beginnen? Er is nu, vanwege het tijdstip op de dag, nog geen enkele service door het bedrijf geleverd en daarbij vraag ik me af of die administratiekosten een grondslag hebben.

Is er een wet die de genoemde algemene voorwaarden nietig verklaart, zodat ik een stok heb om mee te slaan?

Nikon D7100 | 11-16 f/2.8 | 18-105 VR | 24-70 f/2.8 | 70-200 VR f/2.8 | 50 f/1.8 | SB900 | Olympus XZ-1 + VF-2 | Redged RTT-423 + RT1 | Kata 3N1-22 + DH-425

Alle reacties

• Matszs
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 00:41
Hoe kom je aan een bedrag van 33 euro? Ik zie bij het aanvraag formulier duidelijk staan dat:

- Motor of auto kosten beide 52,95 euro kost
- Om zo snel mogelijk je aanvraag te verwerken geef je aan dat je afziet van je herroepingsrecht, of anders 19,95 kwijt bent. (Dit is een duidelijk, apart vinkje!!!)

Dat laatste vind ik persoonlijk niet heel raar omdat zij waarschijnlijk die kosten zelf maken door je aan te melden bij het CBR.

Maar wat is nu precies je probleem met dit bedrijf, waarom wil je niet meer met ze in zee?

Matszs wijzigde deze reactie 15-05-2019 21:19 (3%)

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01:11
Omdat je via het CBR zelf 33 euro betaalt. Ik dacht ook dat ik op de juiste plek zat en heb nagelaten een tweede keer na te denken.

Nikon D7100 | 11-16 f/2.8 | 18-105 VR | 24-70 f/2.8 | 70-200 VR f/2.8 | 50 f/1.8 | SB900 | Olympus XZ-1 + VF-2 | Redged RTT-423 + RT1 | Kata 3N1-22 + DH-425

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Het is een wat complexere zaak. De consument mag bij diensten inderdaad afstand doen van zijn herroepingsrecht indien hij expliciet mee in stemt. Echter geld wel als voorwaarde dat de dienst ook geleverd moet zijn, zolang jij buiten kantooruren een formulier invult kan je niet stellen dat zij al een dienst hebben geleverd, dat is pas het geval wanneer zij een aanvraag bij het CBR indienen. In die periode tussen jouw verzoek en de levering van de dienst kan je dus nog kosteloos ontbinden.

Al zie ik dat je in de aanvraagprocedure expliciet akkoord gaat, duidelijk vermeld ziet dat ze een intermediair zijn en er dus echt bewust voor kiest de extra kosten te accepteren. Ik zou het verlies gewoon nemen, dan is die 20 euro een mooie les om voortaan wel op te letten als je iets met je centjes doet.

Tsurany wijzigde deze reactie 15-05-2019 21:32 (24%)

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True