Apple vergoed reparatiekosten MacBook toetsenbord niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, bij mij is ook de topcase vervangen. Ik bracht de macbook pro 2016 op aangeven van AppleSupport naar Microfix. Die constateerden en zetten bij de probleemomschrijving "toetsen blijven hangen". Vervolgens krijg ik een rekening van 575 euro, die ik betaal, en via Apple probeer terug te krijgen. AppleSupport stelt (in 2018 geprobeerd, kansloos, nu net weer geprobeerd, werd door AMac geadviseerd toch nog eens op het reparatieprogramma te wijzen, maar heb nu na 78 minuten de chat afgebroken) dat het vervangen van de topcase niet onder het reparatieprogramma valt. Dus, juiste model en juiste probleem, maar verkeerde oplossing? Ik weet niet eens wat een topcase is, ik wilde alleen een oplossing voor mijn probleem (hangende toetsen). Ik lees dat jij het wel vergoed hebt gekregen, tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaand bericht is afgesplitst van Reparatieprogramma toetsenbord Macbook pro 13. Het is niet handig om andermans topic te kapen voor je eigen probleem :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik had mijn issue op 2 locaties gepost, sorry daarvoor. Ik ben nieuw hier en zie dat het andere bericht is verwijderd, en dat is prima. Dank voor het doorzetten. Maar ik wil oprecht weten hoe ik dit met Apple moet aanpakken. Dus graag tips als iemand die heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
Wanneer heb je de MacBook ter reparatie aangeboden en die rekening van 575 euro betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
12 september 2018, Microfix meldde dat er waarschijnlijk een programma was, maar vroeg me wel te betalen, kon achteraf. Toen ik de macbook ophaalde, zeiden ze dat zij daar niets mee konden achteraf, maar dat ik naar Apple Support moest gaan. Staat ook op de site van Apple, dat je ook achteraf aanspraak kunt maken. Maar zegt dus nu dat de topcase niet vervangen had moeten worden, alleen schoongemaakt, en dat ze deze kosten niet vergoeden, terwijl de enige klacht van mij de hangende toetsen was.
Ik heb 30 september gemeld bij Apple Support, daar een maand bezig geweest met ene Sander en dat leidde uiteindelijk tot niets. In april zegt medewerker Amac dat ik hier nog een keer achteraan moet, omdat het vreemd is, krijg hetzelfde verhaal van andere medewerker, dat ze dit niet vergoeden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2019 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:52:
12 september 2018, Microfix meldde dat er waarschijnlijk een programma was, maar vroeg me wel te betalen, kon achteraf. Toen ik de macbook ophaalde, zeiden ze dat zij daar niets mee konden achteraf, maar dat ik naar Apple Support moest gaan. Staat ook op de site van Apple, dat je ook achteraf aanspraak kunt maken. Maar zegt dus nu dat de topcase niet vervangen had moeten worden, alleen schoongemaakt, en dat ze deze kosten niet vergoeden, terwijl de enige klacht van mij de hangende toetsen was.
Ik heb 30 september gemeld bij Apple Support, daar een maand bezig geweest met ene Sander en dat leidde uiteindelijk tot niets. In april zegt medewerker Amac dat ik hier nog een keer achteraan moet, omdat het vreemd is, krijg hetzelfde verhaal van andere medewerker, dat ze dit niet vergoeden.
Apple is in juni 2018 begonnen met dat reparatieprogramma. Als jouw probleem onder dat programma valt, dan had de reparatie in september al direct gratis uitgevoerd moeten worden. Het klopt dat Apple kosten terugbetaalt, maar dat is alleen wanneer er voor een reparatie betaald is voordat het programma van start is gegaan. Microfix had jou nooit geld mogen vragen voor een reparatie. Het verbaast me dus dat ze aangeven dat er wel een programma is, maar je vervolgens wel laten betalen voor een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gargantua
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 17:07
Het lijkt erop dat je in het ootje genomen bent door Microfix.
Volgens mij zijn die butterfly toetsenborden amper schoon te maken, Apple maakt eigenlijk nooit schoon, het meeste wordt meteen vervangen (door het aangepaste toetsenbord). De enige mogelijkheid is schoonblazen.

https://9to5mac.com/2018/...k-pro-butterfly-keyboard/

Als je (onterecht) € 575 hebt betaald aan Microfix dan zou ik toch proberen dat geld terug te krijgen via zowel Apple en Microfix. Deze handelswijze is erg merkwaardig in ieder geval! Je hebt tenslotte 'groen licht' gekregen via Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, denk ook dat Microfix hier fout zit, maar die blijven zeggen dat ik had moeten vragen om het programma en niet had moeten betalen, heb een mailwisseling van 3 kantjes met hen. Omdat zij mij naar Apple bleven verwijzen zocht ik daar steun, maar kreeg die niet voor de terugbetaling (wat ik begrijp na het verhaal van MelvinW hierboven, maar wat AppleSupport mij trouwens niet wist te vertellen) en niet voor contact met Microfix. Ik ga toch nog maar een keer Microfix lastig vallen... zucht, dit kost tijd en negatieve energie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gargantua
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 17:07
Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt (die dit soort zaken ook dekt) dan zou ik die aanspreken ;).
Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu eerst het relaas nog eens naar beiden gestuurd (Microfix en AppleSupport) met het verzoek met een officiele reactie te komen, daarmee ga ik dat denk ik wel doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Wat is precies de reden geweest dat je je macbook niet gewoon bij Apple gebracht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Maart1992 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:01:
Wat is precies de reden geweest dat je je macbook niet gewoon bij Apple gebracht hebt?
MicroFix is een geautoriseerde Apple serviceprovider. Niet iedereen woont in de buurt van een Apple Store en dan is het vrij logisch om naar een serviceprovider te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
MelvinW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:48:
[...]

MicroFix is een geautoriseerde Apple serviceprovider. Niet iedereen woont in de buurt van een Apple Store en dan is het vrij logisch om naar een serviceprovider te gaan.
Nouja als je bij de microfix in de buurt woony dan is de apple store ook niet zo ver uit je buurt ;)

Blijft het alsnog een vreemd verhaal. Microfix had nooit geld mogen vragen voor de reparatie want dit zou gewoon onder het reparatieprogramma moeten vallen.

Je hebt zelf toch geen toetsen eraf gehaald voor je hem aanbod ter reparatie?

En je zei dat je na 78 minuten de chat gesloten hebt. Heb je wel met een senior advisor bij apple gesproken die zijn namelijk alleen telefonisch te spreken. Als je dat nog niet gedaan hebt dan raad ik je aan om opnieuw contact op te nemen en aan te geven dat je een senior advisor wilt spreken hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Weird. Heb zelf het idee dat er details missen: was het zo dat er wellicht al toetsen waren afgebroken door eigen schoonmaakpogingen? Dan kan ik het me nog voorstellen dat je het zelf moet betalen. Of dat er iets van aanvullende schade werd gevonden.

Wat staat op de factuur van microfix?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, even eruit geweest, nee, ik heb totaal niet aan het toetsenbord gezeten, en ik ben op advies van apple support zelf naar microfix gegaan, die mail heb ik ook nog. Het relaas weer aan beiden gedaan: Microfix zegt nu 'dat er meer met het toetsenbord aan de hand moet zijn geweest' en Apple reageert totaal niet. Kost zoveel tijd dit. Ik ga idd rechtsbijstand inschakelen, maar baal van de moeite.
Pagina: 1