Taal voor Windows Desktop apps

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 07:23
Mijn vraag
Ik zou graag eens van jullie willen horen welke taal ik het beste zou kunnen leren om applicaties voor Windows desktops te maken. C++, C# of toch VB. Of toch een andere programmeertaal? Ik kom er niet uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog niets, maar wil met Visual Studio gaan werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse sites bezocht en gelezen. Maar lastig im een keus te maken. Wie kan wat licht hierop werpen svp?

[ Voor 4% gewijzigd door RR2USA op 15-05-2019 20:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je https://developer.microsoft.com/en-us/windows/desktop al eens doorgenomen?

Daar staan zeer veel "Getting Started" linkjes voor bepaalde type / vormen van apps die je naar een Windows GUI Environment kan deployen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 11:42
Dit lig deels aan jezelf. Heb je al ervaring met programmeren?
Zo ja, welke talen.
Wat wil je voor applicaties maken? games, dingen met GUI of commandline ect.
C++ en C# kun je allebei object oriented en mijn advies als je alleen voor Windows gaat programmeren uit naar C# dit is ook de makkelijkere taal van de 2.
Ik heb geen ervaring met VB dus hierover kan ik je niet adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 07:23
fietser1997 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:17:
Dit lig deels aan jezelf. Heb je al ervaring met programmeren?
Zo ja, welke talen.
Wat wil je voor applicaties maken? games, dingen met GUI of commandline ect.
C++ en C# kun je allebei object oriented en mijn advies als je alleen voor Windows gaat programmeren uit naar C# dit is ook de makkelijkere taal van de 2.
Ik heb geen ervaring met VB dus hierover kan ik je niet adviseren.
Ik heb ervaring met VBscript, Classic ASP en Javascript. Had ik nodig voor mijn werk in het verleden. De weg naar VB lijkt dan de meest logische. Maar ik wil zo breed mogelijk binnen Windows kunnen werken. Lastige keus, maar deze keus bepaalt wel mijn verdere toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 11:42
RR2USA schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:22:
[...]

Ik heb ervaring met VBscript, Classic ASP en Javascript. Had ik nodig voor mijn werk in het verleden. De weg naar VB lijkt dan de meest logische. Maar ik wil zo breed mogelijk binnen Windows kunnen werken. Lastige keus, maar deze keus bepaalt wel mijn verdere toekomst.
Maak je de keuze vanwege je werk of gewoon voor je zelf. Met jouw geschiedenis zou mijn eerste advies idd gaan naar visual basic. Maar als je dit voor je werk moet doen en nog meer dan 10 jaar mee moet dan zou ik je adviseren om C# te leren. Vanaf C# is het namelijk veel makkelijker om eventueel over te stappen naar java of C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Visual Basic heeft afgezien van wat syntax dingen weinig meer te maken met de VB van "voorheen" dus dat voordeel is nihil. Doe jezelf een plezier en pak C#, als je perse Windows only wilt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.